In de drup

by - juni 21, 2016

Sommige dagen lijkt het net of Nederland een tweede herfst heeft gekregen. Kleine buien worden dagen van regen en de zon is vaak ver te zoeken. Het regent hier in het oosten van het land momenteel zoveel, dat de putten en de grasvelden het niet meer aan kunnen. En dan maar niet te spreken over die arme boeren en hun oogst.

Ondanks dat vandaag officieel de zomer in gaat, zijn de zonnestralen ver achter de wolken verstopt. Ik kan het aan mijn lichaam merken. Al deze vochtigheid en kou zijn niet goed voor mijn botten en spieren. Ondanks dat ik vorige week nog mijn Fysiotherapeut heb bezocht, zou ik het liefste morgen weer gaan. Maar iedere week naar de Fysio gaan is natuurlijk niet de bedoeling!


Rust nemen is het enige wat ik er momenteel aan kan doen. En helaas met al deze regen ben ik dan ook aan huis gebonden. Bentley wil met dit weer niet wandelen en auto rijden doe ik liever niet meer met mijn groeiende buik. Iets met te korte benen en te dicht op het stuur zitten.

Dus terwijl ik op het mooie weer wacht, loop ik nog eens onze babykamer in. Om te bekijken wat voor kleurtjes ik voor een dekentje zal pakken. Zal het van zacht Acryl worden? Of toch van goed wasbaar katoen?  De lente en zomer had ik mij iets anders voorgesteld, maar ach zoals zoveel dingen in het leven gaat het haar eigen gangetje. We zullen nog maar even geduld moeten hebben..

Wat doe jij graag op deze regenachtige dagen?

You May Also Like

7 Reacties

  1. Wat een regen he?
    Ik houd me ook graag bezig met handwerken, met dit weer. Of lezen. Het is inderdaad een beetje herfstweer, en nu het weer redelijk goed met me gaat, merk ik dat ik zin heb om dingen te leren; voor mij staat de herfst nog steeds een beetje voor een nieuw begin met studies etc. al studeer ik al lang niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik leef met je mee Michelle. De overgang van zomer naar herfst is steeds een ontzettend dieptepunt voor mij. Met het huidige weer lijkt mijn lichaam te denken dat het al weer zover is waardoor elk gewricht en spiertje lijkt te protesteren. Ik hoop echt dat het wisselvallige weer binnenkort vervangen wordt door een drogere -en hopelijk minder pijnlijke periode.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi van mij mag de zon zich ook veeeeel vaker laten zien, ook al leveren die regendruppels wel mooie plaatjes op! Ik ben benieuwd naar je dekentje en hoop dat het snel weer beter met je gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is echt balen van het weer! Gelukkig lijkt het vandaag een mooie dag te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, ik herken het helaas. Ik ben ook enorm aan huis gebonden nu en daar heb ik het wel moeilijk mee. Zeker als ik straks ben afgestudeerd, dan valt er een hele hoop weg. Nu studeer ik, kijk ik series en ben ik creatief bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Michelle,
    Ook hier veel regen gehad, afgelopen maandag was er hier lappendag, veel kramen waren gewoon leeg, niet leuk voor de markt kooplieden.
    We kunnen ons borst weer nat maken hoor, morgen wordt het benauwd warm met kans op zware buien, deze keer in het westen zeggen ze, nu we wachten het maar af.
    Ik ben ook thuis als het benauwd warm is.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik blijf met nat weer graag binnen. Lekker muziekje aan en handwerken. En voor een dekentje zou ik katoen kiezen. Dat je het makkelijk kan wassen.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥