Alledaagse dingen

by - maart 11, 2016

Alledaagse dingen, een gewone dag gevuld met fijne dingen. Ik krijg vaak de vraag wat ik zowel doe op een dag, aangezien ik niet werk of studeer. Eigenlijk heb ik gewoon de luxe om te doen wat ik zelf zin in heb en wat ik aan kan. Dat betekend dus dat iedere dag er eigenlijk anders uit ziet voor mij. Natuurlijk bestaat iedere dag uit een aantal terugkerende taken zoals boodschappen doen, koken, de huishouding, de was en de zorg voor de dieren. Maar voor de rest mag ik het zelf indelen.

Op goede dagen ben ik steeds meer buiten de deur te vinden. Ik ga een eindje wandelen met Bentley en heel soms ga ik even de stad in. Ook komen er steeds meer afspraken en gezellige dagjes met vriendinnen in de agenda te staan. Op goede dagen haal ik ook achterstallige huishoudelijke klusjes in en besteed ik extra aandacht aan de dieren. Op slechte dagen doe ik dit dus allemaal niet, dan vind je mij op de bank met een serie of een film, met een handwerkje en een kop thee naast mij. 


Natuurlijk klinkt dit allemaal als luilekkerland, maar niet werken heeft ook een aantal nadelen. Zo kom je minder onder de mensen, een doel of nuttige taak voor de maatschappij valt vaak weg en ook je recht op een loonstrook. Wij moeten dus van één inkomen rondkomen. Dit vergt creativiteit en goed nadenken en rekenen voordat je iets aanschaft. Gelukkig ben ik met weinig tevreden. Ik geniet van ons kleine flatje, een paar mooie bloemen op de vaas (zoals deze prachtige ranonkeltjes) van mijn blog en de foto's die ik ervoor maak, de leuke contacten die ik heb en mijn fijne series en handwerkjes. Ook met weinig kan je heel tevreden en gelukkig zijn. Daarvoor hoef ik echt niet twee keer per jaar voor op vakantie te gaan! Natuurlijk bekijk ik ook verlekkerd die mooie foto's van Noorwegen en Finland, maar ik kan ook erg genieten van wat krokussen middenin een mooi veld hier om de hoek. 


De overige vrije tijd vul ik met handwerken voor mijzelf en voor anderen. Soms maak ik nog iets op bestelling en zo verdien ik gelijk er een zakcentje bij.  De laatste tijd besteed ik  meer aandacht aan het internet, niet alleen voor deze blog maar aan die van jullie. Ik besteed tijd in het vinden van interessante artikelen, natuurlijke producten, lekkere recepten voor straks na het dieet en aan een paar nieuwe projecten die ik op het oog heb.

Zoals je dus al wel merkt, ik verveel mij niet. Ondanks dat ik al vijftien maanden thuis ben, verveel ik mij eigenlijk nooit. Natuurlijk heb ik ook mijn baal- en slechte dagen, maar gelukkig is daar een balans in te vinden. Met deze mooie lente dagen heb ik alleen maar meer inspiratie en ideeën voor uitjes en projecten gekregen, dus nee vervelen doe ik mij niet.

Kan jij goed alleen thuis zijn?

You May Also Like

7 Reacties

  1. Wat goed dat je je niet verveelt. Je hebt het best eigenlijk wel druk. In het weekend ben ik graag eens even alleen thuis, lekker genieten zoals jij doet; Mooie momentjes en die haak werkjes vind ik zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie bloemen. Wat heb je eigenlijk juist als ik vragen mag ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het in dit stukje uitgebreid beschreven Saramsades
      http://www.kersenbloesems.nl/2014/11/hypermobiliteit.html

      Verwijderen
  3. Hier kan ik mezelf echt in herkennen. Mensen denken inderdaad vaak dat het een luilekkerleven is maar we zitten natuurlijk niet zomaar voor het plezier thuis. Al hebben we wel allebei het geluk dat we onszelf goed weten bezig te houden. Ik denk dat het veel moeilijker zou zijn mocht ik geen rustige hobby's als bloggen, lezen, handwerk en knutselen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar stukje. Ik zit wegens omstandigheden ook thuis en ondanks dat ik het heerlijk vind dat ik wat meer tijd voor mezelf heb, merk ik wel dat ik me nu ook erg afzonder en vaak niet eens meer zin heb om onder de mensen te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alleen thuis zijn vind ik op de maandag altijd wel erg fijn, maar langere tijd alleen zijn elke dag... Dat zou ik zelf behoorlijk lastig vinden. Daarom zal ik ook altijd gewoon blijven werken, om daar het stukje sociale activiteit op te halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan zeker wel goed alleen thuis zijn, echter is dit schaars aangezien ik erg veel werk. Wel ben ik bezig hier balans in te vinden :-) Leuk kletsblogje, leuk te lezen wat je allemaal bezig houd! Fijn paasweekend.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥