Inspiratie | Een sfeervolle slaapkamer

by - februari 04, 2016

Dromen over de toekomst, iedereen verruilt graag even het huidige leven om weg te dromen bij wat zou kunnen gebeuren. Voor de één is dat een andere baan, een verre reis maken, kinderen of en nieuw huis. Laatst schreef ik al dat wij op den duur graag zouden verhuizen naar een ander huis, een groter huis met meer luxe. En met deze luxe bedoel ik dan vooral een tuin, een bad en een grotere keuken. Maar hebben we het wel zo slecht waar wij nu wonen? Kijken wij soms niet te ver vooruit? Wij hebben immers voor nu genoeg ruimte, het is een flat in een redelijke rustige buurt met veel groen en de kosten zijn relatief laag. Soms denk ik dat wij ook gewoon tevreden mogen zijn met wat wij momenteel wél hebben. En juist bij deze gedachte bedacht ik mij, dat we in ons huidige flatje ook nog wel wat aanpassingen kunnen maken om het wonen wat fijner en luxer te maken. 

Neem nu onze slaapkamer. Het is een vierkante kamer met twee deuren en een groot raam. Niet erg handig want zo blijft er weinig ruimte over om er echt iets gezelligs van te maken. Voor de enige muur dat geen deur of raam heeft, staat onze kleding kast. De indeling van de kamer is dus niet zo gunstig, maar met wat leuke decoratie artikelen kunnen we vast een heel eind komen. Voor vandaag zocht ik wat inspiratie, kijken jullie mee?



Wat ik erg mooi vind is een landelijke slaapkamer. Eentje met rustige tinten en waar veel natuurlijke materialen terug komen. Zo'n slaapkamer waarin je in een oase van rust waant. Nu zou dit bij onze huidige inrichting ook prima passen. Wat ik onze slaapkamer vooral mis is de sfeer en decoratie. Alles wat wij nodig hebben staat er, maar meer ook niet. Het is dus vooral erg praktische ingericht. Tijd voor wat leuke decoratie dus..


Een fijne spiegel vind ik eigenlijk onmisbaar in een slaapkamer. Niet alleen kan je kijken of je outfit bij elkaar matcht, ook kan je je ervoor opmaken of je haar doen. Naast dat een spiegel dus functioneel is, zorgt het ook voor wat ruimte in een kamer. Deze wandspiegel Falt vind ik zo tof door zijn natuurlijk ogende lijst. 

Als er weinig licht is, is het natuurlijk handig dat je even een lampje aan kan doen. Nu hebben wij alleen een plafon lamp, niet zo gezellig dus. Dit leuke lampje is dan wel een tafellamp maar ik vond het uiltje zo leuk. Deze kon ik gewoon niet overslaan!  

Tegenwoordig probeer ik naast kussens ook te decoreren met plaids. Een zacht plaid dat naast zijn knuffelbare uiterlijk, ook nog eens heel lekker warm is voor de koude avonden. In de slaapkamer maak ik eigenlijk helemaal geen gebruik van dit soort leuke plaids, toch maar eens doen..

Een vierkante kamer met weinig bruikbare muren is dus niet zo handig, dit hebben we al vastgesteld. Maar onder het grote raam heb ik natuurlijk wel heel wat mogelijkheden. Nu staat er niks, maar ik zou er graag iets van een opbergkist of bijzettafeltje hebben staan. Leuk met een plantje en wat kaarsen erop. Hiermee haal je gelijk wat gezelligheid en sfeer  in een slaapkamer vind ik.

Ik heb weer even genoeg inspiratie om verder te decoreren. En wie weet, als Her Special Place ook eindelijk eens wordt ingelijst, wordt het wel een hele andere slaapkamer. 

Vinden jullie het decoreren van een slaapkamer ook zo moeilijk?


Dit artikel is in samenwerking met Westwing Home and Living geschreven. Alle afbeeldingen zijn van hun website afkomstig.  
Wil je ook samenwerken? Lees dan mijn Disclaimer en contact pagina door.

You May Also Like

4 Reacties

  1. Ooooh die knuffelige plaid lijkt me echt heerlijk op de slaapkamer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een lekker fluffy dekentje kan niet ontbreken, helemaal akkoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie producten. Ik vind vooral de naturel tinten erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥