Zwangerschapsupdate | Week 27 & 28

by - augustus 29, 2016

Met het aanbreken van de 28 weken begon ook mijn derde trimester. Voor mijn gevoel begint het nu lekker op te schieten. Gelukkig ook maar want soms vind ik het toch best wel zwaar. Gelukkig kan ik nu afleiding zoeken met geboorte kaartjes uitzoeken, de laatste aankopen, het haken van de laatste projecten voor haar en het idee van de geboorte van ons kleine meisje. 


In de vorige zwangerschapsupdate was ik niet altijd even positief. De kwaaltjes en vooral de pijn in mijn zij en bekkenbanden stonden mij toch behoorlijk tegen. Gelukkig mocht ik in week 27 naar de fysio en na een pittige massage behandeling leek het beter te gaan. Zoals altijd ging het eerst natuurlijk slechter, maar hee de pijn werd met de dag minder! Het waren toch die vervelende spieren van mij, gelukkig heb ik er sindsdien niet meer zoveel last van gehad. Wel zo fijn want wij hadden net de vakantie geboekt, en met zoveel klachten begon ik hem toch wel te knijpen. 

Gelukkig kon ik merken dat alles goed ging met onze kleine meid. Ze was zoals altijd lekker actief en ook mijn buik groeide vrolijk verder. Al groeide het zo goed dat mijn zwangerschaps spijkerjasje niet meer dicht paste. Een tripje naar de stad leverde wel een mooi vest op voor de aankomende herfst periode maar geen jas. Wel een opmerking van één van de medewerkers in de Prenatal, zij dacht dat ik al bijna mocht bevallen. Grappig, ik moet toch nog echt 13 weken  


Week 28


In week 28 ging de zoektocht naar een jas verder. Het idee om op vakantie te gaan zonder goed passende jas stond mij tegen, zeker omdat het weer zo veranderlijk is de laatste tijd. Vele winkels en webshops waren al bezocht en als laatste kwam ik bij de Bonprix uit. Ik vond er een zwarte zwangerschapsjas die aan mijn eisen voldeed en besloot hem in twee maten te bestellen. Gelukkig ook maar, want mijn eigen maat viel klein uit. Heel wat anders dan wat ik normaal graag draag, maar ach ik kom tenminste warmpjes de herfst door. 

Ook mocht ik bloedprikken deze week, aangezien ik Rhesus negatief ben willen ze een duidelijker beeld krijgen of de baby ook negatief of positief is. De uitslag krijg ik binnenkort, voor nu voel ik mij prima en de baby doet het ook goed dus voor nu maak ik mij nog geen zorgen. En met deze gedachte gingen wij onze vakantie in. Geen zorgen, alleen rust en natuur. Een fijne bijkomstigheid was dat door alle rustmomentjes mijn zwangerschapskwaaltjes ook wat meer op de achtergrond leken te blijven. Misschien dat ik thuis toch nog teveel wil doen, ik zal dan maar eens wat vaker aan dit moment terug denken..


You May Also Like

7 Reacties

  1. Wou de tijd vliegt, het gaat voor mij als buitenstaander wel echt super snel!!! En je ziet er toch maar goed uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat het wat beter gaat en van de vakantie kunnen genieten! Mooi plekje!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen zorgen, alleen rust en natuur, klinkt als een fijne week :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Al weer 28 weken. De tijd vliegt voor je het weet heb je die kleine in je armen. Geniet er maar van en hopelijk nog minder kwaaltjes. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk, ik hou van geboortekaartjes! Wat een leuke foto van jou, duidelijk aan het genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. WAt gaat het snel hè Michelle. Misschien lijkt het voor jou minder snel te gaan, maar als je terugkijkt zijn al die weken toch wel vliegensvlug voorbij gegaan. Leuk dat je een passende jas hebt gevonden. En dan heerlijke genieten van de rust tijdens de vakantie. Lekker hoor. Blijf vooral nog maar even genieten van alles. Voor je het weet ben je druk met van alles en nog wat voor je kleintje...
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O, wat vond ik die zwangerschapskwaaltjes lastig. Wilde zoveel doen.
    Je heb een erg mooie buik. Die van mij was niet zo dik. Jas vond ik erg lastig, was ook winter. Uiteindelijk dure gekocht voor warmte en omdat ik er blij van werd😀
    Ik was o-negatief, stijn positief. Dus 2 prikken gehad maar dat viel alles mee.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥