Zwangerschapsupdate | Week 17 & 18

by - juni 20, 2016

Inmiddels zit ik alweer een paar daagjes in de 19e week, hoog tijd voor een update dus! De voorgaande twee weken bestonden vooral uit rust nemen, gezellige lunch afspraken, aankopen doen, het opzetten van de meubeltjes  en de onthulling van het geslacht van onze kleine. Wil je week 15 en 16 eerst nog eens doorlezen? Klik dan hier.


Week 17 is eigenlijk een week waar wij op een Maxi Cosi  na, niets voor de baby hebben gekocht. Ik vind het eigenlijk wel fijn dat wij al zo vroeg met de aankopen zijn begonnen, want zo kunnen wij het rustig aan doen maar we kunnen nu ook de aanbiedingen goed in de gaten houden. Maar goed, wij kochten dus een Maxi Cosi. Gewoon in het zwart, zonder poespas.

Deze week vierde ik in het klein mijn verjaardag en had wat gezellige lunch afspraken met vriendinnen. Het grootste evenement van deze week was dat mijn vader de meubeltjes langs kwam brengen. Deze lagen al een tijdje bij hun thuis voor opslag, maar nu konden ze dan eindelijk onze kant op. Alles staat precies zo zoals ik het mij had voorgesteld. Zo leuk om het kamertje langzaam vorm aan te zien nemen! Wij zijn een kast, commode en ledikantje rijker 

Ook zijn er een paar zwangerschaps kwaaltjes bij- en terug gekomen. Nu heb ik dagelijks last van brandend maagzuur, hoofdpijn en vermoeidheid. 


Week 18 stond in het teken van een tripje naar de Babydump. Ik had op hun website een mooie Klamboe gezien voor achter het ledikantje en wilde er wel graag eens een kijkje nemen. Wij vertrokken weer met een goed gevulde winkelwagen. O.a een matrasje, matrasbeschermer, de klamboe en bijbehorende stok, aankleedkussen, een boxpakje, een mooie deken en nog wat lakentjes. Helaas kwam ik er later thuis achter dat de lakentjes net iets te klein zijn. Jammer maar helaas, dan worden ze in de kinderwagen bak gebruikt. Als de kamer wat verder aangekleed is, zal ik er natuurlijk een stukje over schrijven en veel foto's maken..

Deze week maakten wij ook het geslacht van onze kleine bekend. Helaas niet op de manier hoe ik het graag had gewild, maar soms zijn andere dingen gewoon even belangrijker. Zulke leuke en lieve reacties heb ik hier op gehad, bedankt allemaal! 


Ook kocht ik wat nieuwe kleding erbij, want deze baby buik is al best lastig om in mijn eigen kleding te krijgen! Ik kan nu al merken dat sommige t-shirt iets korter worden en laat ik het helemaal maar niet over mijn eigen rokjes en jurkjes hebben  Het werd dus hoog tijd voor een shopping tripje met mijn moeder! 

Ik heb in de stad en op Zalando.nl een aantal setjes kleding gevonden, niet alles is zwangerschapskleding maar omdat het wat losser valt kan het nog prima voor een tijdje. Volgens de Verloskundige groeide ze erg goed ( vandaar de grote buik hihi) en ze is weer helemaal goedgekeurd. Nu moet ik wel eerlijk toegeven dat op niet iedere foto mijn buik zo groot is, het ligt er net aan hoe ik sta. Maar alsnog, ik vind het behoorlijk wat voor een eerste zwangerschap! Op naar week 19..

You May Also Like

7 Reacties

  1. Oh wat leuk, dit had ik gemist. Gefeliciteerd!!! Wij zijn net opa en oma van weer een knulletje en het is zo leuk. Ik hoop dat je een fantastische zwangerschap hebt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat gaat dat hard zeg! Wel fijn om nieuwe kleding te hebben waar de bump wel in past haha. Ik wens je een fijne nieuwe week!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gelukkige verjaardag en veel geluk in de zoektocht naar babygerief ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk! dat buikje mag nu he, geniet met volle teugen van je zwangerschap! prettig is het om al die leuke kleine spulletjes uit te zoeken voor jullie dochtertje! ik ben vandaag ook weer oppas van 'onze' kleine meid en ze is bijna 10 maanden al.. wat gaat het vlug en momenteel doet ze een dutje (eindelijk) want ze is geen slaper... ben benieuwd naar je foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt een prachtige buik heb je al zeg! Fijn dat de kleine meid weer helemaal is 'goedgekeurd' door de verloskundige, dat geeft toch altijd een goed gevoel hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuke update. Lijkt me echt genieten...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een mooi buikje. De zwangerschapskwaaltjes zijn wel lastig. Wel fijn dat het zo goed gaat.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥