Lente kriebels

by - januari 27, 2016

Laatst schreef ik nog dat ik licht in een woning zo belangrijk vind. De weergoden hebben mij vast gehoord, want de laatste twee dagen werden wij overgoten met zonlicht! Op dit soort dagen vind ik het altijd lastig om voor te stellen dat het eigenlijk nog winter is. De temperaturen stijgen en ook dat lekkere lente zonnetje laat haarzelf steeds wat vaker zien. 

Niet alleen ik maar ook de dieren genieten van deze zonnestralen! Terwijl Bentley languit op de vloer in een streepje zonlicht ligt, heeft Tommie zich op het tv meubel genesteld. Nouja genesteld, zeg maar liever breed uit. Het is fijn om te zien dat zij nog steeds van dit soort momenten intens kan genieten. Op een veertien- of vijftien jarige leeftijd is dat natuurlijk allemaal nog maar afwachten.


En terwijl alle planten en dieren hier van het zonlicht genieten stel ik mij een zonnige periode voor. Een periode van lange wandelingen met de camera om al het moois vast te leggen, de eerste dag dat de winterjas in de kast mag blijven hangen en de eerste dagen op het balkon.  Een fijne gedachte, en met deze gedachte en dit lekkere zonnetje kom ik de winter wel door.

Kijken jullie ook zo uit naar de lente?

You May Also Like

7 Reacties

  1. Ja, echt wel. Gisteren was het echt prachtig weer. Ik heb er snel van geprofiteerd om het raam (met zicht op de tuin) proper te maken. Het is welgeteld een 4-tal uren proper geweest vooraleer het opnieuw begon te regenen en vandaag ziet het er naar uit alsof het niet anders gaat doen dan regenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier nog geen lentekriebels hoor! More snow please! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mij betreft begint de lente morgen al. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh de lente, het idee!!! Geweldig. Jah ik heb er super zin in.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's van de kat en de tulpen Michelle.
    Ik kijk ook uit naar het voorjaar, gister een prachtig zonnige dag, ik heb er van genoten, heerlijk een hele grote wandeling mat de hond gemaakt.
    Fotograferen zat er nog even niet in, maar ik hoop net als jij dat het snel weer gaat gebeuren.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie gedachte over al dat mooie weer.
    Helaas zitten we nu weer midden in de harde wind, regen en grijze luchten blehhh.... Maar..... ik hou me aan jou vast want er komen nog heel veel mooie dagen aan.
    Je poes is dan al oud maar hij geniete er inderdaad nog lekker van :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥