Luier etui haken

by - augustus 09, 2016


Het heeft misschien een tijdje geduurd, maar de laatste tijd zit ik bomvol inspiratie! Inspiratie om te haken wel te verstaan. Laatst kropen Floortje de uil en het roze dekentje al van mijn haaknaald en dit weekend ben ik met een nieuw project begonnen. Een luieretui voor in de verzorgingstas. Handig voor onderweg, zo heb ik straks altijd de billendoekjes en luiers netjes bij elkaar. Deze luieretui's kan je natuurlijk ook kant en klaar kopen, maar ik vond een zelf gehaake toch ook wel erg leuk.



Je kan het zo moeilijk of zo simpel maken als je zelf wilt. Voor de richtlijnen gebruik ik het patroon van Angels Handmade. Alleen heb ik de steek veranderd, een rechte lap van 50 cm dat alleen uit lossen bestaat vond ik een beetje saai, dus ik besloot om mijzelf de Wafelsteek aan te leren. Met een uitleg filmpje erbij had ik deze steek binnen tien minuten geleerd,  het is erg verslavend om mee te haken kan ik je vertellen!  Aangezien wij een paarse verzorgingstas willen aanschaffen koos ik voor een licht roze kleurtje. Bijpassend bij zowel de tas als het feit dat wij een dochtertje verwachten. Achja en beetje roze moet kunnen hé 


You May Also Like

10 Reacties

  1. Leuk al dat roze! Lekker girly handig zo'n luier etui. Ik heb zelf een toilettas. Want neem zoveel spullen mee (thermometer, paracetemol, washandjes, weggooi aankleedkussenhoes papier en bepanthen). En daar doe ik ook de luier in.
    Maar luieretui klinkt handig voor even kort weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om zoveel dingetjes zelf te maken, zou ik ook doen hihi. En de wafelsteek ziet er erg leuk uit. Ken 'm eigenlijk nog niet, maar zeker een goede om te onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige steek. Die ken ik nog niet. Komt op mijn lijstje te staan hoor. Deze luieretui gaat echt heel erg mooi worden.
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er een prachtige wafelsteek uit, mooi gedaan. Chapoo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie steek! Ik ben benieuwd wat je nog meer gaat maken. Echt leuk al die zelf gemaakte dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het een hele mooie kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Volgens mij gaat dit een prachtige etui worden voor je dochtertje. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik wil ook graag zo'n mooie luieretui haken in wafelsteek. Weet u toevallig nog hoeveel lossen u heeft opgezet voor de losseketting? Ik heb begrepen dat het een getal is deelbaar door 3 + 5 om de wafelsteek toe te passen. Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥