Vakantie Lauwersoog

by - augustus 27, 2016



Twee weken terug besloten wij om toch nog op vakantie te gaan. Even lekker nog met z'n tweeën er tussenuit. Omdat ik natuurlijk al wel wat zwangerschapskwaaltjes heb, was het nu of volgend jaar pas weer. De keuze viel al snel op Lauwersoog, een mooi natuurpark van Landal Greenparks. Middenin de natuur, waar rust en ruimte de sleutelwoorden waren. Kijk je mee naar onze midweek?


Maandag arriveerden wij pas laat, na de koffers te hebben uitgepakt was het alweer tijd voor het avond eten. De dag werd afgesloten met een rondje over het park en een ontspannende douche. Wij hadden een huisje geboekt met een ligbad, maar helaas zat deze er niet in. Ik had hier erg naar uitgekeken, maar helaas.. Wij besloten om op tijd naar bed te gaan om wat energie op te doen.


Dinsdagochtend deden we het lekker rustig aan. Wij ontbeten met verse broodjes en zaten lekker in onze tuin. Bentley vond de tuin echt geweldig en huppelde vrolijk heen en weer. Tegen de middag besloten wij Dokkum te verkennen. Al snel belandde wij in het centrum en bekeken wij de huizen en de winkelstraatjes. Na een uurtje ofzo zijn we lekker op het terras aan het water gaan zitten.


Omdat mijn energielevel toch wat lager is dan normaal, spendeerden wij de rest van onze middag en avond in de achtertuin. Geen straf met zoveel rust en natuur om je heen! Ik haakte wat aan mijn volgende project.



Woensdag ochtend zette ik de wekker. We hadden ons namelijk opgegeven voor een zeehonden tocht. Een vaartocht die zo'n twee a tweeënhalf uur zou duren en als wij geluk zouden hebben, zouden wij ook zeehonden kunnen zien. En dat geluk hadden wij! Op een zandbank lagen tientallen zeehonden lekker van het weer te genieten. Een prachtig gezicht om deze dieren in het wild te zien. Na deze mooie tocht ploften wij bij een restaurant in de haven neer voor een koel drankje en een portie kibbeling. Een visje eten mag op zo'n dag natuurlijk niet ontbreken..


Ook donderdag zou in het teken van zeehonden staan. Eigenlijk was het te warm om echt iets te ondernemen, maar wij besloten toch om naar Zeehondencentrum Pieterburen te gaan. Hier keken wij ontspannend naar deze mooie dieren. Van deze trip komt nog een apart blogje, want ik heb er gewoon teveel leuke foto's gemaakt voor één blog. 



Omdat het tegen de middag helemaal niet uit te houden was, zochten wij de verkoeling van een biologische theetuin op. Hier kon je tussen de mooiste bloemen en planten een lekker kopje thee of koffie drinken met een vers gebakje. En ondanks dat de meeste bloemen al uitgebloeid waren, heb ik nog nooit zoveel vlinders voorbij zien vliegen! Dat wij hier rustig een tijdje hebben gezeten hoef ik denk ik niet uit te leggen hihi 


De rest van de dag spendeerden wij weer in onze eigen achtertuin. Ik in de schaduw en Chris zocht de verkoeling van het water op. Zwemmen in  een recreatievijver vind ik normaal heerlijk, maar nu met de zwangerschap sla ik het toch liever over. Ik hield Bentley wel gezelschap. Al was dit niet nodig, want meneer vermaakte zich prima in de grote tuin. En hiermee brak onze laatste vakantie dag alweer aan. Wij sloten de vakantie af met een uitgebreid diner met uitzicht op het Lauwersmeer. Helaas had ik toen de camera niet mee, maar op mijn Instagram pagina had ik nog wel een foto van de zonsondergang geplaatst.

Een fijne en ontspannende vakantie dus! Helaas konden wij door het warme weer en de zwangerschap niet veel wandelen, wat ik achteraf wel erg jammer vind want de omgeving was er echt prachtig! Maar wij hebben onszelf al voorgenomen om nog eens terug te gaan, maar dan gezellig met de kleine. 

You May Also Like

9 Reacties

  1. De foto's zien er gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow wat is het mooi daar seg. Daar kon je zeker van de natuur genieten. En wat zijn die zeehondjes schattig. Als de kleine wat groter is kan je samen met zijn drietjes de zeehondjes bezoeken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk is het daar hè! Wij doen er wel eens dagtochtjes en in juli met de tent op de camping gestaan. Ben je ook bij Het Booze Wijf geweest? Mocht je weer terugkomen je jullie kleine is er, dan is dat een hele leuke locatie.
    Bentley ziet er schattig uit.
    Pieterburen is ook al zo leuk. Sfeervol dorp.
    Mooie momenten om op terug te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk! Vooral de zeehonden tocht lijkt me echt gaaf! Mooie foto's weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik word nu toch wel een klein beetje jaloers, klinkt toch wel heel erg fijn daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat jullie vakantie zo goed is meegevallen. Onze laatste vakantie in een Landal-park was een beetje teleurstellend. Het leek eerder een woonwijk in plaats van een park. Heel jammer natuurlijk vermits ik het net leuk vind wanneer je in zo'n park je huisje buitenkomt en meteen tussen de bomen kan wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klinkt als een erg leuke vakantie. En als jullie terug gaan als jullie meisje er is. Kan je eindeloos wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto's heb je gemaakt! En wat fijn zo nog even met z'n tweetjes, klinkt echt als en heerlijk tripje!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥