Over haar enzo

by - augustus 08, 2016


De oplettende lezer had het misschien al gezien, bij mijn zwangerschapsupdates was er iets anders te zien. Buitenom mijn groeiende buik natuurlijk. Mijn haarkleur is namelijk al een aantal weken anders! Van mijn geliefde paars ging ik naar -bijna- mijn eigen haarkleur, chocolade bruin. Een hele verandering, maar eentje waar ik even aan toe was.

Fel gekleurd haar hebben is erg leuk, maar er zitten ook wat nadelen aan. De verzorging is intensiever, je moet het vaker bijkleuren en een warme douche, de zon en chloor water is echt een ramp voor je felle kleurtje. Na bijna tweeënhalf jaar het paars te hebben gehad - met een paar weken magenta/rood er tussendoor- was ik even toe aan wat anders. Even lekker rust voor mijn haar, even geen gedoe en hoeven op te letten op het vervagen van de kleur. 

Ik ben zelfs weer begonnen met de No Poo Methode! Omdat mijn haar toch wel wat sneller vet werd, ik denk van de hormonen, en omdat ik het gewoon een geweldige manier van haren reinigen vind. De Baking soda reinigt erg goed, maar helaas trok het ook die kleurpigmenten uit mijn haar. Nu ik geen semipermanente haarkleur meer heb, kan dit weer. Het resultaat is een langer schoon- en luchtig kapsel. I like it! Niet alleen ik moest eventjes wennen aan mijn nieuwe haarkleur, maar ook mijn omgeving. Op zich vond iedereen in mijn omgeving het wel mooi, maar het was ook wennen. Paars haar hoorde gewoon bij mij en tja dit is natuurlijk wat gewoontjes. Ik kreeg ook vaak de vraag of ik het zo liet of dat ik na de zwangerschap het weer ging kleuren. En ik heb eigenlijk geen idee.

Het kriebelt wel om er weer iets mee te gaan doen. Nu weet ik eerlijk gezegd ook niet zo goed wat ik met mijn haar wil, de eeuwige vraag wat ik toch met mijn haar wil doen blijft terug komen. Ik twijfel tussen dreadlocks, het langer te laten groeien, het langer laten groeien en een dip dye te nemen of toch weer een stukje korter te gaan en het bij een pixie te laten. Wat ik ook doe, ik moet het eigenlijk binnenkort wel beslissen aangezien het model er een beetje aan het uitgroeien is.  Zo zie je maar weer, het stiekeme verlangen naar een lange bos haar is nooit helemaal verdwenen. Het is alleen zo'n lange en vervelende weg er naartoe. Eentje waar ik vaak het geduld niet voor heb, want vooral als het op mijn haar aankomt ben ik vaak erg wispelturig. Het is maar goed dat ik niet bij ieder idee gelijk actie onderneem  ッ  Eerst maar eens goed nadenken dus..


Heb jij vaak een ander model of kleur in je haar?

You May Also Like

11 Reacties

  1. Ik vind dat bruin je ook erg mooi staat. En mijn eigen haar, tja stiekem heb ik gewoon weinig tijd en zin om naar de kapper te gaan. En als ik het kort knip krijg ik bijna altijd spijt.
    En de no poo methode is niets denk voor mijn grote klitten die kunnen ontstaan. Gebruik echt wel vaak cremespoeling met olie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind deze kleur je heel goed staan! En wat betreft wispelturigheid, super herkenbaar! Tot ik samen met een vriendin heb afgesproken om beide ons haar te laten groeien! Vaak was het dan inderdaad een vervelende lengte en liet ik het toch weer korter knippen. Inmiddels is mijn haar toch al best lang (na 2 jaar geduld haha) en nu gaat de schaar daar echt niet meer in ;-). Ik ben heel benieuwd wat je gaat kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het al een tijd niet meer geverfd. Daar ben ik dan wel weer standvastig in. Maar kapsels :) Dan ben ik net zo wispelturig als jij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het staat je mooi zo! Je andere kleur ook trouwens. Mij valt het maar zelden op als iemand wat met zijn of haar haar heeft gedaan. Vreselijk irritant want dat levert weleens genante situaties op ;) Ikzelf heb nog nooit mijn haar geverfd, weleens helemaal af laten knippen. Doe ik voorlopig niet meer :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind deze kleur prachtig en het staat je heel goed.
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook ik vind dit je prachtig staan, maar ja, ik ben ook wel erg van het "puur-natuur"

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze kleur vind ik je ook heel mooi staan! Ben benieuwd wat je straks kiest.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een keuzes hé! Ik heb wel relatief veel met m'n haar gedaan. Doe de laatste jaren erg mijn best om het mooi lang te krijgen. Ik heb altijd rood tinten gehad, maar de laatste twee jaar ging ik voor een overloop van donkerbruin naar wat blonder. Eigenlijk wil ik nu wel eens wat anders, maar wat precies weet ik niet zo goed haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind dat je er heel mooi mee staat maar ik kan me wel voorstellen dat het even wennen is voor de mensen die je regelmatig zien. Zij waren dat paarse kleurtje natuurlijk helemaal gewoon. Zelf doe ik eigenlijk nooit niets gewaagd met mijn haar. Deels doordat ik schrik heb dat het zou tegenvallen maar eigenlijk ook omdat ik het wel handig vind zoals het nu is.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Staat je leuk hoor! Vind het beide wel wat hebben bij je. Ik heb zelf nooit veel anders gedaan met mijn haar. Soms een spoeling en bijknippen maar verder niets. Als je oude foto's van mij ziet ben ik geen spat veranderd, vooral qua haar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥