Een rondleiding door onze babykamer

by - oktober 24, 2016

Al een tijdje beloof ik de foto's van haar kamertje te laten zien. Nu vond ik het wel zo leuk dat het kamertje ook daadwerkelijk af was, want de sneak peek foto's kon je hierklik al zien. Nu was de inrichting al wel bijna af, maar er stonden toch nog wat troepjes en sommige spullen hadden gewoon nog geen vaste plek. Gisteren hebben wij dit even aangepakt en kon ik gelijk foto's maken. Vandaag kan ik je dan eindelijk de lang verwachte foto's showen..  Kijk je mee?


Als je binnenkomt kijk je gelijk tegen haar kledingkast aan. Links ervan hangen grijze overgordijnen. Heerlijk verduisterend én ze houden ook heel goed fel zonlicht tegen, aangezien haar kamertje s'middags de zon heeft is dit wel erg fijn. Een goede aankoop dus. Naast haar kledingkast staat het inmiddels welbekende laddertje met accessoires.

.
De pandaknuffel zit nu heerlijk zacht op een schapenvachtje..

Rechts van de kast staat haar ledikantje. Al vrij vroeg in de zwangerschap besloten wij dat we graag een hemeltje erboven wilden hebben om het geheel wat lieflijker te maken. Naast het ledikantje staat voor nu de Maxi-Cosi mét zelfgehaakte voetenzakklik. De witte muur die je ziet bestaat uit en deur en inbouw kasten. Op zich zijn inbouwkasten natuurlijk super handig, alleen had ik ze liever niet in haar kamertje gehad. De spullen die erin staan kan ik helaas nergens anders kwijt en hierdoor hebben deze kasten dus ook geen nut voor haar spullen. Het neemt wel één kant van de kamer bijna in z'n geheel weg doordat ze iets uitsteken.

Haar bedje is netjes opgemaakt. De hydrofiel doek is trouwens dezelfde kleur als het dekentje..


Tegenover haar ledikantje staat de commode. Links ervan staat de standaard voor het badje en rechts de luieremmer. Eigenlijk had ik in eerste instantie het badje gewoon willen opzetten, maar deze zou dan voor de gordijnen- en kastdeuren komen te staan. Dit is dus handiger en gelijk ruimte besparend. Mochten we het badje nodig zijn, dan pakken we het er zo bij. De spulletjes op de commode, zoals de hoes voor het aankleedkussen, de box voor de billendoekjes en de kamer thermometer  heb ik allemaal in dezelfde mint groene kleur.

En heel toevallig had de oude babyverzorgingslijn van de Etos ook dezelfde mint groene kleur..

Het Draakje Dirk nachtlampje voor s'avonds bij het verschonen

Boven de commode hangt de wand tak met uiltje 


En dit is de commode kant vanaf het bedje gezien. Links van de commode zie je een stukje van één van de inbouwkasten. Deze kast gaat in het halletje open, dus gelukkig konden wij de commode net tegen dit dichte stukje aan zetten. Naast de deur zie je weer een stukje van de gordijnen. En zo ga je haar kamertje helemaal rond..

Op zich een vrij ruime kamer dus, alleen jammer van de twee deuren, inbouwkasten en het mega grote raam. Hierdoor houd je weinig muur- ruimte over en dus ook minder ruimte om leuke dingentjes op te hangen. Des ondanks zijn we erg tevreden over de ruimte die we voor haar kamertje hebben! Het is zeker niet te klein en over een tijdje kan er zelfs nog een mooi speelkleed o.i.d worden neergelegd. 

En nu ben ik heel nieuwsgierig wat jullie ervan vinden..

You May Also Like

12 Reacties

  1. Ach wat superleuk! Ik hou van de mint kleur en het is nog een vrij ruim kamertje. Nog even en ze is er!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het nog altijd grappig dat mensen denken dat je niet groot genoeg woont, wat heb je toch een mooi plekje gecreëerd. Wie had dat 4 jaar geleden gedacht, dat je zo'n mooi licht kamertje zou inrichten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ruimte zat toch? Erg mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hou van je babykamer ontwerp, heel schattig, en ik wil een hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg leuk zeg!! Mooi zo met die witte, grijze tinten & mintgroen als eyecather!! Daar kan ze vast heerlijk slapen, verschoond worden & aangekleed!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helemaal af! En nu maar wachten tot madammetje zich meldt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi geworden! Vind babykamers altijd zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg mooi geworden, leuk die mintgroene kleuren! Daar zal ze zich al snel helemaal thuis voelen! Ik blijf dat lampje ook zo schattig vinden :-) Nog even wachten en dan is het zover, spannend en leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt kei leuk om te zien! Mooi zwart met wit en mint :-). Ik hou er wel van :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie kamer voor jullie dochtertje.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥