Blauw geluk

by - juni 06, 2016

Zaterdag deed ik een klein vreugdesprongetje. Terwijl ik en mijn vader op de babykamer de meubeltjes in elkaar aan het zetten waren, zag ik iets blauws in mijn ooghoek. Één van de Passiebloem knoppen op het balkon was los gesprongen 




Ieder jaar, rond deze tijd springen de bloemen één voor één open. Wel met een beetje geluk, want als de zon haarzelf een tijdje niet laat zien, blijven de blaadjes ook gesloten. Maar sinds zaterdag hebben wij iedere dag één van deze mooie bloemen. En als wij geluk hebben, zelfs twee. Dit is al het derde jaar dat wij van deze prachtige bloemen mogen genieten..

Heb jij ook een favoriete plant in je tuin of op je balkon?

You May Also Like

9 Reacties

  1. Prachtige foto van de passiebloem Michelle.
    Ik heb niet een favoriete bloem in de tuin, de hortensia vind ik altijd mooi en ook de vlinderstruik, maar die bloeien nog niet.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij mij zijn ze ook aan t openspringen, heb 3 passiefloraplanten staan.
    En nu voor het eerst een Clematis. Moet toch eerlijk bekennen dat ik de Clematis mooier vind. De bloemen blijven veel langer mooi. Volgende keer ga ik toch maar meer Clematissen inslaan ipv Passieflora's.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi! Wat een geluk. Ik ben helemaal fan van fuchsia. In alle kleuren :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat zijn ze mooi! Zelf ben ik gek op alle bloemen die roze zijn, dus daar staat ons balkon vol mee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijne foto's, prachtige bloemen, wij hebben ze zelf ook in de tuin! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb dezelfde bloem op mijn terras en ik geniet er elke keer opnieuw van! Elke dag ga ik speuren naar de nieuwe geopende knoppen :-). Het zijn dankbare bloemen die niet veel nodig hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze bloem is zo mooi. Bij mij in de tuin zijn er twee open gesprongen😀

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥