Pregnancy Questions #2

by - augustus 01, 2016

Ik kwam deze 'Pregnancy Questions' tag al een hele tijd geleden tegen bij Little Wonder WorldNatuurlijk schrijf ik iedere week wel een stukje over mijn zwangerschap, maar door middel van deze vragen kijk je soms net eventjes anders naar dingen. Ik denk dat het super leuk is om dit soort vragen later nog eens terug te lezen, dus ik ga er lekker mee verder. In mijn 14e zwangerschaps week zette ik de eerste Pregnancy Questions online, nu dat week 24 alweer voorbij is werd het tijd voor de tweede. Lees je mee? 

➳ Hoe ver ben je nu?
Ik ben vandaag 24 weken en 4 dagen zwanger 

➳ Hoeveel ben je al aangekomen? 
Ik ben sinds deze zwangerschap 7.3 kg aangekomen. Ik vond het behoorlijk veel al, maar mijn verloskundige vond het voor mijn lengte en postuur netjes. 

➳ En wat is je buik omvang?
107 cm



➳ Zwangerschapskleding?
Ja! Vanaf week 11 eigenlijk al.  Heel af en toe wil ik nog wel eens een 'normaal' shirtje dragen, maar deze moet dan wel wat langer zijn. Anders valt deze niet mooi over mijn buik heen. Maar het liefste draag ik gewoon zwangerschapskleding, dit zit het fijnste en het staat het ook het mooiste vind ik. En nog steeds heb ik een voorkeur voor jurkjes. Sinds kort liggen er trouwens ook zwangerschaps leggings in de kast..

➳ Striae?
Nee nog helemaal niets. Heel soms smeer ik mijn buik braaf in met speciale buikbalsem van de Etos, maar meestal houdt ik mijn huidje soepel door het dagelijks in te smeren met een fijne créme van de Rituals. 

➳ Slapen?
Ik merk dat ik de laatste weken anders slaap dan voorheen. Ik slaap lichter en droom ook veel vaker. Opzich niet erg natuurlijk, maar ik wordt regelmatig door een nachtmerrie wakker. Niet zo prettig maar ik weet dat het door de hormonen komt. Ook slaap ik momenteel het liefste met een groot kussen tussen mijn benen en tegen mijn buik aan, anders lig ik echt niet lekker!


➳ Mis je iets?
De laatste paar dagen heb ik ineens heel veel trek in carpaccio en metworst. Geen idee waarom, want voor de zwangerschap at ik het ook zelden..

➳ Geslacht?
Nog steeds een meisje.

 

➳ Beste moment van deze week?
De dagen dat ik mij energiek voel en weer lekker dingen kan ondernemen. Een paar uurtjes shoppen in de stad maar ook een fijne wandeling bijvoorbeeld. Dit heb ik best wel gemist de afgelopen tijd. Oh en haar gezellige schopjes blijven natuurlijk favoriet! 

➳ Slechte moment van deze week?
De momenten dat ik mijn draai niet kan vinden. Je weet wel, zo'n dag dat je eigenlijk nergens zin aan hebt. Tel daar nog vermoeidheid, een zeurende pijn vanuit je heup en maagzuur bij op en dan heb je niet zo'n geweldige dag..

➳ Voel je al je kindje bewegen?
Jazeker! In week 20 voelde ik haar voor het eerst  Een heel apart gevoel dat moeilijk te beschrijven is. Wel kan ik vertellen dat het toen anders voelt als nu. Toen waren het meer kleine trilling'tjes en nu zijn het vaak al beste schopjes. Soms kan je mijn buik ook al zien bewegen! 

➳ Food cravings?
Tosti's met kaas en heel veel curry, zoute chips en metworst. Vooral zoute dingen dus. 

➳ Iets dat je misselijk maakt?
Thee. In het begin maakte dit mij echt heel erg misselijk! Tegenwoordig drink ik wel eens een kopje thee maar dan smaakt het mij toch niet zo. Vaak eindigt het halve glas in de gootsteen. 

➳ Kwaaltjes?
Pfoe heb je even? Haha nee hoor, ik heb er wel een aantal maar ik ondervind het helemaal niet als heel erg of lastig ofzo. Natuurlijk had ik liever ze niet gehad, maar ach dat hoort erbij toch?! De laatste tijd is het vooral de vermoeidheid die mij tegenzit. Maar ik weet mij er wat beter aan toe te geven en sindsdien gaat het al wat beter. Maar ook bandenpijn, maagzuur, een opgeblazen gevoel, kramp in de kuiten en moeilijker kunnen bukken, opstaan en omdraaien zijn van de partij.

➳ Navel in of uit?
Half naar buiten. Heel grappig om te zien dat dit langzaam veranderd..



➳ Waar kijk je nu naar uit?
Het afmaken van haar kamertje. Wij zijn er bijna klaar mee, het wachten is alleen nog op de gordijnen, de aanschaf van een badje en de levering van de wanddecoratie. De rest van de benodigdheden hebben we bijna allemaal al aangeschaft dus ik begin me nu langzaam voor te bereiden op de bevalling en kraamweek erna. Ik kijk dan vooral erg uit naar de ontmoeting met ons kleine meisje  Ik ben zo benieuwd hoe ze eruit ziet en hoe het is om papa en mama te mogen zijn! 


Over een aantal weken ( met 36 weken) zal ik voor de derde en laatste keer deze vragenlijst nog eens herhalen. En dan wordt het toch wel bijna tijd dat wij onze dochter gaan ontmoeten dacht ik zo. Hopelijk vond je het weer leuk om mee te lezen en mocht je nog een vraag voor mij hebben wat betreft de zwangerschap, stel ze gerust! 

You May Also Like

4 Reacties

  1. Leuk om weer de vragenlijst te lezen, is alweer veel veranderd! En ik hoop dat als ik ooit zwanger word, ik niet misselijk word van thee, drink nu zo'n 5 grote glazen per dag hihi. Zo leuk dat je jullie kindje goed voelt, lijkt me heel bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te lezen! Wat een verschil ook op de foto met de 13 weken! Je ziet er heel mooi uit! Ik hoop ook dat ik niet misselijk word van thee als ik ooit zwanger word ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blijft leuk om je antwoorden te lezen. Ben benieuwd straks na je laatste vragenlijst. Ik heb nooit de 36 weken gehaald. Stijn was er al.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke update door deze vragenlijst. Misselijk van thee, oh my. Dat zou echt funnest zijn voor mij haha ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥