Zwangerschapsupdate | 36 weken

by - oktober 21, 2016

Kan iemand mij even wakker knijpen? Waar is de tijd gebleven? Inmiddels ben ik alweer 36 weken zwanger, nog even een weekje volhouden en dan is de kleine meid voldragen en zou ze thuis geboren mogen én kunnen worden. Maar vandaag blik ik nog eens terug op die 36ste week.


Zoals in mijn vorige updateklik te lezen was, gaat het tegenwoordig allemaal wat minder makkelijk. Wandelen, fietsen en bukken zijn allemaal dingen die minder makkelijk gaan. Het fietsen sla ik eigenlijk het liefste helemaal over! Onze klein meid ligt al lekker met haar hoofdje naar beneden, een goed teken maar wel erg vervelend met het fietsen. Ik zit de laatste paar dagen dus ook meer aan huis gebonden, maar vreemd genoeg vind ik dat nu juist wel fijn. Lekker de verwarming aan, een kopje warme chocolademelk erbij en een serie of een borduurwerkje voor mij. Lekker cocoonen dus!


Vorige week was ik er al mee begonnen, maar deze week pakte ik de laatste spullen in de vluchttas. Mocht er nu iets gebeuren, dan kan ik snel deze tas mee grijpen en als het goed is, heb ik dan al het nodige bij de hand. Een fijne gedachte.  Net zoals dat alle baby wasjes klaar zijn.  Op zich was ik twee weken geleden al klaar met de belangrijkste wasjes, maar ik kwam er deze week achter dat ik nog geen moltons voor op haar bedje had. Ook haar gekleurde dekentjes moesten nog uitgewassen worden. Gelukkig draait de wasmachine zelfstandig en was dit binnen een mum van tijd ook weer gedaan.

Net zoals mijn geboorteplan. Ik had al goed in mijn hoofd wat ik wel en niet zou willen, het stond alleen nog niet op papier. Van de week ben ik hier eens goed voor gaan zitten. Samen met wat spieklijstjes van het internet schreef ik punt voor punt op wat wij belangrijk vinden.  Een week van kleine, maar belangrijke klusjes dus. Het enige wat ik binnenkort nog echt wil doen is een bedzeiltje over de matras plaatsen, zodat als mijn vliezen s'nachts breken de matras niet helemaal nat wordt.

Naast deze kleine klusjes zocht ik afleiding met fijne handwerkprojecten. Zo heb ik mijn gehaakte voetenzak afgerondklik en ben ik aan een klein borduurwerkje begonnen. Deze zul je ongetwijfeld binnenkort op Kersenbloesems voorbij zien komen. 

You May Also Like

4 Reacties

  1. Wat ben je toch heerlijk aan het rommelen in huis, je kunt uit je tekst aflezen dat je er helemaal klaar voor bent. Zoveel in huis als geestelijk. Laat de dame maar komen. Owja, ik wil je wel wakker knijpen. Maar ja daar moet ik wel een stukje voor rijden *smile*

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie buik heb je! Leuk om naast die eerste foto's te leggen XD
    Mocht jullie meisje eerder komen: heel veel succes met de bevalling!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat spannend allemaal! Ook begrijpelijk dat dingen nu wat lastiger gaan :) Veel succes alvast en geniet nog even van je mooie buik!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat spannend en wat een prachtige foto. Je straalt helemaal! Mooie buik meis, geniet!<3

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥