Boy or Girl?

by - juni 12, 2016



Op zaterdag 28 mei hadden wij onze geslachtsbepalende echo. Inmiddels is dit twee weekjes geleden en ik vond het nu wel eens tijd worden dat dit blogje online zou komen. Een paar dagen voor de echo plaatste ik deze blog.  Een blogje over wat wij denken wat het geslacht zou zijn en wat Bakerpraatjes, gewoon om even lekker erbij te fantaseren. Mocht je het nog niet gelezen hebben, wel eventjes doen  Natuurlijk vroegen wij het onze omgeving ook en er kwamen hele verschillende antwoorden uit! Familie en vrienden dachten vooral een zoontje, terwijl mijn bezoekers van zowel Blog als Facebook toch echt een meisje bij ons in de kinderwagen zag liggen.


Gelukkig gaf de echo het echte antwoord. De afspraak stond om half twaalf. Zenuwachtig reden we met ons vieren richting de praktijk waar de echo gemaakt zou worden. Ik had mijn moeder belooft dat ze een keertje mee mocht tijdens een echo en wat is er dan mooier, om gelijk met de geslachtsbepalende echo mee te mogen? Eenmaal binnen mocht wij plaats nemen in het kleine wachtkamertje. Ik weet eigenlijk niet wie zenuwachtiger was, ik of mijn moeder. De mannen hadden nergens last van. Om de tijd te doden, keken Chris en ik een boek met wat geboorte kaartjes door. Een hele klus wordt dat nog, want je heb zoveel leuke!

Eenmaal binnen mocht ik gelijk plaats nemen op de ligstoel. Chris mocht naast mij zitten. Een hele verbetering, want in onze eigen praktijk zit hij altijd achter mij. Niet zo gezellig dus! Mijn ouders mochten voor bij het scherm plaats nemen. Deze praktijk was duidelijk ingesteld op bezoek! De echoscopiste vertelde kort waar ze naar ging kijken en ook dat het kindje niet altijd het geslacht goed laat zien. Maar wij hadden geluk. Na een korte vijf minuten kon ze met zekerheid zeggen

dat wij een dochtertje verwachten! 


Wauw! Een dochter! Aangezien ik er van overtuigd was dat wij een zoontje zouden verwachten was het even schakelen, maar wat was ik blij! Natuurlijk staat de gezondheid voorop en zijn beide geslachten welkom maar dit vond (en vind) ik toch wel erg leuk! Naast mij zat een trotse papa en tegenover mij zaten trotse grootouders. Een mooi moment  

De rest van de tijd keek ze even of de kleine gezond was. Normaal wordt dit niet bij een pretecho gedaan, maar wij hadden geluk dat onze echosopiste normaal altijd 20 weken echo's uitvoert. Wij kregen er dus gratis en voor niets een gezondheidscheck bij. Onze kleine meid deed het erg goed en ze was helemaal goedgekeurd. Ze zwaaide zelfs even en ook zagen wij haar drinken. Zo mooi om steeds meer op die echo's te kunnen zien. Trots en vol emoties verlieten wij de praktijk om vervolgens de eerste roze kleertjes bij de Prenatal te mogen kopen ♥ 

You May Also Like

13 Reacties

  1. wat lijkt me dat een bijzonder moment zo met je man en ouders! Fijne zwangerschap natuurlijk gewenst en roze shopplezier ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zal dat een spannend moment zijn geweest en wat mooi dat je dat moment met je ouders kon delen. Fijn ook dat jullie meisje helemaal gezond is en goed groeit.
    Fijne zondag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat spannend meid! En wat ontzettend leuk dat jullie een meisje verwachten! Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wist het al, maar oh wat zal dat speciaal geweest zijn. Ik weet nog steeds niet of ik het wel wil weten. Vind het zo lastig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh proficiat met jullie dochter. Hou de vriendjes binnenkort maar weg dan. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk een meisje😀 ik ging vanuit dat je ook een jongentje kreeg, veel kwaaltjes identiek. Maar blijkt weer dat het niets zegt. Wanneer ben je uitgerekend? Ga je straks foto's plaatsen van je dochter? Ben ik nieuwsgierig omdat ik het zelf van Stijn niet zo goed durf. Bang voor misbruik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben rond 17 november uitgerekend Nina. Zoals ik er nu insta, ga ik wel foto's van haar plaatsen ja. Maar hoe en wat weet ik nog niet, je kan ook bewust fotograveren he, dus dat je kindje niet volledig zichtbaar is.

      Verwijderen
  7. Wat leuk om te lezen! Gefeliciteerd :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd Michelle, leuk dat je een dochter verwacht.
    Ik was er ook van overtuigd dat het een jongetje zou worden, zo zie je maar dat je gevoel niet altijd uitkomt.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fantastisch, wat een rijkdom :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van harte, nogmaals met dit prachtige nieuws<3

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥