Lente perikelen

by - maart 02, 2016

Ondanks dat het de laatste tijd veel regent vind ik dat wij niet mogen klagen. Het is immers nog geen lente en toch laat het zonnetje haarzelf vaak zien. Tenminste in het oosten van het land. En wat is het lekker dan! Het zonnetje geeft warmte af maar geeft ook nieuwe, frisse en positieve energie. Deze zonnestralen kunnen we allemaal wel gebruiken, maar helaas zijn ze er niet iedere dag. Des te fijner is het om op deze momenten erop uit te trekken en een frisse neus te halen. 


De lange, fijne wandelingen langs het strand, bij de Sallandse Heuvelrug of op de Veluwe moeten nog eventjes wachten. De weerberichten zijn nog te wisselvallig om een hele dag uit te plannen. Net zoals mijn lichaam trouwens. Ik merk dat ze meer rust en tijd nodig heeft om te herstellen. Ik heb dan ook niet heel veel keus en om erger te voorkomen geef ik haar deze rust. Een groot nadeel van al die vochtigheid en kou. Hopelijk verdwijnen de klachten van een deel wanneer de temperaturen weer hoger worden.


De dagen worden gevuld met handwerken, serie kijken, bijkletsen en fantaseren over de warmere dagen. En vooral energie opsparen. Energie voor al die dagjes weg, uitjes en mooie wandelingen die we op het oog hebben. Maar ook doe ik ideeën op voor in het interieur en voor op het balkon. Welke zaadjes zal ik dit jaar eens gaan zaaien? En zou de Chinese Klokjesbloem weer opkomen? Enkele kleine uitlopertjes zijn er al te zien..


De dagen dat ik weer lekker op het balkon aan de slag kan gaan vind ik het fijnst. Eerst zal het zorgvuldig worden opgeruimd en schoongemaakt om vervolgens de nieuwe plantjes te kunnen verwelkomen. Maar zolang het s'nachts nog vriest wacht ik hier nog mee. Net zoals met bloemen en plantjes zaaien. Een mooi seizoen staat er weer voor de deur. En tot die tijd, geniet ik lekker van een stukje lente in huis..

You May Also Like

7 Reacties

  1. Momenteel schijnt hier een beetje de zon. Deze ochtend was het hier felle wind en regenen. Mooi dat je kan genieten van een beetje lente in huis. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook veel last van de kou/vocht, helaas! Ik moet er veel door laten. Ik kan niet wachten tot de lente er weer is, en alles weer gaat bloeien en groeien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hmm hier is het ook zo regenachtig en naar weer. De lente mag wel heel snel komen. Echt zin in! Wordt blij van je foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's! Niet mogen klagen… ik vind dat we toch weinig de zon zien hier in Tilburg hoor :-). Ben de regen wel echt beu. Ik wil ook lekker foto's gaan maken, nu ik weer beter ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige foto's, echt een feest om te bekijken! Ik hoop dat je gezondheid weer beter wordt, vervelend dat je zo'n last hebt van vocht en kou. Afgelopen week voelde het als een voorjaarsdag, maar dan 's nachts weer koud. Leuk vooruitzicht voor je balkon!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed idee om van een stuk lente in huis te genieten. Mijn bloemen zijn net weg en ik ga vandaag een nieuwe bos halen. Ik kan ook genieten met vers bloemen in huis, zeker in deze periode.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo mooi die paarse bloemen. We waren vorige week, van woensdag tot zondag aan de zee. De eerste dag was het echt slecht weer, maar de andere dagen hebben dankzij een goede timing steeds een kleine wandeling kunnen doen vooraleer het begon te regenen. Vrijdag was het zelfs een heel mooie dag dus dan was het dubbel genieten van het zonnetje én het mooie uitzicht.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥