Uitzicht

by - april 19, 2016

Soms krijgen wij wel eens de vraag of wij het vervelend vinden dat er een boom zo dicht op ons flat staat. Deze boom staat achter het flat, vanuit de keuken- en slaapkamerraam kijk je dus uit op takken. Het zou vervelend zijn met een heftige storm, met het zonlicht wat de boom afneemt en met ongedierte. Hier kunnen wij altijd erg kort op reageren, wij zijn juist erg blij met deze boom! Waarom kan je hier onder lezen..


Omdat deze boom zo dicht op het flat staat blokkeert deze inderdaad je uitzicht. Wat ik eigenlijk wel weer fijn vind. Ondanks dat wij op de eerste verdieping wonen, vind ik het gevoel van uit het zicht zitten best wel fijn. Aan de voorkant kijken wij uit op nog een flat, geen geweldig zicht dus. Ik mag dan ook graag af en toe in de slaapkamer gaan zitten om naar de mooie bomen te kijken. De boom geeft ons ook schaduw met warme zomers en in de herfst hebben we een prachtig uitzicht op de verkleurende bomen. Zowel van 'onze boom' als van de bomen verderop.


Maar deze boom is ook een slaapplaats voor veel soorten vogels. Ik krijg dagelijks bezoek van Merels, Kauwtjes, Boomklevers, Musjes, Koolmeesjes, (tortel)duiven en noem maar op. In de winter hang ik voer voor ze op en in de lente smullen ze van de uitgekomen katjes en insecten. Zo is er eigenlijk altijd wat te kijken. Dus nee, ik vind deze boom niet vervelend maar ik ben er juist erg blij mee.

You May Also Like

6 Reacties

  1. Wat mooie zeg! Scherpe foto's ook van het vogeltje! Ik weet de namen van de vogels nooit, behalve de kolibrie dan, maar die is ook wel zeer makkelijk te herkennen (niet te fotograferen haha).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aha, nu weet ik meteen hoe jij aan al die mooie actie-foto's van vogels geraakt. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan ik mij goed voorstellen!! Heerlijk al die natuur om je heen en ook nog eens gezellig! Ik geniet ook weer volop van onze tuin en de vogels!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gave foto's van die vogel! Hij staat echt dichtbij :-). Fijn dat je er blij mee bent! Ik hou van licht en ben juist blij dat de bomen in onze straat iets verder weg staan. Gelukkig staan ze er wel :-).

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥