Een nieuw begin

by - januari 01, 2016

Aller eerst wil ik jullie de beste wensen geven voor het nieuwe jaar! 1 januari, er is een nieuwe bladzijde omgeslagen. Terwijl sommigen net uit hun bed rollen om de resten van het vuurwerk op te ruimen, hebben wij al een gezellige ochtend erop zitten. Een ochtend van elkaar de beste wensen geven, verhalen uitwisselen en genieten van elkaars gezelschap. Op dit soort visites wordt het mij toch altijd wel duidelijk dat Chris en ik het allemaal iets anders aanpakken.

En daar ben ik ook blij mee, want deze manier hoort bij ons. De drukke gezelschappen, het vele eten en veel geld uitgeven aan vuurwerk, hebben we achter ons gelaten en in plaats daarvan hebben we een rustige avond thuis gehad. Op deze manier konden we er ook voor Bentley zijn, hij vond al die knallen maar niks.!


Misschien missen we dan wel een stukje gezelligheid, maar deze gezelligheid vinden we ook bij elkaar en onze rustige avond geeft ons ook de energie om straks nog een heel eind te gaan wandelen. En met deze gedachte gaan we ook in 2016 verder, doen wat bij ons past en ook goed voelt. Of dat nu diëten, thuis zijn zonder baan of opleiding, wandelingen in de natuur of handwerken is.

Een eigen weg vinden in deze maatschappij waarbij het soms lijkt of je de kudde moet volgen. Lekker koppig zijn en je eigen dingen doen, maar ook de belangrijke dingen in het leven niet vergeten. De rust vinden om te genieten van de kleine dingen en je dierbaren te waarderen en tijd mee door brengen. Dat is weer mijn uitdaging voor dit jaar.

Wat is jullie uitdaging voor dit nieuwe jaar?

You May Also Like

12 Reacties

  1. Mooi en je hoeft ook niet altijd weg te gaan. Wij zijn ook thuis gebleven en dat vond ik vele leuker. :) Samen met zijn drietjes lekker voor de tv zitten. Mijn uitdaging? hmm even denken, wat meer bloggen denk ik zelf dan. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor jullie ook de beste wens, dat 2016 jullie maar heel veel goeds mag brengen ;-)
    Ik houd het ook liever rustig, ben ook geen ruige hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wens jullie een prachtig 2016!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geniet van het 2016 en dat ook jouw wensen mogen uitkomen! Mooie foto!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Belangrijkste is dat je dingen doet die bij je passen of waar je je lekker bij voelt. Zeker niet de dingen waarvan anderen vinden dat je ze moet doen. Mijn uitdaging is toch zeker 10 kg af te vallen. Ik ben twee jaar geleden gestopt met roken en daarna ook nog eens in de overgang geraakt. En dat resulteerde in zeker 10 kg extra gewicht. Nu wil ik die in het komende jaar weer heel graag kwijt raken. Wie weet of het me gaat lukken.
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gezegd! Hebben jullie wel gewacht tot na middernacht? IK heb het stappen ook overgeslagen. Die drukte nee dank je.. Ik vind dat het juist gaat om de gezelligheid met vrienden, met elkaar kunnen praten. In plaats van stappen, heb ik mooie diepgaandere gesprekken gehad met iemand die ik van die kant nog niet helemaal kende. Verrassend leuk, dus we lagen er bijna net zo laat in als de stappers hihi. Vandaag kies ik wederom voor meer rust door thuis te blijven en vriendjelief proost op een nieuw jaar met zijn familie. Ik vind het heerlijk en fijn dat we kunnen doen wat we graag willen, zonder teleurgesteld te zijn of de ander te forceren!
    Mijn nieuwe uitdaging is om samen met de andere HBO-ver nog meer uit ons werk te halen, te vertrouwen op wat we weten en kunnen. Daarnaast wil ik nog meer in mijn vrije tijd genieten van de kleine dingen & vaker nee zeggen is daarbij een uitdaging voor mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi, en was precies ook onze oud en nieuw. Misschien maar saai, maar wij vonden het heerlijk samen<3 Op de bank, in ons kloffie. Duie drukte hoeft voor ons ook niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je dat prachtig gezegd, Michelle! Voor mij hoeft dat ook allemaal niet. Rustig en 'saai' thuis is voor mij prima! Ik hoop in 2016 eindelijk een baan te krijgen, dat is mijn grootste uitdaging! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bij ons was het 6 uur 's morgens toen we pas thuis waren en gisteren was dus echt een vreselijk pijnlijke dag. Nooit meer, volgend jaar houden we het ook rustig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wie hielden het ook bij een rustige oudejaarsavond. Gezellig met ons tweetjes, rustig iets eten en vervolgens een film zien vanuit de zetel. Er werd in de buurt wel vuurwerk afgeschoten maar daar zijn we niet voor naar buiten gegaan. Kort na middernacht lag ik trouwens al te knikkebollen in de zetel.

    Op 1 januari zijn we eerst de grootouders en vervolgens ook de ouders gelukkig nieuwjaar gaan wensen. Ik maakte er meteen ook een offline dagje van waardoor het nog wat rustiger werd.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wij hebben bij vrienden gezeten waren half twee thuis. half zes er uit voor melken. Mijn stiefdochter gaat de buurt dan in vanaf 1000 om "nieuwjaar te gaan winnen". In ruil voor de wensen krijgen ze dan een zak snoep (traditie in de achterhoek). Verder lekker bijgekomen en vandaag weer aan het werk op het bedrijf.

    Goede voornemens heb ik niet. Wel een diepe wens wie wij delen, namelijk de hoop om moeder te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben het helemaal met je eens, gewoon je eigen ding doen.
    Wij waren ook samen thuis en zijn voor 12 uur naar bed gegaan, mijn man is een ochtendmens en heeft niet veel met de avonden, dus gewoon op tijd naar bed, en we hebben niets van het vuurwerk mee gekregen.
    Ik heb er een hekel aan, gelukkig is ons hondje niet echt bang voor vuurwerk, dus dat scheelt wel natuurlijk.
    Ik wens jou en al je dierbaren een heel gelukkig, maar vooral een heel gezond 2016.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥