Zwangerschapsupdate | Week 15 & 16

by - juni 02, 2016

Vandaag ben ik alweer 16 weken zwanger! En met deze dag mag ik alweer week 17 betreden, tijd voor een update van de laatste twee weken dus. De vorige van Week 13 & 14 kan je hier nog eens nalezen.

Week 15 ging ik voor mijn gevoel langzaam voorbij. Dit kan ook wel kloppen want door lage rugklachten deed ik deze week niet zoveel. De bank, laptop en serie's waren op dit moment mijn beste vrienden. Het was lang geleden dat ik zoveel last had van mijn onderrug, normaal is dit een kwaaltje dat ik vooral tijdens de herfst- en wintermaanden ondervind. Gelukkig mocht ik deze week naar de Fysio en zo werden de spieren weer los gemasseerd. Ik kreeg een paar tips en oefeningen mee en rust werd weer het sleutelwoord.  



Vanaf de luie stoel maakte ik een afspraak voor de 20 weken echo en keek wat rond op Marktplaats. Wij waren van plan om de box en kinderwagen via marktplaats aan te schaffen. En zo keken wij rustig wat rond. Aan het einde van deze week vonden wij een box hier in de buurt en s'avonds stond ie al bij ons thuis. Dit en  het weekend waren toch wel mijn hoogtepuntjes voor deze week,  want toen waren wij precies één jaar getrouwd!

In Week 16 voelde ik mij gelukkig al een stuk beter! In deze week deed ik ook een stuk meer. Ik had wat gezellige afspraken met schoonfamilie en een vriendin, surfte nog wat op Marktplaats voor een kinderwagen (en vond er eentje! Binnenkort komt hier een artikel over) en keek uit naar onze Geslachtsbepalende echo. 


Zaterdag 28 juni om 12.30 uur was het dan zover. Wij zouden, als het allemaal lukte, te horen krijgen of wij een zoontje of dochtertje mochten verwachten. De kleine liet zichzelf mooi zien en was druk aan het bewegen en zwaaien. Zo leuk om te zien! Omdat de echoscopiste ook medische echo's maakt, kregen wij gratis en voor niets gelijk een gezondheidscheck. Alles zag er weer perfect uit en wij kregen ook gelijk te horen dat wij een.... mogen verwachten. Hihi flauw hé. Binnenkort zal ik het hier ook bekend maken, maar voor nu genieten wij er nog eventjes zelf van.


Na de echo reden wij even door naar de Prenatal om ons gereserveerde boxkleed op te halen en shopte we gelijk ook wat kleertjes voor de kleine. Eenmaal thuis gekomen kregen wij een groot cadeau pakket van mijn ouders. Allemaal lieve uilen spulletjes voor de baby! Dit is gelijk ook het thema voor de baby kamer, dus deze lieve spulletjes passen er perfect bij 

Later op de dag kregen wij helaas slecht nieuws. Mijn oma was heel onverwachts met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Ondanks dat ze inmiddels stabiel is, is het alsnog afwachten hoe het met haar zal gaan. Dit was erg schrikken! Zo ligt blijdschap en verdriet ineens wel heel erg dicht bij elkaar. De rest van de dagen waren dan ook een beetje vreemd. Ik kon mij nergens echt goed op concentreren en ook de leuke planningen, zoals mijn verjaardag en het onthullen van het geslacht van de baby werden ineens minder belangrijk.  Hopelijk mag week 17 een wat vrolijkere week worden.

You May Also Like

7 Reacties

  1. Hoi Michelle, je houdt ons wel in spanning hoor.
    Inderdaad vreugde en verdriet licht dichtbij elkaar, ik hoop dat het snel weer goed gaat met je oma.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk die foto van de echo en ik ben zoooo benieuwd hihi. En wat vervelend voor je oma, veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke update! Wel heel vervelend van je oma. Veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oei beterschap voor je oma. Oh die echo is zo leuk. Ik ben benieuwd naar de koets. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Flink gegroeid zeg je buik! En super tof, die echo! Ik ga in spanning met je meelezen op deze geweldige reis naar het ouderschap<3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach veel sterkte met je oma! Dat moet zeker schrikken geweest zijn. Wat een super schattig thema heb je gekozen voor de kleine <3. Vervelend zeg van je rugklachten, gelukkig helpt de fysio.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echo's zijn zo leuk. Je buikje groeit snel zo magisch. En wat heb je hoop meegemaakt deze week.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥