Herfstige haaksels

by - november 04, 2016


Het komt niet vaak voor dat ik iets voor mijzelf haak. Dat komt mede doordat ik vaak druk voor een ander aan de haak ben, of omdat ik het niet binnen ons interieur vind passen. Met een klein huisje moet je nu eenmaal oppassen dat het niet te vol en te rommelig wordt. Die paar accessoires die wij wel hebben staan is dan ook goed over nagedacht. 

Een zelfgemaakte herfsttafel vind ik erg gaaf, maar toch zal ik het hier niet zo snel maken. Een weekje geleden kocht ik bij het tuincentrum een opgemaakt herfst dienblad. Heel leuk, met mos, takken en amaryllis bollen. Omdat deze bollen nog lang niet zullen bloeien vond ik het een beetje kaal.  Ik besloot iets kleins voor het dienblad te haken.



Bij de herfst denk ik gelijk aan pompoenen. Hiervoor gebruikte ik het patroon van de Haakheksen, een heel makkelijk en snel pompoentje om te haken. Wel in onze huis kleuren, want een oranje pompoen zou teveel afsteken. En omdat ik gek op dieren ben, mag een beestje natuurlijk niet ontbreken. Dit  patroon voor een baby egeltje gebruikte ik om dit kleintje te haken, is ie niet schattig?


En met deze twee gehaakte projectjes ziet het dienblad er ineens een stuk leuker én persoonlijker uit. Wat ik hier nu zo leuk aan vind is dat ik toch mijn hobby kan showen, maar wel op een rustige en niet storende manier. En als het straks winter wordt, kan ik fijn weer wat nieuwe projectjes voor op het dienblad haken.. Zo heb ik toch een seizoenshoekje, maar dan in het mini.

Maak jij zelf wel eens wat decoratie?


You May Also Like

8 Reacties

  1. Leuk gedaan zo!! Ik maak idd wel eens zelf decoratie. Het laatst is een krukhoesje voor in ons woonkamergedeelte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooh dit schreeuwt echt herfst ja :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke dingen gehaakt voor je dienblad. Nu hopen dat de amarylis uit komt😀

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooo zo mooi.

    Decoratie een tafellaken eens, maar niet gehaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je mijn pompoen patroon hebt gebruikt. Mooie kleur! Ook hier liggen ze in die kleur te pronken �� het egeltje is ook super!
    Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi! Die egel is echt gaaf! Ik heb net haakles gehad, dus misschien kan ik ze ook binnenkort maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, dit vind ik echt mooi. Het roept echt meteen een herfstsfeer op

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij hebben naast planten eigenlijk niet echt decoratie staan, en neen ik maak het eigenlijk zelf ook ni meer. Vind de haaksels wel erg leuk bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥