Terugblik Maart

by - maart 30, 2016

In tegenstelling tot Februari, was Maart een rustige maand. Ik voelde mij echt een huismus want ik besteedde meer tijd binnen als buiten. Het wisselende weer speelde hier natuurlijk ook een rol in, maar ook mijn lichamelijke klachten en een griepvirusje. Des ondanks heb ik mij toch vermaakt en is de maand weer omgevlogen..


Maart was de maand dat wij allebei het griep virus te pakken kregen. Bij Chris brak het door en hij bracht een paar dagen in bed door. Vervelend, zeker omdat dit ook nog maar zijn tweede week bij de nieuwe werkgever was. Bij mij brak het virus helaas niet helemaal door. De afgelopen twee weken voel ik mij niet echt top, maar echt ziek ben ik ook niet. Veel verse Jus d' orange werd er dus geperst voor de vitamientjes.

De dagen dat ik mij beter voelde, zocht ik de natuur op. Als je goed kijkt zie je de eerste krokussen, narcissen en sneeuwklokjes. Haar maakte ik dan ook een paar keer foto's van. De dagen dat het wat minder ging keek ik lekker veel series. Deze maand poste ik ook voor het eerst een lijstje met mijn favoriete series hier op blog. Dit zijn ze niet allemaal hoor, deel twee komt nog. 

Ook werd de haaknaald er weer bij gepakt. Een bestelling, een cadeautje en iets voor mijn swapmaatje werd er gehaakt. Ook zocht ik mijn lopende projecten eens uit en ruimde gelijk mijn handwerk kast op. Sommige projecten zijn stop gezet en vele bolletjes wol zullen naar een goed doel gaan. Een opgeruimde- en overzichtelijke handwerkkast is het eindresultaat.

De laatste twee weken hangt er een verflucht hier in het huis. We hebben besloten om eindelijk eens de ei-gelige deuren en kozijnen wit te schilderen. Iets wat al twee jaar op de planning stond, maar steeds werd uitgesteld. Ook het Paasweekend stond in het teken van schilderen. De badkamer, slaapkamer en de woonkamer zijn nu gedaan. Een flinke klus aangezien wij gemiddeld zo'n drie deuren per kamer hebben.

Een wisselende maand dus. Aan de ene kant voelde ik mij erg onproductief, maar aan de andere kant hebben we dus wel heel fijn een aantal kamers van ons huis geschilderd. De komende tijd gaan wij hier mee verder en over een tijdje hoop ik dat wij ook een nieuwe vloer kunnen gaan leggen.

Hoe heb jij Maart beleeft?


You May Also Like

6 Reacties

  1. Klinkt als een hele fijne maand! Maart is weer echt voorbij gevlogen en ik vraag me soms echt af wat ik allemaal afgelopen maand gedaan heb. Maar het was wel een fijne maand, met al lekker buiten zitten in de zon en fijn bezoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je dan zo even terugkijkt blijkt dat je best veel gedaan hebt hè?
    Leuk om dat middels foto's te laten zien.
    Ik hoop dat jullie allebei weer helemaal zijn opgeknapt nu?
    Fijne dag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat jullie zijn begonnen met schilderen, wit vind ik ook veel mooier! ook fijn dat jullie weer beter zijn! Ik ben ook ziek geweest en bleef ook veel binnen deze maand.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed dat je de natuur opzoekt als het goed gaat. Daar kan je zoveel kracht en rust vinden. Je hebt echt wel veel gehaakt. Een verfluchtje? Gewoon de raampjes even openzetten en dan is die geur snel weg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hebben wij ook wel gedaan en gelukkig hadden wij verf op waterbasis. Maar er blijft toch altijd wel een bepaald luchtje hangen. En als je als verkouden/grieperig bent dan hebben je longen daar extra last van heb ik 't idee. Gelukkig hebben wij daar nu geen last meer van.

      Verwijderen
  5. ik schrok er onlangs vooral van dat het einde van maart alweer in zicht kwam. De feestdagen lijken nog maar net voorbij en het is alweer lente. Fysiek is maart een mindere periode maar ik vond het wel heel erg leuk om enkele dagen te kunnen uitwaaien aan zee. Ook het optreden van Muse was een geweldige ervaring en de leuke afspraakjes met mijn schoonzusjes, nichtje en vriendinnen waren een heuse opkikker.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥