Terugblik Juli

by - juli 30, 2016

Nog maar één dag en dan is het alweer Augustus! Normaal vind ik het jammer als de maanden zo snel voorbij vliegen, maar eerlijk gezegd ben ik er nu wel blij mee. Des te sneller is het November en wordt onze kleine geboren. De maand Juli stond in het teken van de 20 weken echo, het lekkere weer, bloeiende plantjes, gezellig buiten de deur lunchen en af en toe wat handwerken. Kijken jullie mee?



De maand begon al gelijk heel spannend, op 2 juli hadden wij onze 20 weken echo. Dé echo waarop ze kijken of medische gezien alles goed gaat met je kindje. Ondanks dat wij iedere keer helemaal goedgekeurd werden op de controles was het toch wel even spannend. Toen al snel duidelijk werd dat alles goed was met onze kleine meid, konden we weer even heerlijk naar haar spieken. 

Af en toe kochten we wat kleine dingentjes voor de baby en voor de babykamer. Omdat haar kamertje toch al behoorlijk af begint te raken, besloot ik een kleine sneak peek online te zetten. Als haar gordijntjes hangen ( ongeveer half augustus) zal ik weer een rondje door haar kamer maken met foto's voor het totaal beeld. 

Juli was ook de maand dat we eindelijk wat meer buiten konden zitten. Zowel op ons balkon als in de tuin van mijn ouders. Overdag zochten wij de koelte van hun zwembad op en s'avonds konden wij het op ons balkon prima uithouden. Leuk, want zo kon ik ook eindelijk van de bloeiende Platycodons  genieten. Helaas deden zowel de Roos als de Passiebloem het dit jaar niet zo goed.

Ondanks de vele warme dagen is het toch nog gelukt om wat te handwerken. Terwijl haar gestreepte dekentje rustig verder groeit, haakte ik een commode mandje en Floortje de uil. Beide staan erg mooi op haar kamertje. Nu nog maar eens bedenken wat er nog bij moet gaan komen, mijn wensenlijstje om te haken begint al aardig in te korten. Misschien dat het dan toch maar weer eens tijd wordt om de borduurnaald op te pakken? 

Ook aten wij een paar keer gezellig buiten de deur. Met de lunches van Bagel & Beans stipt op nummer één. Dit blijft toch wel mijn favoriete tent om gezellig samen te lunchen op zaterdag of een drankje te doen met vriendinnen. Verder genoten wij van het heerlijke zomerfruit, knuffelde ik met Bentley, deed meerdere middagslaapjes om mijn energie wat beter te verspreiden en had mijn eerste twee afspraken met mijn Maatje (vrijwilligerswerk).


Een geslaagde maand dus. Laten we hopen dat Augustus weer zo'n mooie maand wordt, al mag het van mij dan wel wat koeler en stabieler zijn.  Hoe was Juli voor jouw?

You May Also Like

4 Reacties

  1. Klinkt goed! Bevalt het vrijwilligerswerk?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker! Er is een leuke klik en tot nu toe doen we hele gezellige dingen samen wat voor mij ook haalbaar is. Ik zal er binnenkort eens een stukje over schrijven..

      Verwijderen
  2. Wat een fijne terugblik. Leuk om te lezen hier(onder) dat je vrijwilligerswerk bevalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk om te horen dat alles goed verloopt tijdens je zwangerschap. Het uiltje vind ik nog steeds prachtig gemaakt én je kruisjessteek-lap ziet er echt geweldig uit. Die moet echt fantastisch zijn wanneer ze volledig is afgewerkt .

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥