De Bunnybox

by - april 07, 2016

De meeste dierenliefhebbers hebben vast wel eens van de Woef- of Barkbox gehoord. Dit zijn samengestelde boxen voor je trouwe viervoeter zonder dat je weet wat erin zit. Meestal zitten hier speeltjes, snacks en voersamples in. En soms een shampoo, dekentje, kam o.i.d. Maar wist je dat ze dit soort boxen ook voor konijnen hebben? De Bunnybox bied een hele leuke box aan voor konijnen! Net zoals bij de andere boxen weet je dus van te voren niet wat je gaat krijgen. Omdat ik toch wel erg nieuwsgierig was bestelde ik een box. Kijken jullie mee?


Toen ik de box openmaakte zag ik gelijk al wat lekkers voor mijn konijntjes, kruidenhooi en gedroogde appeltjes! Naast de inhoud krijg je ook een brief waarop informatie over je box staat en ook over de verschillende abonnementen wat je bij hun kan afsluiten. Een 'enkele' box bestellen is natuurlijk duurder dan wanneer je er eentje per kwartaal of per maand laat komen. Ook zitten er nog wat kortingsbonnen in.


Met dit soort knaagspeeltjes hebben mijn konijnen altijd een haat-liefde verhouding. De ene keer is het hun favoriete speeltje en knaagt Murray het binnen twee dagen op en andere keren raken ze het bijna niet aan. Dit keer lieten ze dit leuke worteltje dus links liggen, jammer.


Maar zowel de gedroogde appeltjes als het kruidenhooi zijn dik goedgekeurd! Ze vonden het zo lekker dat ik bijna geen eens de kans kreeg om foto's te maken. Het zakje kruidenhooi is niet zo heel erg groot, er zit 100 gram in. Om ze er wat langer van te laten genieten heb ik een paar dagen een klein beetje kruidenhooi door hun eigen hooi gemengd. Heerlijk vonden ze het.


Op de bodem van de doos zat dit grappige speeltje. Het is een schuifpuzzel waar je brokjes of iets lekkers in kan verstoppen. Zo moeten de konijnen werken voor hun eten waardoor je verveling tegen gaat. Het is een stevige, zware puzzel. Mijn konijnen kunnen er rustig tegen aanduwen of graven zonder dat de puzzel heel het huis doorschuift. De beweegbare rondjes schuiven wel lekker soepel, want dan wel weer fijn voor ze is.


Ondanks dat ik hier Murray op de foto heb staan, was vooral Floortje er erg enthousiast over! Ik had sommige schuifjes een beetje open laten staan zodat ze de brokjes konden ruiken. Ik dacht dat ze het hierdoor wat sneller zouden begrijpen, maar die slimme Floortje was dit helemaal niet nodig. Binnen een mum van tijd had ze alle schuifjes los. En Murray, die wachtte gewoon zodat hij wat lekkers mee kon pikken.

Mijn indruk van de Bunnybox


Het is een mooie box met natuurlijke lekkernijen en speeltjes voor je pluizige vriendje. Ik vind het altijd erg belangrijk dat mijn dieren niet teveel suikers binnenkrijgen door middel van zoete snoepjes en ben dus erg blij met het kruidenhooi en de gedroogde appeltjes. Ook de schuifpuzzel was een leuke verrassing! Ik merk dat ik zelf niet zo snel dit soort speeltjes aanschaf, terwijl de nijnen dit dus wel erg leuk vonden. Dit vind ik ook gelijk het leukste aan de box, je maakt kennis met nieuwe producten en merken. Dit zorgt voor een leuke afwisseling in je normale voedsel- en speeltjes aanbod.

De losse boxen kosten €24.50 en je hoeft hierover geen verzendkosten meer te betalen. Als je de box iedere maand wilt ontvangen scheelt je dat €2,- per box. Bunnybox verzekerd je ervan dat de inhoud altijd meer waard is dan het betaalde bedrag. Als ik de producten na reken dan klopt dit ook wel. De schuifpuzzel is al ter waarde van bijna €18,-. Het idee achter de box vind ik erg leuk, iedere keer is het weer een verrassing wat je konijntjes zullen krijgen. De Bunnybox zou ik zeker vaker willen bestellen.


Kende jij de Bunnybox al?


You May Also Like

11 Reacties

  1. wat leuk om nieuwe dingen te ontdekken op deze manier en vooral dat je konijntjes het leuk en lekker vonden en nee, ik had nog nooit over dergelijke boxen gehoord, zal ff googlen of dit ook bestaat voor poezen... dank je voor de leuke inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die bestaat er ook voor poezen! Kijk maar eens op http://www.demiauwbox.nl
      Ik denk dat er nog wel veel meer te vinden zijn..

      Verwijderen
  2. Wat leuk zeg!! Vooral het spel om verveling tegen te gaan klinkt goed! Voor elke maand zou ik het zelf wel wat te duur vinden, maar des te leuker om er af en toe eentje los te kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt dat vind ik dus ook, iedere maand 22 euro naast het gebruikelijke voer, hooi en zaagsel wordt een beetje prijzig. Maar af en toe eentje los kopen kan natuurlijk wel, of met hun verjaardagen..

      Verwijderen
  3. Wat leuk zeg zo'n box! Leuk ook dat er zo'n spel bij zit. Dan heb je toch nog iets langer plezier van de box. Aangezien dat nooit op gaat natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Michelle,
    Leuk dat er zoiets voor konijnen bestaat! Zelf heb ik er geen - hoewel beide dochters wel een cavia of konijnen zouden willen maar met een kat en een echtgenoot die er tegen is zal dat niet snel gebeuren :-).
    Er zitten echt wel mooie dingen in en zeker een goede prijs-kwaliteit verhouding. Een aangename verrassing voor jou en je diertjes zou ik denken :-).
    Fijne dag nog!
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je toch een leuke knagers :-D Ja, konijntjes, daar houd ik wel van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke box! Dat soort speeltjes had ik ook vaak voor mijn hamsters (maar dan kleiner natuurlijk), altijd zo leuk om te zien hoe snel ze dat uitvogelen haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh my god, een box voor bunnies, te cute gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is toch fantastisch, zo'n box? Een leuk cadeau voor de konijnen, maar stiekem ook een cadeautje voor jezelf om open te mogen maken! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn dochter heeft zulke puzzels voor haar honden. Elke avond moeten ze eerst trainen voor ze iets lekkers krijgen. Ze vinden het heel erg leuk om te doen.
    Fijn weekend,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥