Mijn favoriete foto´s van 2015

by - december 31, 2015


Het jaar 2015 houdt vandaag alweer op. Een jaar aan ervaringen, herinneringen maar ook aan foto's rijker! Voor vandaag leek hij mij wel eens leuk om terug te blikken op mijn favoriete, zelfgemaakte foto's van 2015. Om het een beetje te verspreiden heb ik één favoriete foto per maand opgezocht. Het was geen gemakkelijke klus, maar het is mij toch gelukt. Kijken jullie mee?

Januari
Een maand die alweer heel lang geleden lijkt. Ik weet nog wel dat het een maand van cocoonen en handwerken was. Echt veel op pad ben ik niet geweest en zo werden er ook weinig foto´s gemaakt. Of dit mijn mooiste foto is? Misschien niet, maar ik was wel blij dat ik dit laagje sneeuw eindelijk mooi kon vast leggen.


Februari
In februari maakte ik een stuk meer foto's, takken begonnen uit te lopen en ook de eerste bloemen keerden terug. Maar ook maakte ik deze lieve foto van Bentley. Dit was echt zo'n gelukstreffer. Een mooie achtergrond, genoeg licht en Bentley die mij net aankeek. Een foto waar ik dan ook nog steeds erg blij mee ben.

Maart
In maart begon de natuur pas echt goed op te leven. Hier in de wijk zag je vooral erg veel krokussen staan, en altijd heb ik daar al een mooie foto van willen maken. Missie geslaagd dus. 

April
In april kon k mijn geluk niet op. De uitnodigingen voor de bruiloft waren de deur uit, we hadden een heerlijke vakantie in Zeeland gehad en ik kwam een prachtige bloesem boom tegen! Gelukkig kon ik er net bij komen en zo kon ik een paar mooie foto's maken. Nog steeds is dit één van mijn favoriete foto's van dit jaar.

Mei
Mei draaide vooral om onze bruiloft en huwelijksreis. Maar dit blogje gaat om mijn zelfgemaakte foto's, dus dit keer geen foto van onze bruiloft. Maar wel een leuke foto die ik op de Keukenhof maakte. De keuze was lastig, maar dit kevertje op het afstekende, gele blaadje is toch mijn favoriet.

Juni
Juni draaide vooral om uitrusten en genieten van de zomerse temperaturen. Wat kon je toen al lekker buiten zitten zeg! Deze foto is gemaakt op ons balkon, een lieveheersbeestje was even bij ons komen zitten.

Juli
Bij veel maanden heb ik veel favoriete foto's gehad, maar eigenlijk bij juli niet. Natuurlijk heb ik veel foto's gemaakt, vooral van de bloemen en planten op het balkon. Maar een echte favoriet? Nee van deze maand niet echt. Als ik dan echt moet kiezen, kies ik voor deze close-up foto van de Passiflora.

Augustus
Ook in Augustus lag de camera niet stil. In de natuur was er veel moois te vinden en ook mijn handwerk projecten werden regelmatig op de foto gezet. Maar deze foto van die prachtige, bloeiende Heide is toch mijn favoriet gebleven. 

September
September draaide vooral om paddenstoelen spotten en wat was ik toch blij met mijn nieuwe lens! Ik heb er erg veel gebruik van gemaakt en deze foto vind ik één van mijn mooiste van dit jaar.

Oktober
Oktober was een grappige maand. Een strak blauwe lucht maar wel die typische herfstkleuren overal. dit leverde soms mooie plaatjes op. Misschien is de foto niet helemaal correct maar ik vind deze kleurencombinatie zo mooi.

November
En natuurlijk kon het Boomklevertje niet achterblijven. Wat was ik toch blij dat ik eindelijk dit leuke vogeltje kon vastleggen! Ik ben er ook nog steeds best trots op. Vanzelfsprekend is dit de foto voor november geworden.

December
December, alweer de laatste maand van dit jaar. Deze foto geeft goed mijn gevoel voor december weer, donker maar wel heel knus en gezellig. Dit lieve sneeuwpopje fotografeerde ik op de kerstmarkt in Münster en het geeft voor mij die echte kerst sfeer weer.


En dit waren alweer mijn twaalf favoriete foto's van 2015! Het uitzoeken was absoluut niet makkelijk! Zeker in de zomer- en herfst maanden heb ik erg veel foto's geschoten! Maar na veel foto's te hebben bekeken ben ik toch op deze twaalf uitgekomen. Ondanks dat ze misschien niet altijd volgens de onzichtbare fotografie regeltjes zullen voldoen, geen prijzen zullen winnen of gewoon niet helemaal je smaak is, ben ik er erg tevreden mee. En dat mag ik best eens wat vaker tegen mijzelf zeggen, want ook mijn amateur foto's mogen gezien worden. Wel wordt het steeds duidelijk dat ik gek op macro en close-up fotografie ben. In het aankomende jaar zal ik hier zeker mee verder gaan. Op naar een nieuw fotografie-jaar, vol met ontspannende wandelingen, vernieuwende plekken en nieuwe leer momenten.

Welke foto is jullie favoriet?


You May Also Like

8 Reacties

  1. Prachtige foto's. Ik snap meteen dat dit je favorieten zijn.
    Ik wens jou en je familie een heerlijke jaarwisseling en een fantastisch, gelukkig, gezond en heel creatief 2016. Tot volgend jaar,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's en op naar volgend jaar. Fijne jaarwisseling. De foto van het lieveheersbeestje is mijn favoriet. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterende foto's..ook reageer ik niet altijd..geniet altijd erg van jouw blog..ik wens je een fijne jaarwisseling en een goed,creatief 2016 toe!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met alle mooie foto's die jij maakt zal het inderdaad niet makkelijk kiezen zijn geweest! Ik vind ze echt heel erg mooi. Ik wens je een fijne jaarwisseling en het allerbeste in 2016!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het mooi van jouw foto's is dat je echt een groei ziet in jouw foto's. Ik hoop dat je in 2016 nog heel veel mooie foto's gaat maken!

    En ik, ik heb eigenlijk geen favoriet van dit jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wauw, ik vind alle foto's erg mooi. Echter, Bentley... <333 Dat koppie daar smelt je toch gewoon van!

    Ik wil je nog een fantastisch 2016 wensen. Dat al je dromen maar uit mogen komen, het is je gegund!<3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het lijkt me heel moeilijk om je keuze tot slechts 12 foto's te beperken. Die van Bentley is super schattig. Mijn favorieten zijn echter die van april en juni.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Michelle,
    Een prachtige reeks en leuk om weer even terug te kijken.
    Schitterend.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥