Tag | Ik als blogger

by - juli 18, 2016

Een tijdje terug werd ik door Sanne getagd om een blog gerelateerde tag in te vullen. Super leuk! Dank je wel nog Sanne! Ik bedacht mij dat ik nog nooit eerder zo'n soort tag had ingevuld! Het bloggen is de laatste zes jaar uitgegroeid tot een grote hobby van mij, het leek mij dan ook leuk om hier vandaag eens wat meer aandacht aan te besteden.. 

➳ Wat eet of drink jij tijdens het bloggen?
Voor de zwangerschap had ik altijd een kop thee naast mij staan. Tegenwoordig drink ik geen thee meer - iets met zwangerschapshormonen- maar heel veel water. Dit drink ik dan ook negen van de tien keer tijdens het bloggen. Eten tijdens het bloggen doe ik eigenlijk niet heel vaak, ik heb er vaak mijn concentratie niet bij en dan is mijn voedsel zo weg! Er ligt namelijk altijd een hongerig Shih-tzu beestje naast mij te wachten voor de momenten dat ik even niet oplet..

➳ Wat voor muziek of welke tv zender heb jij het liefst aan onder het bloggen?
Eigenlijk heel saai, maar momenteel helemaal niks! Het enige wat ik hoor is het gesnurk van Bentley die naast mij ligt en het tikken van het toetsenbord. Even helemaal alleen met mijn gedachtes, en woorden, heerlijk!

➳ Voel jij je vaak onzeker na het publiceren van een artikel?
Nee eigenlijk nooit. Als ik een artikel schrijf en het is gelijk al niet naar mijn zin, dan plaats ik het gewoon niet. Soms ben ik aan het schrijven en kom ik er gewoon niet helemaal uit. Of de goede woorden komen niet, of misschien ben ik die dag toch een beetje inspiratieloos. Geen nood, dan leg ik het gewoon even aan de kant en een paar uur of zelfs een dag later pak ik het weer op. Zo besteed ik er in mijn ogen genoeg tijd aan en ben ik hierom vaak ook erg tevreden over de artikelen en hun kwaliteit.


➳ Als jij een jaaroverzicht maakt over je blog, wanneer begin je daar dan mee?
Meestal zo tegen half December. Ik zorg er altijd wel voor dat ik  genoeg tijd voor zo'n blogje heb. Ze zijn toch vaak wat uitgebreider, ik zou het jammer vinden als ik door tijdsnood leuke dingetjes zou vergeten. Vorig jaar maakte ik zelfs meerdere jaaroverzichten, o.a eentje over mijn meest gelezen artikelen. Deze plaatste ik op 29 december, maar daarvoor had ik al een paar dagen er aangewerkt.

➳ Wat is voor jouw het beste moment om te bloggen?
Wanneer ik er inspiratie voor heb! De ene keer zal dit s'ochtends bij het ontbijt zijn en de andere keer s'avonds laat. Als ik inspiratie heb pak ik het liefste mijn laptop er gelijk bij, al is het maar om wat aantekeningen te maken. Ik merk aan mijzelf dat ik op dit soort dagen veel eerder tevreden met mijn geschreven teksten ben, dan op dagen dat ik geen inspiratie heb. Ik plan meestal mijn blogjes van te voren in, dus materiaal heb ik vaak wel genoeg.

➳ Wat is het meest waardevolle dat jij als blogger geleerd hebt?
Heel cliché, maar dat je moet doen wat jij leuk vind! Vlogs en youtube filmpjes zijn bijvoorbeeld helemaal in tegenwoordig, maar ik sta liever niet voor de camera. Waarom zou ik dan filmpjes opgaan nemen? Het past gewoon dan niet, ik houdt het lekker bij geschreven teksten en foto's maken.

➳ Waar haal jij de meeste inspiratie vandaan?
Ik haal vooral inspiratie uit mijn dagelijks leven. Uit de mooie gebieden die ik tijdens een wandeling tegenkomen, een mooi gekleurde bloem, ons fijne huisje, mijn hobby's, onze huisdieren en natuurlijk tegenwoordig ook uit mijn zwangerschap! Eigenlijk alles waar ik van kan genieten, blog ik over. Van een zelfgebakken stukje appeltaart tot een middagje fijn haken. Inspiratie kan je overal vinden, als je maar goed kijkt.


➳ Wat zou je nog willen bereiken als blogger?
In de afgelopen jaren heb ik zo'n gezellige en lieve verzameling aan volgers gekregen, ik zou graag zien dat dit zo blijft en het liefste dat het nog groeit natuurlijk. Ook ben ik al een paar leuke samenwerkingen aangegaan, maar een samenwerking op gebied van dieren, creativiteit, fotografie of zwangerschap zou ik nog wel heel leuk vinden!

➳ Heb jij veel contact met collega bloggers?
Iedere reactie lees ik altijd met veel plezier, vragen probeer ik altijd zo goed mogelijk te beantwoorden en ik vind het 'buurten' onder bloggers altijd zo gezellig! Elisa van Propvol en Mycupoflatte zijn de twee bloggers die ik tot nu toe in real life heb ontmoet, zo gezellig! Met andere bloggers klets ik af en toe via Instagram of via onze blogs.

➳ Op welk artikel op je blog ben je het meest trots?
Dat is toch wel het artikel over onze weg naar een zwangerschap. Dit was de eerste keer dat ik op zo'n manier over onze kinderwens schreef. Toegeven dat iets (nog) niet lukt is moeilijk. Zeker als heel veel stellen in je omgeving heel makkelijk zwanger worden. Ik moest ook echt even een drempel over toen ik dit artikel ging schrijven, maar achteraf ben ik er wel erg blij mee en ook trots op. Het is nu eenmaal hoe het zat én het was een onderdeel van ons leven geworden. Dit toegeven maar ook om zo openlijk te beschrijven was best moeilijk.

➳ Waarom zou iemand een blog moeten starten?
Kort gezegd, omdat diegene dat leuk vind. Bloggen is een hele leuke en gezellige hobby, maar het kost ook erg veel tijd. Veel mensen beseffen dit niet. Het typen van een artikel, het voorzien van een foto, het lezen en beantwoorden van je reacties en vergeet ook niet om bij anderen te lezen! Bloggen kan je zo uitgebreid maken als je zelf wilt, maar het is zo leuk en verslavend! Na zes jaar ben ik nog steeds erg blij met deze hobby. In de tussentijd is mijn blog zóveel veranderd en is het echt een naslagwerkje van mijn dagelijks leven geworden. Het lijkt mij dan ook geweldig om over 10 jaar nog eens terug te blikken..

➳ Wie zou jij willen vragen om deze tag ook in te vullen?
Natuurlijk is niets verplicht, maar ik tag graag Saskia van Iliveformydreams, Angélique van Sweetsilverlining  en Melissa van Kissandmakeupsbeautyblog

You May Also Like

7 Reacties

  1. je hebt de tag ingevuld, super leuk. zo leer ik je nog wat beter kennen en ik hoop dat je volgers nog meer groeien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk om te lezen, en alle antwoorden zijn echt Michelle. :) Zoals ik je in real life ken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je 'm ook hebt ingevuld! En ook heel leuk om te lezen :) Blijft een toffe tag! Ik herken er ook best veel in. Bij jezelf blijven is zo belangrijk, zeker in het bloggen. Iets doen dat niet bij je past zien mensen meteen en daar word je zelf ook niet blij van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om jouw antwoorden te lezen Michelle. Net als jij ben ik meestal in stilte aan het bloggen. Muziek lijkt me af te leiden dus meestal staat er helemaal niets op wanneer ik aan de blog werk. Een paar dagen geleden werd ik ook getagd dus waarschijnlijk zie je mijn antwoorden binnenkort ook verschijnen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om je antwoorden te lezen! Je moet inderdaad doen wat je leuk vind. Ik heb ook niks met vlogs om te maken. Daarom doe ik het ook niet. Ik hou wel van vlogs kijken ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een toffe tag! Leuk ingevuld, ik herken me wel in jouw antwoorden. Ik vind de foto's die je maakt altijd zo mooi ook, kan ik echt van genieten. Leuk dat je de tag aan mij hebt doorgegeven, ik ga hem zeker invullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat super leuk om je antwoorden te lezen. Altijd zo oprecht, vooral de reden waarom ik al tijden bij je lees en blijf lezen :-) Lief ook dat je de tag aan mij hebt overgegeven.. Ik ga hem over een tijdje invullen...

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥