Gehaakt tutteldoekje

by - juni 23, 2016

In iedere winkel waar ze artikelen voor baby's verkopen zie je ze wel liggen, tuttel- of knuffeldoekjes. Lieve, zachte doekjes met een leuk poppetje eraan waar je kleintje heerlijk mee kan kroelen. Hoe leuk ik ze ook vind, ik maak ze toch liever zelf. Zo kan ik zelf het thema en de kleuren bepalen. Plus zo laat ik ook nog wat ruimte over voor de kraamvisite straks, want ik denk dat meerdere mensen zullen zwichten voor die lieve doekjes..


Met dit gehaakte tutteldoekje kon ik gelijk wat kleuren uit proberen. Zoals jullie nu allemaal wel weten mogen wij in November een dochtertje  verwelkomen. Er zijn al enkele roze kleertjes gehaald maar verder zal er weinig roze hier in het huis komen. De baby kamer wordt in wit, grijs en mintgroen aangekleed.  En met deze kleuren wilde ik ook graag dit tutteldoekje maken.


Om de kleuren toch iets te breken, voegde ik twee rijen licht roze toe aan het tutteldoekje. Zo wordt het geheel gelijk wat lichter en wat lieflijker. Een mooie combinatie, eentje die ik ook graag voor een baby dekentje wil gaan gebruiken. Nu enkel nog het patroon zien uit te kiezen, want er is zoveel verkrijgbaar! Maar dit tutteldoekje ligt alvast op haar bedje.

You May Also Like

7 Reacties

  1. Heel erg leuk gedaan! & de babykamerkleuren heeft mijn zus ook & die hebben ook een meisje. Super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is wel echt het voordeel van dingen zelf maken hé. Nu kan je perfect alle kleuren die jullie mooi vinden op elkaar afstemmen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lieve kleurencombi! Idd veel te leuk om dat zelf te maken. Ik heb eergisteren nog zo'n doekje gemaakt als kraamkadootje. Ze houden van wit met grijs en die kleuren heb ik aangehouden.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi tutteldoekje en leuke kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het een hele mooie kleuren combi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh deze is wel heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥