Het kabel dekentje

by - februari 10, 2016

Voor wie mij op Instagram volgt kon al zien dat ik van de week het breien aan het baby dekentje weer heb opgepakt. Dit dekentje zal hopelijk ooit door onszelf in gebruik worden genomen, maar er zit nog geen haast achter. Af en toe als ik er zin in heb en mijn lichaam dit toelaat natuurlijk, brei ik een paar toeren.


Ik heb een haat-liefde verhouding met breien. Als ik eenmaal aan het breien ben vind ik het heerlijk, maar wanneer ik het project een paar dagen of weken laat liggen vind ik het zonde van de moeite en tijd. Breien gaat mij niet zo makkelijk af als bijvoorbeeld haken en kost daarom ook meer tijd. Maar die mooie, fijne steekjes maken toch ook veel goed. Zij zorgen ervoor dat ik gemotiveerd blijf..


En als ik dan langzaam het dekentje onder mijn vingers zie groeien, geeft dat ook wel heel veel voldoening. Hopelijk worden de komende tijd de breipennen er weer vaker bij  gepakt, zodat ik bij een volgende update een mooie groei kan laten zien.


Nog eens teruglezen? Hier schreef ik voor het eerst over het dekentje. Mijn verhaal erachter staat er beschreven en ook is er een voorbeeld van een afgeronde deken te zien. Op 1 oktober 2015 liet ik de eerste vorderingen zien en dit was tevens het laatste artikel over dit leuke dekentje..

You May Also Like

13 Reacties

  1. Knap hoor. Ik kan niet haken of breien. Ooit ga ik dat ook nog eens leren......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor dat dekentje. Gewoon rustig aan doen en we zien het wel verschijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het echt heel mooi worden, dus laat het maar niet te lang liggen steeds, je zal er heel trots op zijn als het af is!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooie deken al, kabels zijn erg leuk. Ik kan niet breien. En ik hoop dat je de deken snel kan gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig breiwerk.
    Dat wordt een super mooi dekentje.
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah ik zag hem al voorbij komen maar ik wist niet meer van wie hij was. Hij ziet er mooi uit! Krijg nu gelijk zelf zin om aan de slag te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het wordt toch een hele mooi deken zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oohhh. het dekentje wordt echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hij ziet er niet alleen mooi maar ook superzacht uit. Ik zou binnenkort nog is een nieuw werkje willen opzetten, maar eigenlijk moet ik eerst toch eens werk maken van mijn kruisjessteeklap. Die ligt hier immers al een hele tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij is erg leuk geworden! Mooi om iets te zien groeien...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit wordt echt een prachtig dekentje Michelle :-)
    Ik vind je ook erg kundig hoor.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥