Pimpelmeesje

by - januari 05, 2016

Bijna iedere dag krijgen wij wel bezoek van onze gevederde vriendjes. Soms zijn het kraaien, eksters, merels of gietlings. Maar de laatste tijd zijn het vaak Boomklevertjes en Pimpelmeesjes. Laatst konden jullie de foto's van een Boomklevertje zien en vorige week kon ik dit Pimpelmeesje ook eindelijk eens vast leggen.



Heel stilletjes voor het kraam kon ik dit kleintje op de foto zetten. Gelukkig had hij of zij mij niet door en was drukker met de omgeving dan met mij. Zo had ik een paar minuutjes de tijd voor deze foto reeks.


Want voordat je een lekker hapje kunt gaan eten, moet natuurlijk eerst de kust veilig zijn! Aandachtig werd de hele omgeving gescand. Gelukkig hangt het vogelvoer bij het achterraam in de keuken, Tommie de kat komt hier zelden. De vogeltjes hebben alle rust om hier lekker te kunnen eten. En de boom achter ons flat, zorgt gelijk voor genoeg schaduw en beschutting.


Tja, wie bekijkt nu wie hé..


En als dank voor deze fotoshoot mocht dit kleintje lekker van het vogelvoer gaan genieten.  Veel mensen zouden niet blij zijn met een boom achter hun huis of flat, maar ik vind het geweldig! Niet alleen zorgt het voor verkoelende schaduw in de zomer, ook is het een rust- en voederplaats geworden voor vele vogelsoorten.  Hopelijk mogen er nog vele fotoshoots volgen 

Hebben jullie veel vogels in de tuin?

You May Also Like

15 Reacties

  1. Wat een mooi vogeltje is het toch. Neej, wij hebben alleen kraaien. En afgelopen zomer vleermuizen, een kraamkolonie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg tof! T lijkt ook middenin de natuur gemaakt door t groen van die bomen! Hier komen vaak merels, soms een pimpelmeesje of roodborstje. Ik heb het voer iig weer klaarliggen en hangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto's! Hier zie je vaak ook wel vogeltjes voorbij vliegen, altijd heel gezellig. Oh en wat ziet je blog er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Laura! Het is nog niet helemaal af, maar het begint er al aardig op te lijken. Laat me vooral weten als er iets nog niet helemaal goed werkt.

      Verwijderen
  4. Wat een mooi vogeltje :-) Heel mooi beelden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, wat een mooie foto's! Kon ik ook maar zulke foto's maken, vogeltjes genoeg. Maar ja, je kunt niet van alle markten tegelijk thuis zijn, he ;-) Ik kom gewoon lekker op jouw blog genieten, want je gaat vast nog veel meer foto's maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, op een gegeven moment heb je zoveel interesses en hobby's dat je een keuze moet maken! Heb ik ook met fotografie hoor! Er zijn zoveel mooie, betere camera's en lenzen te koop.. Maar helaas hebben die ook allemaal een eigen prijskaartje. En aangezien ik kleding, hobby artikelen en spulletjes voor mijn dieren ook leuk vind ;)

      Verwijderen
  6. Wat een prachtige foto's heb je kunnen maken! Wij hebben ook een hele periode veel vogels in de tuin gehad. Maar nu met twee katten buiten, vind ik dat gewoon zielig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie vogel hoor en prachtige foto's. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Michelle,
    erg leuk deze foto's van het Pimpelmeesje.
    Het is en blijft een allerliefst vogeltje en het kan ook echt lekker fel reageren als er teveel andere meesjes in de buurt zijn :_)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige vogel toch ook, bijzonder dat je er zo mooi foto's van kan maken! In mijn tuin zitten vooral konijnen haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Er komen wel eens vogeltjes langs in de tuin, maar vermits twee van onze buren twee katten hebben blijven die vogeltjes niet zo lang zitten. Bij mijn ouders komen er wel meer langs maar die hebben ook verschillende voederbakjes hangen. Dit fotomodel wilde echt wel meewerken - met mooie én gedetailleerde foto's als gevolg.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Aah wat een leuke foto's! Ik houd van vogels (had je vast nog niet door ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wauw, wat een prachtige foto's. De details zijn ook erg goed te zien.. Altijd leuk vogeltjes, wij hebben van alles bij het balkon. Poezen vinden het ook leuk om te loeren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥