Pregnancy Questions

by - mei 12, 2016

Ik kwam deze 'Pregnancy Questions' tag tegen bij Little Wonder World, een leuke vragenlijst waarbij jullie iets meer over mij en mijn zwangerschap te weten komen. Hoe vaak ik precies over mijn zwangerschap ga schrijven weet ik nog niet. Het is niet de bedoeling dat dit een mama blog gaat worden. Maar omdat ik toch ook veel over persoonlijke dingen blog, gaat het natuurlijk wel een groot onderdeel van deze blog worden denk ik. Om alvast te beginnen leek deze tag mij een heel leuk idee en dan vooral om de tag nog eens te herhalen met 24 weken en met 36 weken.  Lezen jullie mee?

➳ Hoe ver ben je nu?
Ik ben vandaag 13 weken en één dag zwanger.

➳ Hoeveel ben je al aangekomen? 
1.6 kg.

➳ En wat is je buik omvang?
96 cm! Mijn buik is al flink gegroeid de laatste paar weken, dat wordt nog wat hihi.

De eerste, kleine veranderingen waren al zichtbaar..

➳ Zwangerschapskleding?
Ja! In het begin zette mijn buik zich al flink uit. Natuurlijk kwam dit door mijn darmen en niet door de baby, maar veel van mijn jurkjes en rokjes zaten toch niet meer zo lekker. Vooral knopen en strakke randen! In week 11 kocht ik mijn eerste zwangerschaps artikel, een zwart zwangerschaps rokje bij de Prenatal. Heerlijk zat dit! De week erop bestelde ik nog twee zwangerschaps jurkjes. Veel van mijn oude jurkjes passen wel, maar zitten door strakke naden of korset sluitingen etc niet meer fijn. 

➳ Striae?
Nee nog niet. Maar aangezien ik door mijn gewichts toename van een aantal jaar geleden het op mijn dijen kreeg, zal het vast nog wel komen. 

➳ Slapen?
Het liefste zo veel mogelijk! Helaas wordt ik s'ochtends al vaak vroeg wakker. De laatste paar dagen ben ik ook nog eens verkouden (alweer!) dus slapen was eventjes een drama.

➳ Beste moment van deze week?
Het bekend maken van de zwangerschap aan onze families en de buiten wereld! Eindelijk hadden wij die magische 12 weken grens bereikt en besloten het met Moederdag bekend te maken. Een speciale dag, waar wij erg naar uit hadden gekeken! Ik kreeg zelfs lieve cadeautje van mijn zus 


Een mutsje, twee rompertjes en zes hydrofiel doeken

➳ Slechte moment van deze week?
De Keukenhof was erg mooi, maar helaas ook erg warm en vermoeiend. De dag erna was ik helemaal gesloopt. Mijn lichaam was moe, overprikkeld en kon niks binnen houden. Een dag dat ik snel hoop te vergeten. Dagje uit waarbij wij veel moeten reizen zitten er dus voorlopig even niet meer in.

➳ Mis je iets?
De laatste paar dagen heb ik erg veel zin in een broodje parmaham. Dit was echt een gerecht wat wij vaak met warme dagen aten. Lekker op Turks brood, met wat zuivelspread erbij en dan in de oven. Achja, als dat het enige is hé..

➳ Voel je al je kindje bewegen?
Nee nog niet.

➳ Food cravings?
Zoute chips, softijs, kipkerrie op brood en yoghurt.  Heel apart, ik eet nu dingen wat ik eerder nooit of bijna nooit at. 

➳ Iets dat je misselijk maakt?
Helaas voor mij, thee momenteel! Ik heb al in geen weken thee gedronken. Helaas komen er ook nog steeds geen salades, rijst of noodle's in.


➳ Geslacht?
Op zaterdag 28 mei hebben wij een geslachtsbepalende echo staan, wij moeten dus nog eventjes afwachten. Mijn gevoel zegt een jongen, terwijl Chris ervan overtuigd is dat wij een meisje mogen verwachten.

➳ Kwaaltjes?
De laatste paar weken waren dit vooral: Misselijkheid, overgeven, bandenpijn, lage rugpijn, opgeblazen gevoel en soms een beetje vergeetachtig. Momenteel gaat het stukken beter!

➳ Navel in of uit?
In. Al snap ik dat hele gedoe rondom die navel nog niet echt. Jullie?

➳ Waar kijk je nu naar uit?
De geslachtsbepalende echo bij 15 weken lijkt mij zo spannend! Voor de zwangerschap dacht ik altijd dat ik het pas na geboorte zou willen weten, maar nu het zo ver is ben ik steeds zo ongeduldig! Ik kan niet eens tot de 20 weken echo wachten hihi. Ook het inkopen doen en het inrichten van het kamertje lijkt mij zo leuk 


Over een aantal weken herhaal ik deze tag gezellig weer, ik ben erg benieuwd naar de antwoorden van dan! Mocht je nog een vraag voor mij hebben, deze mag je natuurlijk altijd stellen...

You May Also Like

19 Reacties

  1. Leuk Q&A, geeft ons meteen een hele update :-D Ik wens je nog een aangename en vlotte zwangerschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een superleuke blog! Die moet ik onthouden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je dit lijstje ingevuld hebt! Ik snap dat van die navel ook niet helemaal. Bij mij was die mooi binnen gebleven =]. En dat van de thee herken ik ook nog wel! Al had ik er totaal geen zin meer in toen ik wist dat ik zwanger was. Daarvoor dronk ik echt ontzettend veel thee. Ben benieuwd naar je andere zwangerschaps blogjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om de vorderingen van de zwangerschap te lezen Michelle.
    Ik denk ook dat het een jongen gaat worden.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat jij ook denkt dat het een jongen is, misschien toch maar eens een blogje aan wijden :)

      Verwijderen
  5. Hoi MIchelle,
    ik loop door het ongeval van mijn man echt mega op achter. Ik heb het dan ook echt heel druk nu hij zelf niet kan lopen.
    Maar ik lees dat je zwanger bent en ik ben werkelijk ontzettend blij voor je :-)))) Van harte gefeliciteerd meis en natuurlijk ga je daar dan over bloggen :-) Geniet van deze mooie tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Helma, natuurlijk ga ik er lekker over verder bloggen. Heel veel succes en beterschap voor je man!

      Verwijderen
  6. Oh Michelle, ik had dus echt heel mooi nieuws gemist. Ik zie hierboven een pregnancy-questions en ik ben gelijk terug gaan lezen in je blog. Wat ontzettend leuk voor jullie, van harte gefeliciteerd hiermee. Dus half november wordt er een klein kersenbloesempje verwacht. Ik ben echt heel erg blij voor jullie. Ik hoop dat alles helemaal goed zal blijven gaan.
    Heel veel liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. proficiat met je zwangerschap.

    k'weet het niet zeker maar je zou een moeten navragen of je je haren mag verder bijkleuren tijdens je zwangerschap ? denk van niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje, Sarams! Ik heb dit al nagevraagd en dit mag gewoon ;) zeker omdat mijn paarse kleur een kleurspoeling is. Het vormt een laagje over mijn haar en trekt er dus niet in. Eigenlijk alleen stoffen die in de bloedbaan terecht kunnen komen zouden schadelijk kunnen zijn.

      Verwijderen
  8. Wat leuk om te lezen. geniet van de kleine dingen die nu gaan komen :-). Bekend maken op moederdag was natuurlijk wel extra speciaal :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ten eerste nogmaals gefeliciteerd. En ik denk dat het een jongentje word. Ik lust namelijk normaal nooit chips tijdens mij zwangerschap wel. En ik heb wat van die yoghurtbreakers op. Softijs vond ik top, alleen ik durfde niet alle automaten. O en thee en groente vond ik zo smerig.
    En later werd ik helemaal gek op kroketten (nu vind ik ze smerig). Zoet had ik weinig behoefte aan, en normaal ben ik van het zoet.
    S'ochtends was ik enorm vroeg wakker en ik droomde heel naar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om te lezen! Ben altijd benieuwd wat mensen denken, ga er ook eens een blogje aan wijden. Eens zien wat mijn bezoekers denken, altijd leuk om te lezen. En inderdaad, ik herken veel van wat je schrijft. Al heb ik ook soms wel weer zin in zoet. En gefrituurd eten, oh vooral de eerste paar weken!

      Verwijderen
  10. Wat leuk zeg! Zo al je antwoorden op deze vragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk om te lezen! Ik ben benieuwd naar de rest van je zwangerschap, leuk om zo op de hoogte te blijven. Ik hoop dat de kwaaltjes meevallen en dat je er vooral met volle teugen van kan genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk om zo te lezen, de voorpret! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk om te lezen! Ook leuk naslagwerk voor jezelf straks als je de andere twee na al die weken ook gaat invullen. Gaan jullie het geslacht bekendmaken? Ben wel benieuwd wie er gelijk heeft :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik vind het veel's te leuk om erover te schrijven dus ik ga het gewoon lekker bekendmaken. Jullie mogen alles van mij weten, behalve de naam.

      Verwijderen
  14. Super leuk zeg om dit te lezen! Nogmaals gefeliciteerd met dit fijne nieuws<3

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥