Bloesems

by - april 14, 2016

Vorige week op een bewolkte dag maakte ik met mijn camera een rondje door de wijk. Een wandeling met een doel, de bloeiende Prunus boom fotograferen! Wij hebben het geluk om in een groene wijk te wonen. Dit is erg fijn, want wij hebben zelf geen tuin. De perkjes hebben de mooiste planten, bloemen en bomen staan. En als deze niet bloeien, dan is er genoeg te zien in de voortuintjes van de wijkbewoners. Deze fijn hobby die ik heb, foto's maken, kan ik dus naar hartenlust uitvoeren. 


Naast de vele Magnolia bomen, zijn er ook erg veel Prunus of Bloesembomen te vinden. De één is wit en de ander heeft meer roze, maar allemaal zijn ze even mooi.  


Ieder jaar probeer ik weer zo veel mogelijk van te genieten, want helaas is deze bloei maar van korte duur. Het is dan ook bijna een sport om de mooiste bloemen op tijd te kunnen fotograferen.


Zonder dat ze al zijn afgevallen of zijn beschadigd door de regen. Want die kleine blaadjes zijn al zo teer..


Ondanks dat het zonnetje niet scheen, kon ik het niet laten om deze foto's te maken. Nu waren ze nog zo mooi, zo egaal. Deze boom begint inmiddels zijn bloemetjes alweer los te laten..


Ik was dus net op tijd om de mooiste takken te kunnen aanschouwen én vast te leggen. En hierna, hierna moet ik weer een heel jaar op deze prachtige bloesems wachten..

You May Also Like

8 Reacties

  1. Onze achterburen hebben twee grote roze bloesembomen staan. Ik sta er elk jaar opnieuw door versteld hoe snel die van enkele lege takken naar een kruin vol roze bloesems gaan. Jammer genoeg gaat het nadien ook vrij snel. Vorig jaar was er bijvoorbeeld veel wind en regen en toen waaiden al die bloesems binnen de week weg. Dit jaar hebben we er gelukkig wat langer plezier van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, wat een mooie foto's weer!
    Mijn pruimenboompjes hadden ook al aardig wat bloesem, maar helaas... gisteren wwas er een hagelbui met hagelstenen als knikkers en nu ligt er meer op de grond dan dat er aan de boompjes zit :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het toch mooi hè, die bloesem. Ik ging hier laatst ook met de camera door de buurt om ze vast te leggen. Er is altijd zo veel moois te zien buiten. Je hoeft alleen maar je ogen goed open te doen...
    Ik wens je een heerlijke dag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaaa wat zijn ze mooi! Maar sjee, wat een werk heb je ermee! Ik weet nog goed dat mijn ouders het gras vol hadden liggen met bloesem & dat door niet snel genoeg het weg te halen, het gras helemaal kapot was! Het blijft wel een heel mooi gezicht, ook zonder blauwe lucht!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie hobby is het zeker. Mooie foto's heb je gemaakt seg. Deie bloesems geven een rustgevend gevoel vind ik zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben echt gek op bloesem! Wat een mooie foto's weer :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's van de bloesem Michelle.
    Gelukkig scheen de zon niet, nu heb je echt prachtig rust gevende foto's.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥