De 5 leukste dingen

by - oktober 20, 2016

De vijf leukste dingen die ik heb gedaan, geregeld of gekocht heb tijdens deze zwangerschap. In de maanden dat je zwanger bent komt er heel wat op je af. Niet alleen heb je ineens de zorg voor een klein mensje in je buik, ook moet je van alles regelen. Sommige dingen zoals de Verloskundige en kraamzorg zijn belangrijk om te regelen maar ook wat minder leuk. Gelukkig zijn er genoeg zaken om te regelen én aan te schaffen die wel leuk zijn. Dit is mijn top vijf.

Baby kleertjes aanschaffen




Ik had mijzelf voorgenomen om zo lang mogelijk te wachten met het aanschaffen van babykleertjes. Dit is dus niet echt gelukt aangezien ik in week zes al het eerste pakje en jasje via marktplaats kocht. Het is gewoon ook heel erg leuk om tussen al die kleine, lieve kleertjes te snuffelen! Inmiddels hebben wij al een behoorlijke kledingkast opgebouwd en hebben wij afgesproken dat we niet meer zoveel erbij kopen. Want de kans dat ze het maar 3 a 4 weekjes aan kan is heel groot. Heel af en toe breken wij deze belofte, omdat iets net zo lief of leuk is. Overal bieden ze de herfst/winter collectie voor newborns aan en dat is toch ook wel erg leuk! Ik moet mij echt inhouden om bijv. niet langs Prénatal te gaan of bij Next Direct online te kijken.. Het is allemaal zo leuk, maar straks gaan we gewoon lekker een keertje shoppen met haar erbij.


Het inrichten van de baby kamer



De inrichting voor de baby kamer. Nog voordat ik zwanger was had ik al een heel planklik in mijn hoofd hoe ik het zou aanpakken. De kleuren, het thema alles was voor mij wel duidelijk. Totdat ik zwanger raakte en ineens allemaal nieuwe ideeën had. Het thema zou uiltjes worden en het kleurenpalet: wit, grijs en mintgroen. Het kleurenpalet is gelukt, het uiltjes thema niet echt. Ik schrok best wel van de prijzen wat ze voor een thema kamer vragen. Een lampje voor zestig euro gaat mij toch echt te ver. Dus ik probeerde haar kamertje zelf leuk aan te kleden. En dat is voor ons gevoel gelukt. Een beetje anders dan hoe ik het in eerste instantie in gedachte had, maar toch zijn wij er erg tevreden mee. Volgende week krijgen jullie een rondleiding door haar kamertje..


Het geboortekaartje uitzoeken


Ondanks dat het eventjes een zoektocht was, vond ik het uitzoeken van een geboortekaartje wel heel erg leuk om te doen. Ik schreef er ook een inspiratieklik blogje over. Er is tegenwoordig heel veel keus, dat is fijn maar soms ook erg lastig. De aangevraagde proefdrukken waren dan ook erg handig om een keuze tussen een paar kaartjes te maken. Want oh wat is die keuze lastig. Je wilt een kaartje dat mooi is, praktische  maar ook wat bij haar en bij ons passend is. Gelukkig hebben wij inmiddels er eentje gevonden. Mocht je nu zelf nog opzoek zijn naar een mooi geboortekaartje, geboortepost.nl heeft hele leuke kaartjes online staan.  Hun moderne en handige site geeft je snel toegang tot de kaartjes en binnen een mum van tijd heb je jouw perfecte kaartje uitgezocht, bewerkt en besteld.

De naam kiezen



Als je geboortekaartjes gaat uitzoeken is het ook handig dat je al een naam uitgekozen hebt. Ik vond het bijvoorbeeld belangrijk dat haar naam bij het kaartje zou passen. Ondanks dat ik haar naam al in het begin van mijn zwangerschap uitgekozen had, was Chris nog niet helemaal overtuigd. Hij kwam met een andere, wat kortere naam. Deze naam hebben we een paar weken de kans gegeven, maar ondanks dat ik de naam best leuk vond was hij mij te populair. Toen wij de korte naam een paar keer voorbij zagen komen op geboortekaartjes wisten wij het zeker: het zou toch de eerste naam worden. Het gaf mij een rustig en fijn gevoel toen eenmaal de naam vast stond. Een week voor je bevalling nog snel even een naam uitzoeken lijkt mij vreselijk. Of nog erger, als ze net geboren is! Maar goed, de naam voor onze kleine meid staat vast en niemand weet er nog van. Dat is bij mijn weten wel een schouderklopje waard, want pfft wat is dat lastig om geheim te houden.. 

Een zwangerschaps fotoshoot houden





Ondanks dat ik het aanschaffen van de wandelwagen ook wel erg leuk en spannend vond, was dit toch meer Chris zijn ding. Dus als laatste kies ik voor de Zwangerschaps fotoshoot klik. Eigenlijk was het helemaal niet de bedoeling om professionele foto's van mijn zwangere buik te laten nemen. Maar toen ik wat verder in mijn zwangerschap kwam, begon dit te knagen. Binnen een avondje had ik inspiratie opgezocht en een afspraak ingepland. Nog geen week later stond ik voor het zwarte doek. Achteraf ben ik heel erg blij dat ik deze foto's heb laten maken, niet alleen is het een mooie, blijvende herinnering aan deze zwangerschap, ook vond ik het erg leuk om weer eens voor de camera te staan i.p.v er altijd achter!


Dit waren alweer de vijf leukste dingen die ik heb gedaan, geregeld of heb aangeschaft tijdens deze zwangerschap. Natuurlijk waren er nog veel meer leuke dingen en momenten tijdens deze zwangerschap, maar als ik er zo vijf snel moet opnoemen dan zijn dit toch wel mijn favorieten.


Wat vond jij leuk om te doen of aan te schaffen tijdens jouw zwangerschap(pen)?



Dit artikel is in samenwerking met Geboortepost geschreven. De afbeelding van het geboortekaartje is van hun website afkomstig.  Wil je ook samenwerken? Lees dan mijn Disclaimer en contact pagina door.

You May Also Like

3 Reacties

  1. Dat zijn inderdaad allemaal leuke dingetjes! Vooral de kinderkamer inrichten lijkt me heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke dingen, de baby kamer valt hier zoizo af aangezien wij natuurlijk maar 1 kamertje hebben :) Maar de kleertjes lijkt me wel heel leuk om aan te mogen schaffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad leuke dingen. Ik vond ook de geslachtsecho zo gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥