Verwachten wij een jongen of een meisje?

by - mei 25, 2016

De eerste vraag die ik vaak bij mijn zwangerschap krijg, is hoe ik mij voel. Daarna komt vaak de vraag of ik al een idee heb bij het geslacht van de baby en of ik dit eventueel wil weten. Iedereen heeft voor zichzelf al een idee of ik een jongen of een meisje draag. Natuurlijk heeft iedereen de kans om 50% goed te gokken, maar ik vind het toch altijd leuk om te horen. 

Voordat ik zwanger was, dacht ik altijd dat ik het geslacht van de baby niet wou weten. Dit zou een leuke verrassing zijn voor na de geboorte. Nu dat ik wel zwanger ben, denk ik er toch anders over. Niet omdat dit handiger is met verf uitzoeken voor de baby kamer of met kleertjes kopen, maar meer voor de band die je met je kindje opbouwt. Deze lijkt mij nog sterker worden als je eenmaal weet of je een jongen of een meisje draagt. Aankomende zaterdag hebben wij een echo, hierop wordt hopelijk duidelijk wat wij mogen verwachten. Maar tot die tijd speculeren wij er gezellig op los met wat bakerpraatjes.



➳ Slaap je op je linkerzij? (Jongen)
Ja, sinds ik zwanger ben slaap ik liever op mijn linkerzij. Voorheen was dit rechts.

➳ Zijn je handen droog?   ( Jongen)
Ja, normaal heb ik in de lente en de zomer nooit geen droge handen maar nu dus wel. Dit duidt dus op een jongetje.

➳  Is je weerstand lager dan normaal? (Meisje)
Ja, zelfde als bovenstaande vraag. Normaal ben ik tijdens de lente en zomer niet snel verkouden en nu ben ik al twee keer verkouden geweest. Tijd voor wat extra vitamines dus!

➳  Groeien je nagels sneller en zijn ze sterker? ( Jongen)
Ja, een leuke bijkomstigheid! De laagjes van mijn nagels 'chippen' minder en ook groeien ze sneller naar mijn idee.

➳  Heb je last van een ochtend humeur? (Jongen)
Nee, al heb ik dit nooit echt gehad. Ik moet wel eventjes wakker worden, maar echt chagrijnig ben ik nooit s'ochtends.

➳  Slaap je veel?  (Meisje)
Ja, aan het eind van de middag verlang ik alweer naar mijn lekkere bedje.

➳  Heb je last van koude voeten? (Jongen)
Ja, ze voelen vaak erg koud aan. Gelukkig heb ik hier zelf geen last van, maar normaal was Chris altijd degene met ijsklompjes en niet ik.

➳  Heb je veel trek in sinaasappelsap? ( Jongen)
Nee, hoewel ik eerder altijd dol was op verse Jus 'd Orange en zurige drankjes zoals Bitter Lemon etc. drink ik het nu niet meer graag.

➳  Is je haar dunner geworden en/of valt het uit? ( Meisje)
Ja, sinds ik zwanger ben kan ik wel degelijk verschil merken! Tijdens het borstelen haal ik er heel wat uit. Gelukkig begint het nu wat minder te worden, want ik was echt bang dat er ik maar een dun, zielig bosje haar over zou houden!

➳  Is de aanstaande vader nerveuzer dan normaal? (Meisje)
Ja, Chris is nerveuzer dan normaal en ook meer als ik.




Zes van de tien vragen duiden aan dat ik een jongen mag verwachten. Terwijl de Chinese kalender aangeeft dat wij juist roze kleertjes mogen gaan kopen! Ondanks dat al deze vragen en testjes geen enkele garantie of zekerheid geven, vind ik het toch leuk om ze eens te bekijken. Ik ben erg benieuwd of ze het achteraf toch goed hadden. Ikzelf en de meeste familie leden gokken allemaal op een Jongen, terwijl Chris er van overtuigd is dat wij een meisje mogen verwachten. Binnenkort zal ik het natuurlijk ook hier op blog bekend maken, maar nu ben ik toch benieuwd naar jullie antwoorden.

Wat denken jullie? Mogen wij een Jongen of een Meisje verwachten?

You May Also Like

7 Reacties

  1. Ik mag zeker niet raden? :D Ik ben echt nieuwsgierig wat het gaat worden. Het kan nog beide kanten op. Mooie foto van jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha leuk! Ik zou dat echt met veel mensen doen, al die vragen beantwoorden en kijken wie er gelijk heeft en welk lijstje of methode klopte! Ik denk trouwens dat het een meisje wordt :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, die bakerpraatjes zijn leuk. Al zou ik me er nu niet meteen op willen baseren. Toch nog maar even wachten op die echo. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik gok ook op een meisje :-). Ik ben heel benieuwd :-).

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥