Speelgoed voor de konijnen

by - augustus 23, 2016



Van het weekend liepen we in de stad en ineens herinnerde ik mij dat ik nog een zak hondenbrokjes moest kopen. Omdat de Huisdiervoordeelshop in de buurt zat, besloten we daar weer eens een kijkje te nemen. Het hondenvoer was al snel gevonden maar ook voor konijnen en knaagdieren hadden ze leuke speeltjes. Omdat mijn konijntjes nogal kieskeurig zijn met speelgoed koop ik eigenlijk niet zo vaak wat voor ze, maar mijn interesse was gewekt. Ik nam twee speeltjes voor ze mee.



Allereerst een soort anti verveel- knaag touw. Aan dit knaag touw zitten twee balletjes met gedroogde kruiden. Gedroogde kruiden, groentes en fruit zijn hier altijd favoriet dus dit leek mij wel een goed idee om mee te nemen. En inderdaad, zoals je kunt zien was hun interesse al snel gewekt. Hoelang ze hiermee zullen doen weet ik niet, maar voor die drie euro wilde ik het wel eens uitproberen.


Ook nam ik een speelbrug voor ze mee. Deze speelbrug is gemaakt van gedroogd wilgenhout en dus heel geschikt om urenlang aan te knagen. Vooral Murray heeft dit nodig, want de laatste tijd waren onze schoenen niet meer veilig!  Zoals je misschien nog wel weet, staan de konijnen in ons halletje met altijd de klep open. Heel gezellig, maar als deze gezelligheid ons steeds een paar schoenen kost dan is het al snel niet meer leuk. Omdat ik het niet over mijn hart kon verkrijgen om ze op te sluiten, verplaatste ik het schoenenrek. Niet helemaal de bedoeling, maar zo hebben de konijnen ook gelijk meer ruimte.  De wilgenbrug is al een groot succes. Als ze er niet aan knagen dan huppelen ze er wel onderdoor..


En een badmat is uitermate geschikt als chill plek. Tja nu de schoenen er niet meer staan, is hier ruimte voor. En de konijnen zijn er erg blij mee! Ze zitten vaker op de badmat dan dat ze in de kooi zitten. Het liefste zou ik ze helemaal kooi vrij maken, maar omdat ze al een tijdje (ineens) niet meer zindelijk zijn lijkt mij dit niet zo handig. Wie weet komt dit nog. Voor nu hebben ze in ieder geval weer wat te spelen..

Wat voor speelgoed vinden jouw konijnen of knagers het leukste?


You May Also Like

3 Reacties

  1. o, zo schattig. die knaagbollen vind ik wel intersant.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhh, zo lief!! Ik ben dol op konijnen, al ben ik er helaas allergisch voor. We hebben net een mooie Vlaamse Reus gehaald uit Hengelo. 4 uur rijden met konijnen in de auto is niet handig, als je er allergisch voor bent... Ik zal ze op mijn blog weer eens laten zien. Wat ontzettend leuk dat je ze binnen houdt. Dat lijkt mij ook geweldig, maar ja, het kan helaas niet.
    Leuke spulletjes! Mijn dochter is nu bezig met het inrichten van de nieuwe ren. Ze zit lekker te snuffelen op internet. Ik denk dat zij later een huis/schuur vol met honden/konijnen/paarden heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze hebben daar duidelijk een warme thuis bij jullie als zelfs de hele gang onder tussen van hen is geworden. :) Komen de koelelementen ook weer van pas met deze hitte? Of hebben ze die nog niet nodig?

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥