Een kijkje in haar kledingkast

by - augustus 25, 2016


Iedere (aanstaande) moeder zal het wel herkennen, de drang om baby kleertjes te gaan kopen. Niet zo gek natuurlijk, want alles is zo lief en schattig! In het begin van mijn zwangerschap had ik mijzelf voorgenomen om zo lang mogelijk te wachten met het aanschaffen van baby kleertjes, een hele kast vol vond ik namelijk niet zo nodig. Liever een paar leuke setjes, ze groeien er toch zo snel uit. In mijn zesde week verbrak ik deze voornemen al, ik shopte via marktplaats een berenpakje en een jasje. Ik vond ze gewoon té schattig om niet te kopen! 

Omdat ik een sneak peek  zelf ook altijd erg leuk vind om te bekijken, besloot ik om voor vandaag eens wat favorieten uit haar kledingkast te laten zien. In deze 27 weken hebben wij zo af en toe wat kleertjes gekocht, maar natuurlijk heb je altijd zo je persoonlijke favorieten. Vandaag komen ze hier voorbij plus nog een tip, kijk je mee?




Allereerst, ik ben gek op boxpakjes voor pasgeboren baby's! Het lijkt mij zo comfortabel en warm voor die kleintjes en het ziet er ook zo schattig uit! Ik heb er ook behoorlijk wat. In maatje 50 heb ik zes boxpakjes en in maatje 56 heb ik er nu twee. Als ze groter wordt wil ik minder boxpakjes gaan gebruiken en meer jurkjes, rokjes en broekjes etc. Dit boxpakje komt van de Primark en heeft als bedrukking kleine konijntjes. Dit is echt een favoriet van mij, zo schattig!


Nog een boxpakje, eentje in zacht roze met 'Little bunny' erop. Deze is wat rustiger en was samen met bovenstaande en nog een boxpakje verkrijgbaar in een setje  van drie.


Een mintgroen shirtje/vestje met witte sterrretjes van de Zeeman, maatje 56. Zo af en toe loop ik eens bij de Zeeman naar binnen, niet alles vind ik er even mooi maar soms doe ik er hele leuke aankopen. Dit mint groene kleurtje moest ik gewoon hebben, het is een keertje wat anders dan al die roze en créme kleurige setjes...


Dit is het beren jasje waar ik het eerder over had. Super schattig toch met die oortjes? Ik kocht deze via Marktplaats maar eigenlijk komt het uit een collectie van de Prenatal. Dit is maatje 56, maar het valt behoorlijk klein uit. Het zou mij niks verbazen als de kleine meid deze gelijk al aan kan.


Dit leuke overslag shirtje kochten wij bij de Hema in mijn 13e week. Op de marktplaats aankoop na was dit één van de eerste shirtjes die wij kochten. De panda'tjes blijf ik leuk vinden. Dit is ook maatje 56.


Een shirtje van de Prenatal in maatje 56. Deze kochten wij op de dag dat wij hoorden dat we een meisje mochten verwachten. Leuk om straks met een fel gekleurd broekje te combineren!


Rompertjes kan je natuurlijk nooit genoeg hebben. Ik heb tot nu toe alleen maar rompers met korte mouwen gekocht omdat dit mij handig leek. Mocht dit niet zo blijken, dan zijn ze natuurlijk heel snel bijgehaald. Zelf koop ik ze in het effen wit, maar ik heb er ook al veel gekregen in kleurtjes en printjes. Deze met olifantjes is toch wel mijn favoriet, gekregen bij een abonnement van Ouders van Nu.


En tot slot wat broekjes. De eerste paar maanden wil ik vooral lekker zittende broekjes gaan gebruiken. Leuke rokje, maillots etc bewaar ik nog even voor als ze wat groter is. Deze broekjes zijn van maatje 56 en komen overal vandaan: de Zeeman, Hema en Prenatal. In maatje 50 heb ik tot nu toe twee broekjes gekocht, een witte en een licht roze. Altijd makkelijk te combineren dacht ik zo.



En dat waren mijn favorieten tot nu toe. Ik heb alleen mijn favorieten in maatje 50 en 56 laten zien, ik heb ook  al een aantal items in maat 62 en 68 gekocht en gekregen maar deze bewaar ik voor een andere keer. Het zal toch nog een aantal maanden duren voordat ze deze aan zal kunnen.

Op Littlewonderworld las ik trouwens eens een hele handige tip: het bijhouden van je baby kleertjes en uitzet. In het begin heb ik een lijst gemaakt met items en kleding wat ik nodig zou hebben voor onze kleine meid. Dit heb ik opgedeeld in een aantal categorieën: kleding, verzorgen, slapen, in bad, onderweg en overig. Telkens als ik iets aanschaf, streep ik dit af op één mijn lijstjes. Deze lijstjes heb ik in mijn agenda zitten, zo heb ik dus altijd al mijn gegevens bij de hand. Zo hoef ik nooit lang te twijfelen in de winkel of ik nog een boxpakje in maatje 50 nodig ben. Nee dus, want momenteel heb ik er al zes. Misschien dat een extra kleding setje nog wel welkom is.

Hoeveel kledingsetjes of boxpakjes heb jij per maat aangeschaft?

You May Also Like

10 Reacties

  1. Hoihoi wat een leuke kleertjes allemaal zeg. Wel leuk als je het weet dan kun je gericht kopen;). Ik heb veel gekregen al. Alles wit;) en van die oudewetse gebreide kleertjes. Zelf heb ik van noppies een boxpakje gekocht. Ik kreeg van iemand de tip om niet te veel te kopen want vaak krijg je tijdens de kraamweek ook kleertjes kado;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Anna, opzich hebben we al een leuke collectie maar echt veel zou ik het niet noemen. Maar aommige dingen zijn gewoon te leuk om te laten liggen ^^ Ik denk ook niet dat onze kraamvisite veel met kleertjes aan zal komen aangezien de meeste weten dat wij andere dingen leuk vinden.

      Verwijderen
  2. Hallo Michelle, het begint nu al op te schieten voor je.
    Leuk hoor al die schattige baby kleertjes, ik kan mij zelf niet meer herinneren hoe ik dat vroeger deed, wel de echte belangrijke dingen die je nodig had, heel veel luiers, die waren toen nog van katoen en moesten we zelf wassen, pas later toen onze zoon ruim een jaar was kwamen de weggooi luiers op de markt.
    Handig van je dat je een lijstje hebt van wat je allemaal al hebt gekocht.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kledingkast. Lekker girly😀 misschien nog even een tip maar bij de hema hebben ze rompertjes met overslag met drukkertjes. Deze vond ik aan het begin ideaal, maar Stijn was dan ook echt erg klein. En dan hoef je de rompertjes niet over die mini hoofdje te trekken met onstabiele nekje. Maar daar leg je ze in en dan met drukkertjes dicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattige kleertjes! Ik kan mij helemaal voorstellen dat je de verleiding om kleertjes te gaan kopen niet kunt weerstaan. En ze zal ze zeker dragen. Ik mijn tijd droegen ze in het begin van die witte truitjes, alle baby's droegen ze. Ik versierde ze met kruissteekmotiefjes om mijn eigen stempel erop te drukken. In de kleurtjes die pasten bij de wiegbekleding, die ik zelf genaaid heb (naaien was ik net mee begonnen). Zelf kleertjes kopen heb ik volgens mij niet gedaan, van te voren. Je kreeg zo ontzettend veel kraamkadootjes. Ik heb nog foto's van waslijnen vol met kleertjes/knuffels etc.
    Ik ga je andere blogjes nog even teruglezen.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Handige tip die je meegeeft op het einde. Met zo een lijstje weet je onmiddellijk wat je nog nodig hebt. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb de plezier gehad om er even echt in te kijken, en het verbaasde me zo dat onze smaak zo dicht bij elkaar kwam. Had ik eerlijk gezegd nooit gedacht, maar blijkbaar worden wij houder hé *smile*

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou kan ik stiekem niet meer wachten tot ze er is. Zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een super schattige kleding zeg! Vooral het eerste rompertje<3

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥