Ostara

by - maart 21, 2016

Ostara, het lente feest. Dit wordt gevierd op het moment dat de dagen langer zijn als de nachten, nadat de winter is geweest. Het symboliseert het einde van de donkere tijden en het begin van iets nieuws, iets lichts. De lente is nu officieel aangebroken en dat is te zien. De eerste lammetjes zijn geboren, overal zie je de knopjes uitlopen, de krokussen schieten uit de grond en de vogels verblijden ons met hun mooiste lied. Langzaam begint de natuur weer te ontwaken en op te bloeien.


De tijd om jezelf terug te trekken en na te denken over je leven is geweest. De lente is de tijd om weer naar buiten te gaan. Om te genieten van al het moois wat Moeder Natuur te bieden heeft. Buiten in het bos, een mooi veld of gewoon in eigen achtertuin. Nu is de tijd om je weer in de natuur te begeven.


De grond is vruchtbaar en het is tijd om met nieuwe dingen te beginnen. Om die eerst zaden, maar ook om jouw ideeën te zaaien. Laat oude gevoelens en zaken los en begin aan een nieuwe bladzijde, een nieuw begin. En wie weet, misschien mag je ze over een aantal maanden wel oogsten..

You May Also Like

6 Reacties

  1. Ja lente <3! En wat grappig die laatste foto, zoiets heb ik laatst ook nog gemaakt ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heerlijk seizoen om ook zelf weer tot bloei te komen! Ik hou ervan en ga zeker genieten van de mooie natuur (vastleggen met mn macrolens)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eigenlijk mooi dat wij mensen het uit onszelf mee doen met de natuur. Zo ben je in de winter meer binnen, op jezelf, minder geïnspireerd en nu komt alles weer opgang (althans bij mij is dat het geval!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind de lente een zalig seizoen. Het is ook mijn favoriete seizoen. Vandaag was het al niet meer zo koud. eindelijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben helemaal klaar voor een nieuw begin! Kom maar op met de lente, daar is het nu helaas nog iets te koud voor. Mooie foto's zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige en ook blijde foto's Michelle :-)
    ik mag dit dan ook graag zien. Het enige aan de lente wat me zwaar valt is als de klokken naar de zomertijd gaan (dit paasweekend). Ik ben dan echt 2 weken van slag.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥