7 tips voor een Moederdag cadeau

by - april 25, 2016

Over een aantal dagen is het alweer Moederdag, de dag dat je jouw moeder in het zonnetje mag zetten. Natuurlijk mag dit het hele jaar door, maar hier in Nederland vinden we het toch leuk om iets extra's te doen. Ik weet niet hoe jullie dit doen, maar met cadeaus begin ik vaak op tijd. Ik begin het liefste een paar weken van te voren zodat ik genoeg tijd heb. Tijd om iets leuks te bedenken, inkopen te doen of genoeg tijd om iets te maken. Zodoende begin ik nu al over een moederdagcadeau, zodat ik genoeg tijd heb. Heb je nog geen idee wat je dit jaar wilt doen? Misschien heb je dan iets aan mijn tips..


 Bloemen of planten
Een veel gegeven cadeau blijft een bloemetje. Bijna iedere vrouw houd van bloemen dus hiermee zit je eigenlijk altijd wel goed. Maar wat dacht je van een mooie plant? Misschien eentje voor binnen maar het buiten-zit-weer begint ook weer dus misschien een mooie, bloeiend plant voor buiten? Hier kan ik mijn moeder altijd erg blij mee maken.

➳ Een dagje weg
Hebben jullie allebei vaak drukke schema's? Geen tijd om vaak ies samen te doen? Misschien is dit juist een leuk moment om samen een dagje weg te gaan. Samen met je moeder, of gewoon met heel je gezin. Hier zijn de mogelijkheden eindeloos. Ga je de kunst kijken in een museum, bezoek je de giraffen in de dierentuin of ga je de beginnende bloemen in een Botanische tuin bewonderen? Ik weet zeker dat moederlief de quality time erg zal waarderen.

➳ Lekker geurtje
Wij vrouwen vinden het heerlijk om onszelf te verwennen met lekkere geurtjes. Of dit nu in de vorm van een parfum, douchegel of een lekkere handcréme is. Wedden dat je bijvoorbeeld bij de Rituals een geweldig cadeau kunt vinden? Ze hebben er vele verschillende geuren en cadeauboxen, super leuk om te krijgen!

➳ Gezellig ontbijten
Niet alle cadeaus hoeven natuurlijke geld te kosten. Liefde, gezelligheid en tijd zijn eigenschappen die niet te koop zijn, maar wij waarderen ze allemaal. Wat dacht je van een lekker ontbijtje? Of je nu nog tijd woont of al een tijdje op jezelf woont, ik weet zeker dat ze gezellig samen ontbijten zal waarderen. Compleet met een mooi gedekte tafel, verse bloemen en geurende croissantjes natuurlijk.

➳ Fotoalbum
Zijn jullie laatst al gezellig samen weggeweest of was er een evenement of feestje? Misschien is het dan wel leuk om een fotoalbum te maken met de gemaakte foto's. Van die ene speciale vakantie heb je vast nog wel een stapel foto's liggen die wachten om ingeplakt te worden..

➳ Lekker zelf maken
Ben je creatief met een kwast, is scrappen jouw lust en leven of maak je de mooiste sieraden? Misschien is het dan wel een leuk idee om iets voor je moeder te gaan maken. Haal je creatieve spullen en geest onder dat laagje stof vandaan en begin met creëren. Wedden dat jouw moeder gelijk weer aan de zelfgemaakte cadeautjes van de kleuterschool moet denken? Origineel en ze heeft gelijk weer een tripje down memory lane..

➳ Een cadeau bon
Niet heel origineel maar soms is het gewoon erg lastig om iets te vinden. Misschien is het dan juist het beste om een cadeaubon van haar favoriete kledingwinkel, parfumerie of bloemist te geven. Ook een overnachting, etentje of een dagje weg kan je in de vorm van een cadeaubon geven. Je kan natuurlijk ook zelf een tegoedbon(nen) maken. Eentje die zij kan verzilveren voor een gezellige lunch, middagje shoppen, samen koekjes bakken een filmmiddagje etc..


Dit waren mijn tips voor een Moederdag cadeau. Natuurlijk is er nog veel meer te verzinnen en je kan zo groots uitpakken als je zelf wilt. Mocht je nog meer tips willen lezen, neem dan hier eens een kijkje.

  Heb jij al een idee voor een moederdag cadeautje dit jaar?


Dit artikel is in samenwerking met Webprint geschreven. 
Wil je ook samenwerken? Lees dan mijn Disclaimer en contact pagina door.

You May Also Like

6 Reacties

  1. Ik heb zelf geen ouders meer maar wel een schat van een schoonmoeder. Ik heb voor haar een hummel geborduurd. Volgend weekend koop ik daar een mooi lijstje voor en dat krijgt ze dan voor moederdag.

    linkje naar de hummel: http://jeetjeborduurt.blogspot.nl/2016/04/hummel-9-af.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij geven eigenlijk altijd planten of iets voor in de tuin, omdat het dan juist lekker weer wordt. Maar eigenlijk vind ik het dit jaar wel leuk om ergens te gaan lunchen of iets!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke tips! Toen ik nog in NL woonde nam ik mijn moeder altijd mee op high-tea. Dit jaar ga ik een pakketje samenstellen op Internet en bij haar laten bezorgen. Ben benieuwd hoe ze het vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke tips! Lekker zelf maken ben ik natuurlijk een voorstander van ;-). Heel persoonlijk en het hoeft helemaal niet duur te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke ideetjes!Toevallig heb ik mijn cadeau voor mijn moeder vandaag bedacht: Fijn een dagje samen weg; de NS heeft wandelingen van station tot station, allemaal gratis te downloaden. De treinkaartjes en de koffie met gebak zijn voor mijn rekening, het genieten doen we samen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik gaf mijn schoonmoeder vorig jaar een doosje met 12 papieren bloemen. Als ze die in volgorde had gelegd kon ze lezen dat we haar 12 maanden lang in de bloemetjes gingen zetten. De ene keer een boeketje, de andere keer een decoratief beeldje, servetten met een bloemenprint, een waardebon voor de bloemplukweide, ... Op die manier heeft ze er een jaar lang plezier van en door de afwisseling weet ze niet vooraf wat ze juist kan verwachten.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥