Cactus jonkies

by - maart 29, 2016

Enige tijd geleden schreef ik dat ik zelf weer wou beginnen met het zaaien van cactussen . Zo gezegd, zo gedaan. Ik bestelde zaadjes en maakten de potjes klaar. Ze zaadjes werden verspreid en ze kregen een fijn laagje van kiezelsteentjes. Enige tijd is er verstreken en ik vond het wel weer eens tijd worden voor een update. Verwacht geen mega grote cactussen, want met cactussen zaaien en opkweken heb je geduld nodig. Heel veel geduld! Maar er is nu al heel wat meer te zien als vorige keer.. Kijken jullie mee?

De zaailingen van het gemengde zaad: Bussy Seeds 

Zaailingen van de Maihueniopsis Boliviana

Zaailing van de Gymno denudatum

 Nog meer zaailingen van het gemengde zaad: Bussy Seeds 

Van alle exclusievere zaadjes zijn dus alleen de Maihueniopsis en  Gymno opgekomen. Niet zo verwonderlijk, want dit zijn ook de 'gemakkelijke' soortjes. Maar ik vind het toch erg leuk dat deze drie jonkies het hebben gehaald!  De rest van de zaden waren na een paar maanden nog steeds niet opgekomen. Deze drie bakjes heb ik opnieuw ingezaaid, maar dan weer met het gemengde zaad van Bussy Seeds. En raad eens, een paar dagen later kwamen deze ook uit! Ik kan dus wel concluderen dat het gemengde zaad iedere keer weer het beste werkt. Alleen wat het uiteindelijk voor cactus zal worden is nog een verrassing. Hopelijk zorgt het lente zonnetje straks voor genoeg energie en zullen deze jonkies snel wat groter worden..

You May Also Like

8 Reacties

  1. O, wat leuk zeg. Stiekem zijn cactussen ook altijd heel mooi😀

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk dat er toch cactusjes opgekomen zijn, heb ik ook ooit nog geprobeerd en ze kwamen wel op, maar na een paar weken verschrompelden ze en zo had ik nooit cactussen... heb er toen gekocht en heel lang had ik een fraaie collectie in mijn veranda staan (ideaal voor cactussen, warm en veel licht) tot we verhuisden.. toen heb ik ze achtergelaten want had er geen plaats meer voor..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zijn al lekker stekelige babietjes...
    Leuk dat het zo lukt.
    Fijne dag vandaag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat doe je goed! Zien er mooi uit. Prachtige foto's ook weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat doe jij toch een bijzondere dingen, jij bent de eerste die ik ken die cactussen zaait en het ook lukt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat super leuk dat er gewoon een aantal uitgekomen zijn! Lijkt mij heel bijzonder om zo cactussen te zien groeien. Want meestal koop je ze al 'kant en klaar' in de winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, dat zijn er al veel. Ik vind ze eigenlijk super schattig :-).

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥