Zwangerschaps kleding

by - juli 19, 2016

Als het om kleding kopen gaat, ben ik geen echte vrouw. Niet in de zin van dat ik vrouwelijke kleding zoals een jurkje niets vind, nee ik vind het winkelen voor kleding vaak niet zo leuk. De drukte in de winkels, de benauwde pashokjes, de prijzen en dan heb ik het nog niet eens over je goede maat maar zien te vinden.. De afgelopen jaren was ik dan ook blij dat ik mijn kleding lekker makkelijk online bij de Large kon bestellen. Thuis kon ik het dan in alle rust en ruimte aanpassen en als iets niet goed was kon ik het kosteloos terug sturen. Dit kan nu niet meer, want de Large verkoopt geen zwangerschapskleding. De zoektocht naar kleding moest ik dus elders voeren..


En dit voelde vaak ook echt als een zoektocht! Vanaf week 11 paste ik eigenlijk niet meer in mijn eigen broeken en rokjes. Shirts begonnen minder mooi te zitten en vele jurkjes van mij waren ineens een stukje te kort. Tijd om te shoppen dus! Een droom van vele vrouwen, maar ik zag eigenlijk alleen de nadelen. Normaal kocht ik alleen wat kledingstukken als ik deze nodig had, dit was dus een enkele keer per jaar. En nu moest ik ineens een hele garderobe opnieuw aanschaffen!


Nou goed, knop om ik ging winkelen. Ik merkte al snel dat ik in de reguliere winkels niet goed kon slagen. Ik vond eerlijk gezegd de meeste zwangerschaps merkjes ook te duur en als je beide van één loon moet rondkomen dan merk je dat wel met dit soort dingen. 

Dus probeerde ik het op Zalando. Al snel vond ik twee fijne zwangerschapsjurkjes. Mijn redding! Maar natuurlijk was dit wat weinig dus ik besloot nog een paar keer wat te bestellen. Helaas kon ik vaak alles terug sturen want of de lengte was niet goed, vielen de kleuren tegen of het zat gewoon niet mooi. Een domper, maar ik wist wel steeds beter wat mij goed stond. En dat zijn shirts en jurkjes die strak rondom mijn buik vallen. De meeste zwierige zomerjurkjes van nu vallen als het ware over de buik heen en dwarrelen naar beneden. Na een paar keer dit geprobeerd te hebben kwamen wij erachter dat dit mij gewoon niet staat. 


Afgelopen zondag besloten wij een bezoekje aan de Prenatal te brengen. We wilden een paar kleine dingen aanschaffen en even bij de zwangerschapskleding kijken. En tot mijn verbazing vond ik twee jurkjes! Eentje met roze bloemetjes en eentje -verrassend- in het grijs.  Precies met de lengte en de pasvorm dat ik zocht en ze zaten gelijk al heerlijk! Deze twee mochten dus mee naar huis.

Het zijn fijne jurkjes voor nu en als het straks wat kouder wordt kunnen ze prima met een dikke legging en iets van een vestje worden gedragen. Ik kan gelukkig weer even vooruit en ondertussen kijk ik gewoon nog rustig rond. Al heb ik wel het idee dat ik straks met de herfst collecties wat beter zal slagen, vaak zijn de kleuren dan meer mijn smaak.

Hopelijk vonden jullie het leuk om te kijkje te nemen in mijn kleding perikelen en binnenkort zal ik nog eens zo'n blogje schrijven. Hopelijk weet ik het dan wat positiever te verwoorden, want laten we eerlijk zijn: in het begin moest ik gewoon heel erg wennen om nieuwe kleding te shoppen. En als je dan een paar weken lang niets kan vinden, maar dat je buik wel vrolijk verder groeit is gewoon erg vervelend. Ik heb nu een beter idee wat mij staat en wáár ik het ook kan vinden, dus ik heb er nu wat meer vertrouwen in. Wel zo fijn!

Vinden jullie het ook zo lastig om leuke en betaalbare (zwangerschaps)kleding te vinden?


You May Also Like

11 Reacties

  1. Wat staan die jurkjes je goed meid!! Prachtig buikje heb je zo. De zwarte met bloemetjes is ook erg leuk! Kan me voorstellen dat het geen hobvy is...als je wat zoekt en je kunt het niet vinden is sowieso frustrerend! Mja je had het dan ook wel heel makkelijk door nooit naar de winkels te hoeven ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, wat ben e toch een prachtige mama in spé! Zeker met deze jurkjes, ze staan je fantastisch!
    Heel herkenbaar, dat kleding kopen een drama is, hier ook. En dan vooral als het schoenen betreft, pffff! Maar ook doodgewone t-shirts en spijkerbroeken.... ik word al moe als ik er alleen al aan denk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het staat je wel erg goed, dat zwangerschap kleding duur is had ik al gezien :) Ook ik heb niet de standaard smaak dus dat zal wat worden in de toekomst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel leuke jurkjes heb je gekocht en ze staan je prachtig! was mss even zoeken, maar wel het zoeken waard! fijne zwangerschap verder, is van mij te lang geleden.. (24 jaar) dat ik zwanger was en weet niet meer welke kleren ik toen gekocht had.. ook de mode was toen helemaal niet zo mooi als nu voor zwangerschapskledij..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke jurkjes! Mooi op tijd voor het warme weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie jurkjes, het staat je goed. Het lijkt mij inderdaad niet gemakkelijk om goedkope kleding te vinden. Gelukkig is het wel gelukt. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De jurkjes staan je goed en inderdaad lang door te dragen. Ik persoonlijk bestel nooit kleding online maar ga er echt voor winkelen, voor mij dus geen straf. Ik kon voor mijn zwangerschapskleding goed slagen bij H&M. Niet al te duur en fijne draagcomfort. Ben benieuwd naar je volgende kleding blog!
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een super leuke jurkjes! Staan je heel goed! Ik vind kleding ook niet makkelijk en bestel om dezelfde redenen bijna alles online ;-) Zo fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, ik ben echt net zoals jij! Mijn voorkeur gaat ook echt uit naar online kleding shoppen. Super leuke items heb je gekocht, staat je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O een ramp vond ik zwangerschapskleding. Kwam zo ongeveer op dezelfde kleding uit. En normaal hou ik nooit van strakke kleding. Maar ze staan je leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh ze staan je allebei goed! Ik vind vooral die grijze zwangerschapskleding erg tof<3

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥