5 van mijn favoriete series

by - maart 14, 2016

Jullie kunnen vaak lezen dat ik graag een middagje series kijk. Voor mij is dit de perfecte ontspanning na een drukke dag of op een dag dat ik veel last van mijn rug of spieren heb. Ik kijk het liefst series via mijn laptop. Zo hoef ik nooit te wachten totdat er eindelijk weer een aflevering voor komt, maar ik zet er eentje aan wanneer ik dat wil. Netflix is zo'n voorbeeld van online kijken. En heel eerlijk gezegd, wij kijken nooit geen tv meer! De reguliere programma's gaan aan ons voorbij en drie weken geleden hebben wij zelfs ons tv abonnement opgezegd. Al onze favoriete series kijken wij dus online. Vandaag een stukje over een paar favoriete series van mij, een paar want ik heb er nogal wat!

Teen Wolf



Teen Wolf is een Amerikaanse serie die in 2011 is gestart. Zoals de titel je al doet vermoeden gaat het over Weerwolven. Het eerste seizoen ging hier exclusief over, maar hoe verder je komt hoe meer wezens je tegen komt. Dit is een serie waar ik iedere week weer met smart op zit te wachten! Niet alleen combineert het mijn favoriete onderwerp ( supernatuurlijke wezens) maar het heeft ook geweldige humor en leuke karakters. Ieder seizoen vond ik tot nu toe leuk en het verhaal wordt ook steeds iets volwassener en duistere.. I like! 

Salem



Salem is een Amerikaans Drama en fictief verhaal over de heksen in Salem. Niet alleen zie je het verhaal vanuit het perspectief van de Heksen maar ook van de 'Puritans'. De serie speelt zich af in de 17e eeuw wat voor vele mooie beelden en kledingstukken zorgen. Diegene die over de kostuums gaat heeft echt geweldig werk geleverd! Naast dat het verhaal interessant is, zijn de special effects ook heel gaaf gemaakt. Het is zeker niet een serie voor iedereen! De eerste keer dat ik de serie zag, moest ik er eventjes aan wennen. Maar later ben ik het nog een keer overnieuw begonnen en sindsdien ben ik hooked! Gelukkig komt er snel het derde seizoen uit.

The Blacklist



The Blacklist is een Amerikaanse misdaadserie die ik eigenlijk al vanaf het begin (2013) volg. Het leven van Elisabeth Keen, een profiler die net voor de FBI is gaan werken, wordt al snel verstoord als Raymond 'Red' Reddington in haar leven stapt. Samen helpen ze de FBI om de gevaarlijkste criminelen op te sporen. Niet alleen haar werk veranderd, ook haar persoonlijke leven. Haar echtgenoot blijkt niet diegene te zijn als zij dacht. Een spannende serie, waarbij de ene aflevering wel iets leuker is als de ander, maar het is zeker het volgen waard! 

 The 100



The 100 is een post-apocalyptische drama serie. Jarenlang is de aarde onbewoonbaar geweest en de laatste mensen begaven zich in de ruimte. Als de ouderen willen weten of de Aarde weer bewoonbaar is, sturen ze een groep jongvolwassenen terug naar de aarde. Deze 100 jongvolwassenen zijn speciaal uitgekozen, één voor één hebben ze een regel of wet verbroken en hiermee zijn ze misbaar voor de anderen. In iedere aflevering leer je meer over de hoofdpersonen en krijg je een goed beeld van de Aarde. De Aarde is bewoonbaar, maar ze zijn zeker niet de enigste.. The 100 is een spannende serie met leuke verhaallijnen wat je lekker wegkijkt.

Shadowhunters



Shadowhunters, is een Amerikaanse Fantasy serie gebaseerd op The Mortual Instruments van Cassandra Clare. Aangezien ik de film erg leuk vond, besloot ik al snel dat ik ook deze serie ging volgen. De serie draait om Clary Fairchild. Op een dag wordt haar moeder ontvoerd en op dezelfde dag maakt zij kennis met de Shadow world. Samen met haar oude vriend Simon leert ze steeds meer over de Shadow world en maakt ze nieuwe vrienden die haar helpen om haar moeder terug te vinden. De serie zit vol wezens (downworlders),gevechts scenes, liefde en drama. Ondanks dat ik het Supernatuurlijke tintje geweldig vind aan deze serie, vind ik het acteerwerk niet altijd even sterk. De emoties ( waar deze serie het eigenlijk van moet hebben) is vaak te geacteerd, hopelijk verbeterd dit nog in de loop van de serie. Desondanks kijk ik het graag.



Dit zijn vijf series die ik momenteel graag kijk. Ik heb expres de beschrijving kort en bondig gehouden, op deze manier verklap ik geen spoilers en kan iedereen voor zichzelf bepalen of hij of zij er meer over wil weten. Natuurlijk heb ik ook even kort mijn mening over de serie gegeven, want op IMDB kan je natuurlijk de hele beschrijving lezen, maar mijn mening hoort natuurlijk hier in deze blog thuis. Echte aanraders van dit lijstje vind ik Teenwolf en The 100. Binnenkort deel twee, want ik volg nog veel meer series 


Welke series kijk jij graag?


You May Also Like

8 Reacties

  1. Ik kijk ook al jaren via Netflix! En ook een paar die jij ook kijkt.
    Heerlijk zonder reclames. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The 100 kijk ik ook en ben onlangs aan The Blacklist begonnen. In mijn tienerjaren vond ik vampieren en heksen heel erg interessant maar door alle commotie met The Vampire Diaries etc. ben ik het op het moment een beetje beu. Jammer vind ik dat wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De THE BLACKLIST vind ik ook echt heel leuk :-). Alleen seizoen 2 begon voor mij iets te geweldadig. De andere series ken ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeh, I <3 Blacklist. Afleveringen zijn inderdaad wel wisselend, maar de laatste paar (die staan nog niet op Netflix geloof ik) worden wel weer steeds beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, Salem ken ik niet. Nu heb ik ook geen netflix, maar als die serie ooit elders wordt uitgezonden zou het me wel aanspreken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kijk bijna nooit geen tv. Alleen het nieuws of als er iets anders belangrijks komt. Wel kijk ik wel eens naar vroege vogels (de natuur hé) en naar Ciminal Minds kijk ik ook nog wel eens. Saaie piet ben ik dus hihi....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wij zijn ook dol op Netflix maar van de series die jij kijkt, hebben we er niet 1 gezien, we hebben een heel andere smaak. Wij kijken House of Cards ( vooral het orgineel uit de jaren 70 is een juweeltje), Nashville ( voor de leut) en veel Scandinavische misdaad. Heerlijk kijken is het

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben nu bijna klaar met The Fall... en neem verder veel series op tv op.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥