Afvallen & Aankomen

by - mei 30, 2016

Misschien een beetje een rare titel, maar laat mij het uitleggen. Mijn vaste bezoekers weten dat ik vanaf december met behulp van een diëtiste en een proteïne dieet zo'n vijftien kilo wilde afvallen. Inmiddels heb ik hier van af moeten zien door mijn zwangerschap en is er lange tijd geen update geweest. De laatste update gaf 'Zeven Kg minder' aan. Maar klopt dit wel? Want hoeveel ben ik nu in totaal afgevallen?

Voordat ik half maart een positieve zwangerschapstest in handen had, ging het afvallen erg goed. Ik had al zoveel bereikt dat ik een stapje verder mocht gaan. Ik mocht een fase omhoog, dit betekende dat ik dagelijks meer brood, vlees, pasta en aardappelen mocht gaan toevoegen. De regeltjes werden wat minder streng en ik mocht ook af en toe weer een eens genieten van wat lekkers. In de periode van december tot aan half maart ben ik in totaal 12.5 kg afgevallen! Bijna dertien kg aan overtollig gewicht raakte ik kwijt! Vooral bij mijn gezicht, buik en benen was dit goed te zien!



Op de dag dat ik er achter kwam dat ik zwanger was, heb ik gelijk mijn dieet stop gezet. Wel was ik erg blij dat ik de weken hiervoor al een fase omhoog was gegaan. Zo heeft de kleine dus nooit tekorten gehad. De dag erna had ik een spoed overleg met mijn diëtiste over hoe het nu verder moest. Ik kreeg een schema van gezonde voeding en daar hield ik mij aan. Eten werd een beetje een tweestrijd. Aan de ene kant wilde ik heel gezond eten voor mijn kindje en was ik snel bang om tekort te schieten, maar aan de andere kant had ik alleen maar zin in een vette hap en kon ik sommige producten niet binnen houden. Hallo hormonen!

Ondertussen, nu de misselijkheid grotendeels is weggetrokken vinden wij langzaam onze weg hierin. Iedere dag probeer ik iets semi- gezonds op tafel te zetten, maar ook wordt de lekkere trek niet vergeten. Dit om het leuk te houden en evenwicht te vinden. Nog steeds bezoek ik netjes mijn diëtiste en tot nu gaat het prima. Met vijftien weken en vier dagen zwangerschap, heb ik er nu bijna vier kilo bij op.  En waar dit gewicht zich heeft genesteld, heeft geen uitleg nodig denk ik 


Net zwanger, zonder dat ik het wist                                                      15+4 weken zwanger 

Dit was, zeker in het begin even wennen. Want ik ging natuurlijk wel één a twee kledingmaten omlaag en ik kon eindelijk van mijn strakkere figuur gaan genieten. Niet wetende dat ik zeven weken later ineens bij de zwangerschapskleding stond te kijken. Vooral in het begin was die groter wordende buik best wel eventjes wennen, zeker omdat het ineens zo hard ging. Vandaag de dag weet ik bijna niet meer anders en iedere dag wordt ik iets trotser op mijn nog-groeiende-buikje 

You May Also Like

9 Reacties

  1. Wat vervelend dat je last hebt gehad van misselijkheid de eerste weken. Knap dat je je gewicht nu kunt loslaten. Het is natuurlijk even wennen als je een doel voor ogen hebt en er dan ineens iets tussen komt hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend knap dat je in zo'n korte tijd zoveel kilo's was kwijtgeraakt. Daar mag je best heel trots op zijn hoor. En ja, als je dan zwanger blijkt dan gaat dat hele dieet natuurlijk op de schop. Maar wel voor een heel goed doel. Je ziet er heel goed uit op de rechtse foto dus ik neem aan dat je je heel erg goed voelt en lekker kunt genieten van je zwangerschap.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vooral heel trots zijn, afvallen kan straks wel weer :-). Geniet nu lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om te zien dat je buikje al zoveel is gegroeid! Ik zou het dieet even lekker laten voor wat het is, je lichaam maakt al genoeg veranderingen mee. Lekker genieten en zo gezond mogelijk proberen te eten is denk ik het belangrijkste! Maar daar hoort af en toe ook wat lekkers bij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou inderdaad, na de zwangerschap zien we wel weer verder hoor. Zou er mijn hoofd ook niet naar hebben staan nu. Gelukkig heb jk nog geen last van eetbuien gehad, want ondanks dat ik niet heek streng oplet met wat ik eet, onnodig veel kilo's aankomen zou zonde zijn.

      Verwijderen
  5. Je moet nu genieten. En natuurlijk luisteren naar de diëtiste, zij weet wat jij nodig hebt tijdens je zwangerschap! Zo kun je fijn genieten en toch bewust blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geniet ervan! Goed dat je zoveel mogelijk rekening houdt met jullie kleine en veel overleg pleegt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow dat zijn veel kilo's! Heel knap van je. Je ziet er goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥