Zwangerschapsupdate | Week 23 & 24

by - juli 28, 2016


24 zwangerschaps weken zijn alweer verstreken. Grappig om te bedenken dat ik nog maar 16 weken te gaan heb. Ergens lijkt het nog zo ver weg en kunnen we ons haast niet voorstellen dat haar bedje straks gevuld zal zijn, maar aan de andere kant lijkt het al zo werkelijk! Lezen jullie weer mee naar een kort verslagje van de afgelopen twee weken?




Week 23 was schommelend voor mij. Mijn bekken- en rugklachten bleven gelukkig wel even achterwege maar ik voelde mij gewoon niet zo. Humeurig, niet mijn draai kunnen vinden en vooral heel erg moe! Normaal geef ik niet vaak mijn hormonen de schuld, maar dit was wel zo'n dingetje denk ik. Gelukkig ging het later in de week beter en konden we fijn even shoppen voor de kleine en voor mijzelf. Ik moest dringend wat nieuwe kleding hebben en die vond ik gelukkig! Alles hierover kan je in deze blog lezen.  Ook besloten wij om achter gordijnen aan te gaan. De limegroene rol gordijntjes wilde ik toch wel erg graag vervangen voor mooie, verduisterende gordijnen. Bij de Leen Bakker zijn wij uiteindelijk geslaagd. Ze zijn donker grijs en aan het proeflapje te hebben gezien, staat het erg mooi bij de grijze muur. Half augustus worden ze geleverd, ondanks dat ik super benieuwd ben moeten we dus nog even wachten..

Wij hadden weer een controle bij de verloskundige en de kleine meid was weer helemaal goedgekeurd! Ze groeit lekker door en doet het gewoon heel erg goed, Ik zeg nu wel 'weer', maar die controles blijf ik toch wel spannend vinden! Telkens als ik haar hartje weer zo mooi hoor denk ik: 'gelukkig'.  Deze week kon Chris haar ook voor het eerst voelen. Wij lagen in bed en zijn hand lag op mijn buik, ineens schopte ze best hard. Toen ik Chris zijn enorme glimlach zag wist ik dat hij dit ook voelde. Een mooi moment! Sindsdien nemen wij iedere dag even bewust de tijd ervoor om te kijken of hij haar weer kan voelen.

Week 24


Week 24 was een betere week voor mij. Het vloog eigenlijk voorbij, op de gebroken nachten na dan. De laatste tijd slaap ik wat lichter en moet ik -helaas- iedere nacht ook naar het toilet, maar de vreemde dromen zijn ook weer terug gekeerd. Een teken dat mijn geest een aantal dingen aan het verwerken is. Wat dan wel weer gezellig is, is dat onze kleine meid mij s'nachts dan gezelschap houdt. Ze trappelt er lustig op los en ook overdag voel ik haar steeds vaker en beter! Zo bijzonder om dit te voelen, ik kan het nog steeds niet goed beschrijven 

Qua rugklachten begint het gelukkig wat rustiger te worden. Omdat ik wat onzeker werd heb ik mijn fysiotherapeut eens naar die zeurende pijn laten kijken en gelukkig voor mij is dit gewoon mijn eigen lichaam die een beetje vreemd doet. Van de Hypermobiliteit, niet door de zwangerschap. Natuurlijk wordt het door mijn groeiende buik ( man o man, daar kan je ook niet meer omheen) en opgerekte banden wel versterkt maar het is geen teken voor bekkeninstabiliteit. Toch wel een hele geruststelling.  Dit moedigde mij gelijk aan om nog wat vaker korte wandelingetjes te maken zodat ik in beweging blijf.

Op naar hopelijk weer een fijne zwangerschaps week..

You May Also Like

5 Reacties

  1. Oef wat naar die rugklachten! Nog maar 16 weken, wat zal je wereld dan veranderen. Zelfs ik begin een beetje benieuwd te worden haha. Ik wens je een fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het nog meevallen eerlijk gezegd, ik had veel slechter verwacht. Het enige wat weer telkens terug keert is die Opstart pijn. Dus s'ochtends, tijdens en na een wandeling, opstaan, traplopen etc. Helaas niet veel aan te doen, dus ik houdt het gewoon in de gaten. En inderdaad nog maar 16 weken, we zijn al hard aan het aftellen ;)

      Verwijderen
  2. Een hele mooie update! Ik ben wel nieuwschierig hoe Michelle de mama gaat zijn, al heb ik stiekem wel mijn ideeën. Lijkt me erg leuk om te zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier ben ik ook wel erg benieuwd naar. Kan wel merken dat wij de laatste tijd al zo gegroeid zijn, ja dat is denk ik wel het goede woord. Als de kleine er is ga ik natuurlijk ook lekker over haar en het moederschap schrijven.

      Verwijderen
  3. O, zo leuk dat je haar kan voelen. Vond ik echt prettig met stijn. Al schopte hij echt mega hard richting mijn ribben, echt enorm.
    En die rare dromen zijn helaas nog steeds niet weg.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥