Zwangerschapsupdate | Week 25 & 26

by - augustus 15, 2016

Zoals belooft, de zwangerschapsupdate van week 25 en 26. Ietsjes later dan normaal, maar afgelopen week had ik echt eventjes geen zin om te bloggen. Soms heb je dat zo. En aangezien een hobby leuk moet blijven, verplicht ik mijzelf niks. Maar goed, 26 zwangerschapsweken zijn er voorbij en dat betekend dat ik er nog iets minder dan 14 te gaan heb! 


In week 25 voelde ik mij ineens veel beter! Geen idee waarom precies, ik deed immers niks anders dan voorgaande weken maar ik was er wel erg blij mee! Ik had deze week een paar gezellige afspraken met vriendinnen staan en daar genoot ik extra van. Lekker even buiten de deur, want van het continue thuis zitten word ik toch wel een beetje zat. Als ik dan toch thuis was, haakte ik lekker verder aan het baby dekentje. Onder het genot van de kleine haar schopjes haakte ik rustig verder totdat de deken af kwam. Deze schopjes worden trouwens steeds harder en regelmatiger. Steeds vaker op de dag voel ik haar en zelfs Chris kan haar nu meerdere malen voelen. Erg leuk! Vaak blijf ik s'ochtends nog even wat langer in bed liggen omdat zij dan net lekker actief wordt. Samen hebben we een spelletje ontdekt. Als ze actief is, plaats ik mijn hand steeds op een andere plek op mijn buik. Soms verplaatst ze zich dan en schopt ze net onder mijn hand, ze reageert hier niet altijd op maar wanneer ze het wel doet is het wel erg leuk! 

Ook kochten wij deze week een wiegje voor haar. Natuurlijk heeft ze al een mooi ledikantje op haar kamertje staan, maar voor de eerste paar weken heb ik haar toch wel graag dicht bij mij. Nu kan ze s'nachts gezellig bij ons op de kamer liggen, ook wel zo handig met de nachtvoedingen lijkt mij. Het is een schommelwiegje en deze hebben wij voor een klein prijsje over kunnen nemen via marktplaats. Een paar kleine beschadigingen zullen nog weggewerkt worden, maar voor nu ben ik er erg blij mee.


Week 26


Ik probeer altijd zo positief mogelijk te blijven - want waarom zou je dit niet proberen, je maakt het jezelf zoveel makkelijker- maar week 26 was gewoon ronduit prut. Met de baby gaat alles heel goed, zelfs de verloskundige merkte op dat ze zo lekker actief was tijdens een extra echo die we kregen. Alles gaat volgens het boekje maar met mij ging het deze week wat minder. De pijn in mijn rug schommelt heel erg, de ene week heb ik hier last van en de andere week wat minder. Lange leve Hypermobiliteit, je weet nooit waar je aan toe bent. Maar half in de week kreeg ik opeens hele erge kramp in mijn zij. De soort kramp waar ik wel eventjes van vloekte en niet rechtop mee kon staan.  De verloskundige had niet echt een duidelijk antwoord hierop, maar mijn fysiotherapeut gelukkig wel. Het hoort bij de zwangerschap én bij mijn Hypermobiliteit. Omdat mijn buikspieren nu minder actief zijn, nemen de spieren in mijn zij het over, normaal kan dit voor wat ongemakken zorgen maar omdat mijn spieren al niet helemaal goed functioneren doordat ik hypermobiel ben, geeft dit extra overlast. Rust nemen, warme kruiken en opletten hoe ik beweeg en zit zijn de enige tips die ik mee kreeg. Deze kende ik natuurlijk al, maar de komende tijd ga ik hier maar eens extra op letten. 

Niet zo hele positieve blog post,maar wel eentje die gewoon eerlijk beschrijft hoe het momenteel gaat. De gedachte dat ik deze kramp nog 14 weken kan houden is niet prettig. Zeker niet omdat het mij belemmert, gewoonweg erg veel pijn doet en ook s'nachts soms wakker houdt. Laten we hopen dat aankomende week beter wordt..

You May Also Like

5 Reacties

  1. Aj wat vervelend van de pijn in je zij. IK vind het eigenlijk ook juist veel prettiger om gewoon een eerlijke blog te lezen hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie buik! En vervelend dat week 26 niet top was. Pas je op met de kruiken dat het niet te warm wordt. En de schopjes zijn een mooi iets. Al waren het bij Stijn echt schoppen, had zo'n zere ribben haha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel naar als je steeds met pijn zit Michelle,
    en gelukkig weet je ook waar het vandaan komt.
    Natuurlijk had je dit liever niet maar het is zoals het is.
    Gaat gelukkig ook allemaal weer over ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop dat het inmiddels weer wat beter met je gaat! Heb je ook last van de warmte? Mooie foto van je buik!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hopelijk gaat het inmiddels beter met je. Leuke update zo met telkens een buikfoto

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥