Diëten tijdens de feestdagen

by - januari 07, 2016

Inmiddels ben ik vandaag precies vier weken bezig met het Proteïne dieet dat ik via mijn Diëtiste volg. Dat betekend dus ook dat ik tijdens de feestdagen aan het diëten was. Onmogelijk denk je misschien, maar het is toch echt gelukt! In deze vier weken ben ik 5.5 kg afgevallen. Tijdens de kerstdagen is er 400 gram bijgekomen door een té lekker dessert, maar deze ben ik inmiddels alweer netjes kwijt. Hoe ik de feestdagen heb ervaren kan je hieronder lezen.


Ik geef toe, diëten tijdens de feestdagen was niet ideaal. Ik snap dan ook goed waarom mensen over het algemeen pas in januari beginnen. Echter wilde ik perse in december met het Proteïne dieet beginnen. Dit om uitstel te voorkomen, maar ook overbodige kilo's. Want geef toe, tijdens de feestdagen eten wij veel meer en uitgebreider. Langzaam werd mij ook duidelijk dat gezelligheid met eten geassocieerd werd. Als je weinig eet, of heel gezond eet tijdens de feestdagen val je er al gelijk een beetje buiten.

Wij kregen dan ook vreemde blikken toen wij in de rij bij de supermarkt stonden. Weinig boodschappen hadden we zeker, maar vooral voor mij waren het alleen maar groentes. Terwijl andere klanten voor tientallen euro's de chips, hapjes en vlees aan het afrekenen waren. Ik bleef me vast houden aan het motto dat 'als je niks in huis hebt, je ook niet kunt snoepen'. Dit blijf ik een handige tip vinden, zeker omdat ik nu op mijn koolhydraat en suiker inname moet letten. Als ik het toch teveel binnen krijg, zal mijn lichaam uit Ketose raken en zal het weer twee a drie dagen duren voordat het afvallen begint.. En niet te vergeten, die vervelende kwaaltjes wat je erbij krijgt! 

Alleen met tweede kerstdag, na het gourmetten heb ik iets 'verkeerds' gegeten. Heerlijk citroen ijs. Ik heb er van genoten, maar achteraf was het mij het niet waard. Dit weerhield mij er ook gelijk van om met oud en nieuw een vette maar oh zo heerlijke appelbeignet naar binnen te werken. Misschien een beetje saai, maar ik at netjes mijn proteïne producten en wat groentes. Als gevolg ben ik wel mooi 5.5 kg afgevallen. Nu dat ik overal om mij heen hoor dat mensen weer nodig moeten gaan afvallen of gezonder eten, voel ik mij toch wel eventjes goed over mijzelf. Want ik was al begonnen..

You May Also Like

10 Reacties

  1. Echt super knap gedaan,zoveel kilo's! En zo'n toetje mag best met de feestdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kan ook zeker heel trots zijn op jezelf! Ik heb niet zozeer dingen gelaten tijdens de feestdagen, maar wel bewust gegeten. Geen chips of chocolade voor mij, een goed ontbijt en lekker diner was voldoende. Ik kon ook niet zo heel veel op omdat ik toen alweer een tijdje ziek was. Nu ben ik me wel steeds gezonder aan het aanpassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ontzettend knap vind ik het van je, dat getuigd van enorme wilskracht.
    Goed bezig hoor.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, goed bezig! Ik wil de komende tijd ook opletten en halen daarom ook minder lekkers in huis. Wat er niet is eet je ook niet op :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Michelle,
    Nou nou dat is knap hoor. Maar zo af en toe eens iets lekker moet toch kunnen hoor..hihi..!!
    Het belangrijkste is dat je jezelf er goed bij voelt, toch..?! Succes hoor!!
    Overigens wel een hele leuke foto met die broccoli.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, moet ook zeker kunnen Marco! Maar met dit dieet is dat gewoon niet handig. Straks als ik in een fase hoger kom, dan mag ik wel meer hebben. Dan zal er misschien wel eens wat lekkers worden gegeten ;)

      Verwijderen
  6. Ik vind het knap dat je het volhoud. Het is zeker niet gemakkelijk en leuk met de feestdagen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel goed bezig dus! daar mag je zeker erg trots op zijn lieve Michelle!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog.
Een reactie zou ik erg leuk vinden ♥