Een bezoekje aan de zeehonden

by - augustus 31, 2016


Zoals aangegeven in mijn vorige vakantie blogje, krijgen de zeehonden hun eigen plekje hier op Kersenbloesems. Er waren teveel leuke foto's gemaakt om in één vakantie blog te plaatsen! Op donderdag 25 Augustus brachten wij een bezoek aan de zeehonden in Zeehondencentrum Pieterburen. Eigenlijk was het deze dag te warm om ook maar iets te doen, maar ik wilde er toch wel graag heen.  Vanuit huis is het te ver rijden en als je er dan toch zo dichtbij zit met je vakantie huisje, dan kan je een bezoekje bijna niet overslaan. Dus wij gingen op ons gemak zeehonden kijken. En wij waren niet de enige die het warm hadden. De zeehonden genoten van het koele water of de sproeisystemen..



Wat ook weer voor leuke foto's zorgde. Ik vind zeehonden er altijd zo lief uitzien. Of het nu hun kraaloogjes, snorharen of hun ronde gezichtjes zijn.. Maar als ze hun oogjes dan ook nog zo lief dichtknijpen dan smelt je gewoon, en dan dit keer niet van de hitte..


En ze zijn ook altijd zo lekker nieuwsgierig! Bij binnenkomst was het erg druk bij de buiten bassins. Iedereen leek op hetzelfde moment te zijn aangekomen om de zeehondjes te bewonderen. De zeehonden vonden het wel prima en gingen lekker rustig liggen. Later toen het wat rustiger werd, leek het alsof de zeehonden wat interactie zochten. Continue hadden wij de aandacht van dit leuke beestje.


Terwijl de zeehonden buiten van het weer genoten, waren de verzorgers binnen druk in de weer met een jong zeehondje. Pas binnen gebracht en zó klein nog. Van achter het glas konden wij meekijken hoe ze deze kleintjes voerden. Gelukkig is dit kleintje op tijd gevonden, hij of zij zal een goede overlevingskans hebben. Mooi dat er dit soort opvang centra's bestaan.


Ook de gedachte dat ze weer terug naar de zee gaan vind ik erg mooi. Dit stoort toch altijd een beetje bij een dierentuin bezoek. Deze dieren zullen nooit meer vrijheid ervaren en blijven hun leven lang zo zenuwachtig heen en weer lopen.


Een bezoek aan dit Zeehondencentrum mag ik dan ook graag doen, zeker omdat je hun dan ook weer met een kleine bijdrage kan steunen. En om wat extra's te doen en een herinnering mee naar huis te nemen, kochten wij deze lieve zeehonden knuffel voor op de kamer van ons kleine meisje. Mocht je in de buurt zijn, dan is het Zeehondencentrum Pieterburen echt een aanrader. Verwacht er geen uren te kunnen rondlopen, maar even op visite bij de zeehonden is altijd gezellig!

Ben jij wel eens bij een zeehondenopvang geweest?

You May Also Like

11 Reacties

  1. Leuke foto's! IK ben er ook een keer geweest en heb er ook zo van genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Even op visite bij de zeehonden is altijd leuk :-). Helaas vanaf Tilburg wel een beetje ver weg, anders zou ik echt vaak gaan :-). Leuke foto's heb je gemaakt en die knuffel is klei schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moet er echt leuk zijn om eens te bezoeken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke foto's heb je gemaakt. Ik snap dat je een bezoekje nu niet kon weerstaan, nu je zo dichtbij was. En die knuffel... om te zoenen.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het prachtige dieren en wat leuk dat ze terug worden losgelaten in de zee. Zoiets vind ik prachtig om te lezen. Je hebt trouwens mooie foto's gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super foto's! Ik ben er nog nooit geweest. Leuk die knuffel voor jullie kleine als herinnering!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooit wil ik daar ook graag heen. Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Michelle, wat een leuke foto's van de zeehonden.
    Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar het is zeker de moeite waard om er een keer heen te gaan.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Michelle,
    Wat een grappige foto's!!
    Erg leuk al die lieve koppies.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat een heerlijke foto's! Ik zou hier ook zeker wel eens heen willen<3

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk zeg! Lieve foto's ook! Ik ben met Jimmy geweest, hij had zoiets nog nooit gezien. De gedachte dat ze weer vrij komen is zo fijn, in de dierentuin vind ik dat altijd een beetje zielig.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥