Gehaakt Luier etui

by - augustus 21, 2016


Anderhalf week geleden begon ik aan een luier etui te haken. Een rechte lap dat - door mij gekozen- uit de wafelsteek bestond, een prettig werkje voor zo tussendoor. Je hoeft niet te tellen of steken bij te houden. Een fijne afwisseling voor op de amigurumi's, waar je wel erg bij moet opletten en tellen. Iedere dag haakte ik wel een aantal toeren en zo had ik al snel 50 cm.



Het etui heb ik afgewerkt met een rij vasten en daarover heen de kreeften steek. Dit vond ik net wat mooier ogen dan alleen de kreeften steek. Door dit projectje heb ik toch alweer twee steken erbij geleerd! Altijd leuk.. Als sluiting koos ik een simpel, wit knoopje. Deze staat erg mooi bij het wit, gehaakte randje.


En natuurlijk nog even een totaal foto, mét vulling. Ik had er graag ook een pakje billendoekjes in kwijt geraakt, maar helaas paste dit niet omdat het etui dan te bol stond. Misschien als een pakje half leeg is dat het dan wel past, maar voor nu zal ik er luiers en twee spuugdoekjes in opbergen. Dit etui is gehaakt met haaknaald nummer 3 en met 2.5 bol Catania in de kleur 246 en een restje 130.

De volgende twee projecten liggen al te wachten, dus ik ga weer aan de haak..

You May Also Like

5 Reacties

  1. Hoi michelle,
    wat een ontzettende leuke luier etui :-)
    Dit maakt het meenemen van luisres ook nog eens gezellig.
    Prachtige kleur ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zi3t er leuk uit. Erg mooie steek de wafelsteek. Ik ken hem niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er mooi uit!
    De kreeftensteek heb ik net zelf ook gebruikt, een leuke steek is dat. De wafelsteek vind ik heel mooi, die wil ik ook nog eens uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥