Just chillin'

by - februari 03, 2016

We hebben allemaal, op onze eigen manier liefde voor onze huisdieren. Wat ik wel jammer vind is dat knaagdieren en konijnen vaak vergeten worden. Ze worden vaak in het hokje 'saai' geplaatst en je zou er geen band mee kunnen hebben. Ook zie ik regelmatig dat de dieren hun dagelijkse voeding en verzorging wel netjes krijgen, maar dat dit extra stukje aandacht vergeten wordt. Ik ben van mening dat ieder dier leuk kan zijn, mits je er genoeg aandacht en liefde aan besteed! Natuurlijk heb ik ook niet iedere dag evenveel aandacht en tijd voor ieder dier, maar ik probeer er wel attent op te blijven. 

Zo besloot ik een tijdje terug om wat meer aandacht aan Fenna te besteden. Ze kreeg wat nieuwe speeltjes en een nieuwe ren. Zo kon zij ook even uit haar verblijf om haar pootjes te strekken. Al snel waren de speeltjes goedgekeurd en ook de nieuwe hangmatjes zijn inmiddels favoriet. Kijken jullie mee?

'Wat is dat nu voor gevaarte in mijn verblijf?'


Al snel ging ze op onderzoek uit, zien jullie trouwens die kleurveranderingen in haar vacht? Ze gaat nu echt in wintervacht! Als de temperatuur kouder wordt, krijgen hamsters van nature eerst een wintervacht en daarna gaan ze in een winterslaap. In gevangenschap gaan de rusjes bijna nooit in winterslaap, een enkele Syrische hamster wil dit nog wel eens doen..

'ejhng, ehjnggg  bijna..'

 'Ja ik zit! Wat een leuk uitzicht hierboven. Eens even proeven hoe dit smaakt.. '

Vanaf dag één is ze er al gek op! Ze is er zelfs zo gek op dat ze de hangmatjes uit elkaar sloopt om het als nestmateriaal te gebruiken hihi  Gelukkig heb ik er nog eentje op voorraad en daarna zal ik ze toch eens zelf moeten maken, want ze is er nu zo blij mee dat ik ze bijna niet meer kan weglaten..

You May Also Like

8 Reacties

  1. Het is ook wel een droppie, die Fenna! Een heel grappig beestje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk! Je ziet dat je echt moeite doet voor jouw "beestjes"! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fenna is een schatje. Ieder dier verdient een beetje aandacht. Ik denk dat je ergens wel gelijk hebt. Er kan met elk dier een band ontstaan maar je moet ze aandacht geven. Ik vind het super dat je zoveel geeft om je huisdieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch heerlijk om naar te kijken :-). Leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het toch altijd mooi om te zien hoe jij met dieren omgaat :) Zo veel liefde!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah wat een schatje! Wat zal dat beestje het goed hebben. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze lijkt echt wel blij te zijn met haar nieuwe hangmat. Leuk om haar zo op ontdekkingsreis te zien gaan. ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥