Eleanor | Twee weken oud

by - november 28, 2016

Ondertussen is onze kleine meid alweer twee weken en twee dagen oud. Ik vond de dagen sowieso al vlug gaan, maar met een pasgeboren baby lijkt alles twee keer zo snel te gaan!  Ook was dit alweer de eerste week zonder kraamzorg. Hoewel ik er erg tegenop zag, heb ik eigenlijk onze lieve kraamverzorgster nog geen enkele keer gemist. Stiekem vond ik de momenten van rust in ons huisje ook wel erg fijn. Want een kraamverzorgster een paar uur per dag over de vloer hebben, geeft toch wat extra drukte. Zeker op een flatje. Dit was een week van ontdekken, kraambezoek ontvangen, ritme vinden en genieten en de eerste wandelingen. Lees je mee?


Eerst maar eens een update over de kleine Eleanor. Gelukkig kan ik schrijven dat het erg goed met haar gaat. Sinds dat haar misselijkheid is verdwenen is ze een totaal andere baby! Ze is tevreden, drinkt haar flessen goed leeg en geniet van alle aandacht.  Ze drinkt zelfs zo goed dat wij na een paar dagen door hadden dat ze vooral s' avonds wel wat extra's kon gebruiken. In plaats van een 100 ml fles krijgt ze s'avonds en s'nachts 120 ml. Wat ze ervan opdrinkt is aan haar, maar sinds wij dit zo op deze manier doen slaapt ze veel beter. Wat voor deze kersverse papa en mama natuurlijk ook weer fijn is. 

De nachten vallen wel mee, het is vooral de avond dat ze onrustig is. Vaak zit Chris nog tot middernacht met haar op om vervolgens de laatste avond fles aan te bieden. Om de beurt gaan wij er s'nachts uit, maar vaak is dit maar een enkele keer. De ochtendvoeding is dan weer aan mij, maar eigenlijk vind ik dit wel heel fijn. Op deze manier krijgen wij (hopelijk) beide een ritme, maar pak ik ook wat extra uurtjes van de dag mee, want die vliegen voorbij!  



Naast het gezellige kraambezoek, het huishouden en de (baby)was zijn wij ook voor het eerst met haar wezen wandelen. De eerste wandeling was even kort, om te ontdekken hoe zij het zou vinden maar ook of ik het een beetje vol kon houden. Gelukkig kan ik het wandelen met de dag langer volhouden en dat is voor mijzelf, maar ook voor Bentley erg fijn. Eindelijk kan zijn vrouwtje hem weer uitlaten! De tweede wandeling was al iets verder en ging gelukkig ook goed. Op deze manier wil ik het langzaam gaan opbouwen zodat wij hopelijk binnenkort eens met z'n allen naar het bos kunnen. Want een fijne boswandeling is toch alweer een hele tijd geleden...

Maar voor het zover is gaan wij van de week eerst nog even oefenen. Iedere dag een klein stukje verder zodat mijn spieren en bekken er langzaam aan kunnen wennen. Want die voelde ik deze week echt wel! Het is weer een balans van rusten en inspannen zien te vinden. Net zoals met al het andere. Een mooie uitdaging voor aankomend week, want dan begint Chris weer op zijn werk en zijn wij voor het eerst alleen samen..


You May Also Like

12 Reacties

  1. Wouw de tijd gaat inderdaad snel, ik lees wel een klein voordeeltje van de fles. Chris kan ook even er uit dat jij blijft liggen. Geniet van je mooie kleine meid. Ik ben blij als het januari is, ben zo nieuwschierig naar je meisje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker, het voordeel van de fles is dat je om beurten haar kan voeden. Al kan dat met borstvoeding ook wel, maar dan moet je kolven en voorraadjes aanleggen. Bij mij kwam de borstvoeding helaas niet op gang, dus we hadden weinig keus. Hopelijk heb jij die keuze straks wel. Je bent altijd welkom ;)

      Verwijderen
  2. Fijn dat het goed gaat met jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn om te lezen dat alles goed gaat! Wat een schatje is het toch!! En ik hoop dat jullie snel weer naar het bos kunnen, iedere dag een stapje vooruit, dan kom je er vanzelf. Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat het zo goed gaat! Een ritme vinden lijkt me ook echt niet heel makkelijk, zeker niet na twee weken al. Maar zo te horen gaat het jullie al goed af. Kleine staptjes, dan komt het vanzelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je staat goed met een koets seg. Prachtige foto. Het ritme vinden zal met vallen en op staan zijn. Het lukt jullie wel. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat het goed gaat :-). Heerlijk dat je weer een beetje kunt gaan wandelen :-). Succes komende week in je eentje! Nou ja, tweetjes :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 2 weken alweer.. Wauw, gaat zeker hard. Fijn dat je weer een beetje kunt wandelen. Succes de aankomende tijd in je eentje + met het opknappen. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat gaat het snel zeg! Doe lekker rustig aan en bouw het lekker op. Ik vind het altijd zo fascinerend dat iedereen zegt dat de tijd zo snel gaat met zo'n kleine! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke blog. Spannend zo'n eerste week alleen. En wel rustig aan doen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hartelijk gefeliciteerd met jullie prachtige dochter! Ik ben wat afwezig geweest op mijn blog en heb heel wat gemist, zie ik wel! Wacht een mooi meisje is Eleanor, echt een wondertje!
    Ik hoop dat je weer kunt genieten. Ik las net je blogje over de kraamweek. Wat ontzettend goed van je dat je het aangegeven hebt, hoe je je voelde. Er is zo veel gebeurd, niet verwonderlijk dat de roze wolk een beetje grijs werd!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥