Instaswap | Een pakketje voor mijn swapmaatje

by - mei 04, 2016

Hier is dan eindelijk het beloofde blogje, het pakketje wat ik samenstelde voor mijn Swapmaatje. Laatst konden jullie hier het pakketje bekijken wat ik mocht ontvangen.. Via de Instaswap kreeg ik een naam en een Instagram feed doorgestuurd. Dit persoon kende ik verder helemaal niet dus ik moest genoegen nemen met haar foto's. Aan de hand van haar foto's moest ik en pakketje samenstellen, bestaand uit gemaakte en/of gekochte producten. Ik besloot beide te doen. Kijken jullie mee naar de inhoud van mijn gemaakte pakket?




En dit ging in mijn pakket. In het begin vond ik het best lastig om wat leuks voor mijn swapmaatje uit te zoeken. Ze had niet zoveel op haar Instagram feed staan en de foto's die er wel stonden waren van haar interieur. Stoer, hout en Scandinavische waren de kernwoorden. Zodoende kwam ik deze leuke houten huisje met print tegen, deze moesten erin! Helaas was toen al een groot gedeelte van mijn budget verbruikt, dus vulde ik het pakket aan met wat kleine en in-mijn-ogen-leuke dingetjes in de hoop dat ze het toch leuk zou vinden. 



Naast het hertje haakte ik ook nog een mini cactus voor haar. Op één van haar foto's zag ik een hoekje met cactussen staan, deze moest er dus gewoon bij. De houten boomschijfjes kocht ik bij de Action en bestempelde ik zelf.  Ik heb ze maar aan één kant bestempeld, dus ze kan zelf kiezen welke kant ze wil gaan gebruiken. 


En alles netjes ingepakt. Mijn swapmaatje houd van stoere accessoires en woon inrichting. Hier wilde ik een beetje op inspelen. Dus geen vrolijk bloemetjes inpak papier, maar maakte ik gebruik van stoere kleurtjes en touw. Later kon ik het toch niet laten om wat roze en washi tape te gebruiken. Achteraf kwam ik veel mooier en leuker inpakpapier tegen, maar helaas was dit best prijzig. Ondertussen was ik al lang over mijn budget heen gegaan, dus ik besloot om het inpakken simpel te houden.

Mijn ervaring met de Instaswap


Allereerst applaus voor de dame die de Instaswap altijd organiseerd!  Alles was heel duidelijk en netjes gecommuniceerd. Ik had geen enkel moment het gevoel van 'oeh nu heeft iemand mijn huis adres, hopelijk gaat dat goed'. Via de email werd je netjes op de hoogte gehouden en ook kon je vragen stellen. 

Een eis aan je deelname was dat je jouw eigen Instagram Feed openbaar zet zodat iedereen jouw foto's kan zien. Zelf had ik een post geweid aan dingetjes wat ik leuk en lekker vond, om mijn Swapmaatje op weg te helpen. Helaas deed mijn eigen Swapmaatje dit niet. En met alleen maar interieur foto's vond ik het toch best wel lastig. Een klein beetje hulp was welkom geweest, misschien in de vorm van een collage etc. Misschien een idee om dit ook 'verplicht' te maken?

Een ander nadeel'tje vond ik, dat er geen vaste prijs was afgesproken. Je mocht het zelf bepalen, maar het advies was om het leuk te houden. Tien euro vind ik normaal een leuke prijs, maar daarvoor koop je helaas niet zo heel erg veel. Laat staan als je materiaal moet kopen om iets te gaan maken. Ik besloot om vijftien euro ervan te maken. Maar toen kwam de twijfel, is dat niet teveel? Later vond ik het te weinig, want via de Instaswap hashtag kwam ik de grootste en mooiste pakketjes tegen. Twijfel twijfel..  Uiteindelijk heb ik iets meer uitgegeven, ook aan de verzendkosten aangezien het niet meer in een brievenbus doosje paste. 

Over het algemeen vond ik het -ondanks de twijfel- een erg leuk project om eens aan mee te doen. Voor een volgende keer zou ik zeker weer mee willen doen, maar dan zou ik het wel anders aanpakken. Ik zou meer willen maken i.p.v kopen en ook het verpakken van de cadeautjes zou ik anders doen. Wel leuk dat je telkens weer wat bij leert, zelfs als het om cadeautjes voor een vreemde gaat!

Zou jij mee doen aan zo'n swap?

You May Also Like

8 Reacties

  1. Nee..ik zou niet mee doen. Je ziet zoveel uiteenlopende cadeautjes en grotes van je swap. Ik zou daar heel onzeker en ongelukkig van worden.. Wel leuk om dit soort dingen te krijgen, maar dan moeten er wel goede regels aan verbonden worden denk ik dan. Wat meer duidelijkheid zodat het leuk blijft!
    Vind dat je goed je best hebt gedaan. Wat een leuke cadeautjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt een mooie swap samen gesteld. Ik zou zeker blij zijn met zoiets. Natuurlijk zijn regels altijd een beetje nodig met zo een swap. Het lijkt mij wel moeilijk om iets uit te kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke swap heb je gemaakt! Echt een feest om al die kadootjes uit te pakken. Ik herken wel wat je beschrijft als je ermee bezig bent. Ik heb jaren geleden met swaps meegedaan, via een haakforum en via een kleiforum. Het ging daar dan vooral om het zelf maken. Oef, ik had er altijd zoveel stress van, ik leg de lat dan zo hoog. Als het klaar was en de ontvanger heel blij was, gaf het ook wel voldoening. Maar ik ben er toen mee gestopt, vond dat er naar verhouding teveel energie in ging zitten. Heb jij nog gehoord of de ontvangster er blij mee was?
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige pakjes had je bijeen vergaard. Daar zal de ontvanger echt heel erg blij van worden. Kan niet missen.
    Fijne dag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, ziet er goed uit! De volgende keer wil ik ook zeker mee doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi pakket heb je samengesteld! Ik heb al een aantal keer getwijfeld om eraan mee te doen, misschien toch een keer de stoute schoenen aantrekken :-)
    Je cactus is echt super leuk geworden en ik vind je inpakmanier super leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat echt leuk gemaakt! Erg mooie cadeaus ook :-). Ik doe regelmatig aan zoiets mee. Ik vind het erg leuk. Al maakt het me soms ook wel onzeker hoor ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuk! Ziet er erg lief, leuk en gezellig uit. Zelfs als het ingepakt is.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥