Gehaakt baby dekentje

by - augustus 05, 2016



Een aantal weken geleden schreef ik dat ik een nieuw baby dekentje was begonnen. Een gehaakte dit keer. Vele leuke reacties kreeg ik erop en eerlijk gezegd haakte het ook heerlijk weg! Ik was een aardig eind op weg maar na een bezoekje aan de zwangerschaps cursus raakte ik ontmoedigd. Deze cursus mevrouw was van mening dat dit soort dekentjes absoluut niet mochten en ik raakte aan het twijfelen. Een aantal weken heeft dit leuke dekentje stil gelegen. Later kon ik de kritiek een beetje van mij af zetten en haakte weer vrolijk verder. Heel de creatieve wereld haakt immers dekentje voor hun eigen kindje of als cadeau. Waarom zou die van mij dan niet mogen?



Het zal de onervarenheid wel zijn die mij af en toe laat twijfelen. Er zijn zoveel meningen en adviezen er in het baby- en opvoedwereldje te vinden, dat je bijna door de bomen het bos niet meer ziet. Je eigen weg bewandelen is hierdoor soms lastig. Anyway.. Het dekentje wil ik gaan gebruiken in de kinderwagen bak en met zijn 63 bij 80 cm is het een lekkere, knusse deken geworden. Ideaal voor de koudere herfst periode waarin zij geboren zal worden. Maar voor nu hangt ie nog gezellig even op de baby kamer.


Om het dekentje af te maken heb ik de boven- en onderkant recht gemaakt. Dit leek mij toch wat mooier en prettiger in gebruik dan een golvende boven- en onderkant. Als laatste heb ik het dekentje voorzien van een simpel randje gemaakt van stokjes.

Het dekentje is gehaakt met Stylecraft Special DK, met haaknaald nummer 3. Misschien ook wel leuk om eens de kleurnummers erbij te vermelden, aangezien ik hier al een paar vragen over kreeg. De gebruikte kleuren zijn: 1001 White, 1390 Clematis, 1084 Magenta en 1061 Plum. Deze heb ik in verschillende banen afgewisseld.

Op naar het volgende project 

You May Also Like

13 Reacties

  1. Een super mooi dekentje!
    Goed van je dat je de mening van de mevrouw hebt beluisterd, bekritiseerd en vervolgens naast je neer hebt gelegd. Je zal nog veel "adviezen" krijgen en sommigen zijn ergens voor jou wel waar en anderen voelen zo niet goed. Deze komt in de kinderwagen, daar ben je toch zelf steeds bij? Het is inn ieder geval met veel liefde gemaakt door mama, het meisje zal het heerlijk warm hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het dekentje zal vooral onder toezicht worden gebruikt inderdaad. Misschien als ik er mij niet prettig bij voel, ik het ook wel een tijdje wegleg totdat ze wat ouder is. Maar om nu gewoon dingen af te keuren op zo'n zwangerschapscursus vind ik een beetje kort door de bocht :S

      Verwijderen
  2. Het dekentje is erg leuk geworden, mooi kleuren heb je gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een allerliefst dekentje!
    Ik was je blog een tijdje uit het oog verloren, maar ben blij dat ik je weer gevonden heb. Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Er zit wel een risico aan een gehaakt dekentje. De vingers van de baby kunnen er in haken en dan kunnen ze het over hun hoofd trekken. Met gevolgen van dien. Dat is in het begin nog niet zo het geval maar als ze een paar maanden zijn worden de handen beweeglijker. Als je het alleen in de wandelwagen gebruikt heb je er zicht op.
    Het is niet mijn bedoeling om je zorgen te geven, maar om aan te geven waarin het risico schuilt van gehaakte dekens. Iets maken voor je kleintje is zoooo leuk om te doen.
    Hartelijke groet
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anita, gezellig dat je weer meeleest! Ik snap je berichtje, aan zo'n uitleg heb ik tenminste wat. Het dekentje zal inderdaad alleen onder toezicht worden gebruikt, lekker op de bank of in de kinderwagenbak.

      Verwijderen
  4. Mooi is je dekentje geworden. Alleen zie ik niet alle foto's. Zoveel twijfels is normaal bij je eerste kindje. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Sanne! :) Wat vervelend, hier is alles zichtbaar. Misschien even de browser verversen? Zou je, als je dit vaker hebt het mij weer willen laten weten?

      Verwijderen
  5. Ziet er zeker niet gevaarlijk uit. ;-)

    Weet alleen niet goed hoe hieraan te beginnen ? Losse, vaste steken,...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Michelle, Laat je alsjeblieft niet te veel van de wijs brengen door alle adviezen en meningen. Volg je hart, doe waar je je goed bij voelt. Je bent er altijd zelf bij. Er zitten 7 jaren tussen mijn twee dochters en sommige van de adviezen die ik bij de oudste van het consultatiebureau kreeg, waren compleet uit den boze toen mijn jongste geboren was. Zo zie je maar, doe lekker wat goed voelt, dan is het ook goed.
    Je dekentje is super mooi geworden en zou juist in het begin heerlijk zijn om je kleintje in te wikkelen tijdens voedingen en zo... (daar ben je zeker zelf bij)
    Fijn weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi dekentje en blijf je hart volgen he meis. *knuffel*

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Verwarrend al die verschillende adviezen, maar doe vooral wat goed voelt! Erg mooie kleuren heb je gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lastig al die adviezen. Ik zie geen kwaad in een mooi dekentje. Meestal doe je er toch een lakentje onder. Leuk al die kleurtjes. En fijn dat je zo creatief ben inje zwangerschap. Dat ontbrak bij mij totaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat een leuk patroon en vrolijke kleuren... Lijkt me erg lastig, al die verschillende adviezen.. Maar je bent wel lekker fijn bezig!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥