Gehaakt babyspeelgoed

by - juni 16, 2016

Toen ik net zwanger was, had ik een heel lijstje voor mijzelf gemaakt. Wat ik graag zelf wou borduren, haken en breien voor de kleine. Nu zijn wij inmiddels heel wat weekjes verder en toch hebben de haak- en borduurnaald veel stil gelegen. Het kopen van al die lieve en leuke baby spulletjes was te verleidelijk. Maar laatst begon het toch weer te kriebelen om de haaknaald erbij te pakken.


Want een creatieve, aanstaande mama moet wel iets zelf maken voor haar kleine. Nou ja moeten, het is natuurlijk wel erg leuk! En zo zocht ik wat kleine patroontjes erbij. Gewoon lekker voor tussendoor. Het eerste projectje was dit rammel konijntje.  Heel simpel om te haken, maar met een hoog knuffelgehalte. Gehaakt met Catania katoen, dus het is ook baby- en wasmachine proof.


Mijn tweede projectje was deze bijtring. Overal kwam ik ze op webshops tegen, maar ik vond ze redelijk aan de prijzige kant. Waarom kopen als je het ook heel makkelijk zelf kan maken? Ik kocht wat kralen, twee ringen en begon te haken. In nog geen halfuurtje tijd had ik deze leukerd in elkaar. 

Een pasgeboren baby heeft natuurlijk nog niet veel aan dit soort speelgoedjes, maar het is nooit verkeerd om alvast iets leuks te haken denk ik zo. Opberg ruimte hebben wij genoeg, dus deze gehaakte babyspeelgoedjes verdwijnen even totdat onze kleine groot genoeg is om er mee te kunnen spelen.

Wil je deze twee ook haken? Het patroon van het rammel konijntje kan je bij Hildehaakt vinden en de bijtring bij DutchLittleDots.

You May Also Like

4 Reacties

  1. Heerlijk om zo voor jullie meisje bezig te zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk! Mooie kleurtjes heb je bij elkaar uitgezocht, zo leuk al die lieve meisjesdingen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuke knuffels...helemaal top. Hier vinden de kleinkinderen het leuk, vooral als je het vult met een belletje of zo. Geluid is leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk babyspeelgoed. Fijn, dat je daar mee bezig kan zijn. Ik had toen ik zwanger was compleet geen moed en zin om iets creatiefs te doen. Echt super jammer was dat..
    De knuffel kan ze misschien al wel snel gebruiken. Stijn is nu 3 maanden en al paar weken zo enthousiast over zijn mobiel. Lacht er na, en als dat ding stopt huilen of een gil. Dus misschien ook leuk om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥