Jonge Kauw

by - juni 14, 2016

Zoals jullie inmiddels wel weten staat er een grote boom achter ons balkon. Hier heb ik al verschillende vogelsoorten in gespot en soms laten ze het zelfs toe dat ik wat foto's maak. Afgelopen week hoorde ik een jong vogeltje,nieuwsgierig liep ik met mijn camera naar achteren. Het bleek om een jonge kauw te gaan. Roepend voor zijn eten..


En laat ik kauw'tjes nu net leuke dieren vinden. Voorgaande weken liep ik al steeds met mijn camera rond in de wijk, hopend om wat jonkies te kunnen fotograferen. Maar helaas zaten ze steeds te hoog in een boom, buiten het bereik van mijn lens. Gelukkig zat dit kleintje op ooghoogte.


Een klein beetje ongeduldig werd ie wel!


Al snel kwam moeders of vader even kijken waar dat lawaai toch vandaan kwam. Maar hij of zij had niks lekkers bij zich. Wel hield het beestje mij nauwlettend in te gaten. Ondanks dat ik binnen achter het glas stond, was mijn aanwezigheid toch opgemerkt.


Helaas, geen middag snack voor dit kleintje. Ach, dan ga je toch uitgebreid je vleugels poetsen? De volgende maaltijd komt er vast wel aan..


You May Also Like

7 Reacties

  1. Mooie foto's Michelle, ja alle vogels hebben nu jongen die moeten eten.
    Gister zag ik een jonge kauw midden in de stad zitten, zo zielig helemaal alleen.
    Heb hem wel laten zitten hoor, want pa of moe zal wel vlak bij in de buurt zijn.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk dat je zo vanuit je woonkamer kunt vogelspotten. Altijd heerlijk om te doen.
    En wat heb je mooie foto's gemaakt van deze kleine kauw.
    Fijne dag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gave foto's! Je geduld is beloond :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie foto's. Wat leuk dat je dit allemaal vanaf je woonkamer ziet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihi wat een lieverd! En wat leuk dat je dat allemaal door het raam kan zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij ons viel er eentje in de tuin, tussen de katten. Maar de jonge kauw wist van wanten en de katten waren zo weg. Dapper vogeltje!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥